Laptop voor mijn mams

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Laptop voor mijn mams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 12:43

Hoi bokkers!

In september moet m'n moeder beginnen met een opleiding van maximaal 2 jaar voor haar werk.
Nu is haar laptop echt op het einde van z'n latijn... En zoeken we een nieuwe.

Echter zit ik niet zo meer in de Windows laptops, ik heb zelf al jaren 2 Macs en ben qua Windows dus niet meer zo op de hoogte...

Ze heeft geen enorm budget, want we hebben net een nieuwe auto moeten kopen. Liefst max. 500, iets meer mag evenueel wel maar geen laptop van 700 euro. Ze heeft nu een Asus. Het hoeft geen supersnelle zware laptop te zijn, ze hoeft alleen verslagen te maken in Word, mailen en een beetje internetten. Af en toe misschien eens PowerPoint of Excel maar dat is het wel.

Zo'n klein laptopje is wat mij betreft ook prima, als 'ie maar niet binnen een jaar al te traag is om mee te werken. Verder maken afmetingen niet zoveel uit, al is 17" wel een beetje lastig meenemen natuurlijk.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Nachtlampje

Re: Laptop voor mijn mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:55

Als je een cloud neemt om alles op te slaan, is een chromebook misschien een idee? Mijn moeder gebruikt die voor haar werk, en zij is er heel tevreden over :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:10

Je hebt dus wel altijd internet toegang nodig wil je bij je bestanden kunnen dus.

Voor het budget van maximaal €500,- is deze Lenovo Z50 wel interessant.
- Leuke i3 CPU
- Fatsoenlijke accu
- Degelijke behuizing
- FullHD scherm, ideaal bij documenten
- Prijs ;)

http://www.laptopshop.nl/product/457939 ... 00365.html
Laatst bijgewerkt door Quad op 16-08-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:12

Informeer eens bij een mycom winkel bij jou in de buurt, zeer fijn service en voorlichting!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:17

Voor dat budget moet het zeker te doen zijn.persoonlijk vind ik een 15 inch nog het prettigste, fijn formaat om op te werken.
Als je niet meer zo in windows zit weet dan wel dat je windows 8.1 gaat krijgen, wat compleet anders is als de voorgaande versies.
Gelukkig al prettiger dan windows 8.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:36

Ik zou voor een macbook gaan, eventueel een tweedehandse of een van leapp. Zeker ook omdat je er zelf meer verstand van hebt en dus beter kan helpen bij problemen (ik heb me toch lopen klooien om die netwerkproblemen constant op te lossen bij windows!)
En je kan natuurlijk veel makkelijker bestanden uitwisselen en agenda's/herinneringen en apps delen met jouw eigen macs.
En met Pages en Numbers kun je prima brieven schrijven (ik vind het persoonlijk makkelijker dan Word en Excel), en eventueel is het nog altijd mogelijk om Windows ernaast te installeren als je eens een programma nodig hebt dat niet op Mac draait.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:39

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:42

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:43

Hoe lang heb je die al Roos? Ik heb een Acer Aspire One (een wat kleinere laptop) en die was aan het begin echt wel leuk. Maar die werd al heel snel echt heel erg sloom... Kan er bijna niks mee. Heb nu een Vaio, weet verder niet wat voor model, maar die is wel erg goed!
Kan je verder geen advies geven TS, behalve wat ik uit ervaring weet. Koop dus geen Aspire One :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:45

Oh ik heb hem pas recentelijk gekocht, maar m'n vader heeft al een poosje een Acer Aspire en die doet het nog steeds prima.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:46

Ik zou ook gaan voor een mac via leapp. Zelf heb je daar inderdaad meer verstand van en kan je je moeder dus makkelijker helpen bij problemen. Ook is mac waardevaster en gaan ze imo minder snel kapot dan de meeste windows laptops :o

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:56

Ik zou absoluut niet voor een Acer gaan in ieder geval... Die van ons was na 2 jaar echt 'op', terwijl ik er heel zuinig mee ben geweest en ook geen zware dingen mee heb gedraaid. En zo heb ik meerdere slechte ervaringen gehoord :n

Momenteel heb ik een Samsung. Weet niet juist welke maar stond in aanbieding voor €499 dacht ik, omschreven als 'Student PC' maar vind 'm zo via google niet terug. Leuk ding, doet wat ie moet doen en wordt niet sloom. Of zoals hierboven staat aangegeven een mac via leapp, al ben ik zelf een windows-gebruiker dus heb er geen verstand van :-)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 15:26

Een tweedehands MacBook via Leapp ga ik wel even bekijken. Ze heeft ook een iPad dus dat is misschien wel fijn. Dan zet ik haar wel even een paar keer achter mijn Mac, kan ze oefenen _O- Chromebook heeft niet mijn voorkeur, ze heeft niet altijd internettoegang.

Windows an sich is het probleem niet. M'n vader werkt erg veel met Windows, maar dat is een beetje een ingewikkeld verhaal. Hij is erg jaloers en vind het onzin dat er een nieuwe laptop moet komen. Terwijl er op haar oude echt niet meer te werken valt. Als de laptop er eenmaal is is het geen probleem meer, dan zal hij altijd helpen met problemen. Ik heb 1x 2 weken met Windows 8 gewerkt toen ik voor een vriend ingevallen heb op zijn werk.

Acer gaan we denk ik niet voor nee. Dat stond al niet zo best bekend toen ik nog wel met Windows werkte :Y)

Thanks in ieder geval voor alle antwoorden! Ik ga ze aan haar laten lezen :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:29

Mijn vader heeft destijds zijn laptop besteld via http://www.alternate.nl, daar liep toen een mooie actie. Ik heb er echt geeeen verstand van verder maar kan op deze laptop heel fijn werken, verslagen maken, internetten en dat soort dingen, in tegenstelling tot de reactie hierboven veel beter dan op mijn eigen samsung die ik erg langzaam vind. Pin me er niet op vast, maar denk dat het deze is:

https://www.alternate.nl/Acer/Aspire-E1 ... 44&lk=6047

Oh nee, ik zie er zoveel, ik weet het niet :+ (zie je, geen verstand van :+) Die website dus misschien een tip?

Leuk hoor voor je moeder, ff offtopic: kom je nog naar het NK? :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:55

Een iPad werkt natuurlijk perféct samen met een macbook. Je kan alles synchroniseren, van mail en bladwijzers tot documenten, foto's, agenda en herinneringen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 08:47

Hey Iloon, thanks ja Alternate ken ik wel!
Ik kom de vrijdag kijken op het NK! Zit verder helaas het hele weekend in Zeeland met de band voor een festival.

Ja precies 8nmemiek! Ik heb ook een iPad en dan 2 Macs maar het werkt allemaal erg makkelijk samen. Ik hou die websites in de gaten!