iPhone 5 of Samsung galxy s5?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

enjoy86

iPhone 5 of Samsung galxy s5?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 21:20

Volgende maand loopt mijn abo af en nu ben ik aant kijken welke tel ik dan zou pakken.
Heb nu de iPhone 4 en ben daar ook tevreden over, toch hoor ik ook hele goede dingen over de samsung.
Ik heb er zelf niet veel verstand van.
Wat kunnen jullie aanbevelen en waarom?

Gruis

Re: iPhone 5 of Samsung galxy s5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:23

Ik zou een iPhone 5 nemen. Mijn broer en schoonzusje hebben allebei de Galaxy S5 en zijn er beide niet bepaald tevreden over. := Ze mopperen er steeds op en beide willen als hun abonnement afgelopen is ook geen Samsung weer. Zelf heb ik alweer drie jaar dezelfde iPhone en ik ben zeer tevreden. Heb er nooit wat mee, echt nooit.
Enige nadeel van iPhone vind ik wat minder gebruikersvrijheid t.o.v. de Samsung. Bij Samsung kan je echt alles customizen en aanpassen en iPhone is daarin net wat beperkter. Maar de iPhone vind ik véél gebruikersvriendelijker en kwalitatief een stuk beter. Bovendien blijven Apple producten meer waard en kan je die evt. ook weer voor meer geld verkopen als je er straks flauw van bent.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:45

Als je graag bij IOS wilt blijven moet je kijken naar de iPhone 5s, wil je richting Android dan heb je behalve Samsung wel meerdere telefoons waar je uit kan kiezen. Ik zelf ben best wel fan van de LG G3, HTC One M8 of de Sony Xperia Z2.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:52

Ik zou zoiezo voor een Iphone gaan, ik ben ieder geval helemaal klaar met Samsung telefoons! :+

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:53

_Evelien schreef:
Ik zou zoiezo voor een Iphone gaan, ik ben ieder geval helemaal klaar met Samsung telefoons! :+

:))

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:54

ik zou kiezen voor de Samsung, heb de s3 en ben héél tevreden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:54

Ik ben erg Samsung-fan, maar ik heb 'maar' een S3 mini dus ik weet niet of ik reactie mag geven.
Alleen de batterij is vreselijk. :(

Ik kan ook niet wennen aan een Iphone zonder 'back' toets die ik wel bij Samsung heb.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:55

Ik heb geen ervaring met de samsung, maar moet zeggen dat ik niet heel tevreden ben over me iphone 5s!
Batterij is ongeloofelijk slecht, valt regelmatig gewoon uit terwijl die net van de lader komt. En dat gedoe begon toen die net een jaartje oud was

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:55

Zeker voor iPhone gaan. Maar let op een maal Apple is altijd Apple :')

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:56

iPhone. :n

@TS, welke provider zit je nu, en wat zijn je wensen qua abo?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:57

iphone 5 sowieso!

maja ik ben apple " verslaafd" geworden toen ik eenmaal een iphone gekocht had.
Het is zo fijn!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:57

Verschillende mensen, verschillende meningen.
Ben zelf absoluut een samsung fan. Heb al 5 jaar de s2 en deze werkt nog uitstekend. Ga dus zeker weten weer voor een samsung.
Met een iphone heb ik niks, vind android fijner.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:02

ik heb laatst een LG G2 gekocht, had wel gekeken naar iphone maar ik kan de back-toets niet missen.
ik heb er zeker geen spijt van! super fijne telefoon, nog geen problemen gehad en de mogelijk heden zijn eindeloos. dat ding is super snel en er zit een goede camera op :j
ik had een paar dagen terug de LG G3 vast en die werkt ook super fijn!
laat je niet afschrikken door de knoppen op de achterkant, die werken super fijn.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:06

Wat vind je persoonlijk belangrijk bij een telefoon :) ? Dan kunnen we misschien iets gerichter advies geven...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:07

Ik zou voor de iPhone gaan, maar ja, once you go mac, you never go back :))
Ben nu eenmaal apple verslaafd. Ik vind het allemaal zo mooi uitgewerkt! Tegenwoordig loopt iedereen met een iPhone..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:10

IPhone :j Als je eenmaal Apple spul gewend bent dan valt Android echt enorm tegen!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 22:13

ik heb nu de iphone 4 en ben hier ook tevreden over (behalve dat de home button vaak gewoon niet reageert.
ik woon in duitsland en heb dus een duitse provider.
wilde eigenlijk voor de iphone gaan, maar hier in dl lijkt de samsung wel populairder te zijn, daarom vroeg ik me af wat jullie ervaring is

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:13

zeker voor iPhone gaan!!!! echt waar, ik heb een samsung en ik heb hem nog niet eens een half jaar en ik zou hem nu al door het venster kunnen smijten, echt ik had altijd nokia, en nu samsung, maar ben er echt ontevreden van! constant rare dingen of zaken die niet meer willen werken voor een tijdje

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:14

Wat valt je dan tegen?

Ik heb echt wekelijks een Iphone vast, maar ik vind m echt niet fijner dan een Samsung.
Ik zie zelfs helemaal niet in waar mensen zo lyrisch over zijn.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:16

Ik heb ook tussen de iphone5 en galaxy5 getwijfeld.Uiteindelijk voor de nexus5 kozen. Is van Google. Werkt echt super! En geen onnodige apps die je niet kan verwijderen, maar die wel ruimte innemen.
En deze is prijstechnisch ook nog veel leuker.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:17

iPhone staat echt bekend om het gebruiksgemak. Het is allemaal ontzettend simpel en duidelijk.
Wat ik van de mensen om mij heen hoor over Samsung: waanzinnig slechte batterij kwaliteit. Wordt heel snel minder, ken meerdere die heb in de eerste twee jaar hebben moeten vervangen omdat hij óf gigantisch snel leeg liep of helemaal bol kwam te staan. Daarnaast wordt hij snel trager. En bij elke update weer verplichte apps geïnstalleerd die je wel kan verwijderen, maar waarbij ze dan zeggen dat het schade aan het toestel kan toebrengen.. Tsja..

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:18

Iris82 schreef:
Wat valt je dan tegen?

Ik heb echt wekelijks een Iphone vast, maar ik vind m echt niet fijner dan een Samsung.
Ik zie zelfs helemaal niet in waar mensen zo lyrisch over zijn.

een lijstje

- te veel apps, is hij super traag
- soms krijg ik berichten 5/6 keer (vrienden van me die samsung hebben, hebben dit ook meermaals), maar blijkbaar is dit meestal begonnen vanaf dat we met onze samsungs in het buitenland zijn geweest
- soms kan ik plots niet meer typen, moet ik even wachten en dan terug opnieuw proberen
- soms werkt mijn vergrendelingsknop, soms niet
- heb al een paar keer gehad dat hij niet wilt opnemen als iemand belt

en zelf werk ik vaak met de tablet van mijn pa en met de iPhone van hem en dat is veel fijner ^^ maar dat is naargelang je gewoon bent, vind ik

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:20

Ik zou ook een iPhone nemen.. Mijn vriend heeft de galaxy s5, na de iPhone 5... Hij is er vrij tevreden over, maar dat ding is groot :|. Ik heb toen ook bewust na mn iphone 4 gekozen voor een iphone 5(s). :) Dat ding past namelijk ook niet in de zak van mijn paardrijbroek :x

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:26

Ik heb de s2 gehad en nu apple.. Vind iphone 5 veel fijner. Niet zo groot en ohja mijn s2 doet het opeens niet meer.. Was er altijd erg over te spreken maar na 2 jaar was hij echt op.. Beter gezegd 1,5 jaar

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:30

Ik zou geen van beide toestellen nemen! :)

Ik heb de LG G2, en ben super tevreden over dit toestel! zoals eerder genoemd is hij super snel, goede camera en een goede accu! Een top toestel voor een prima prijs!