nieuwe droger die goed tegen haren kan !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

nieuwe droger die goed tegen haren kan !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:20

mijn huidige droger komt een brandluchtje uit dus die is op zijn einde :D maar na 2 wkn zonder wordt het wel tijd om een nwe te kopen. Aangezien ik mijn dekbed nog net zo behaard uit de wasmachine haal en ik geen zin heb om met een stofzuiger te keer te gaan ben ik op zoek naar een nieuwe,
eisen;
- heb een wasmachine van 12kg dus het moet wel grote capaciteit hebben (8kg of zo)
- moet goed met katten en paardenharen om kunnen gaan, en geloof me, van een gemiddeld dekbed komt een halve kat uit :+
- makkelijk te reinigen opvangbak voor haren
- dat ie goed en snel droogt is ook meegenomen

tips ?!

Mist

Re: nieuwe droger die goed tegen haren kan !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 21:31

niet allemaal tegelijk he ! is er echt niemand die blij is met zijn droger ??

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:41

Ik ben blij met mijn zanussi. Goedkoop ding en gaat al weer 3 jaar mee. Hier ook halve katten op t dekbed, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik m ook rustig weken niet gebruik omdat ik t meeste toch ophang

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 21:42

is dat een condens of een luchtdroger ? en hoeveel kg heb je ?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:46

Het is een condens. Standaard formaat, heb er nooit op gelet hoeveel kg het is, maar kan morgen het type wel even voor je opzoeken :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:32

Ik heb een Bosch warmtepompdroger, deze is zelfreinigend, spoelt het systeem regelmatig schoon met zijn opgevangen water. Heeft toch resultaat, er komt een stuk minder troep in de machine zelf. Nadeel is wel dat een warmtepompdroger wat meer tijd nodig heeft.
Toch, als je dit soort spullen erin stopt, is minimaal 3 maal per jaar je machine openmaken en grondig reinigen (met name bij de motor) een must! Dat brandluchtje die oud de oude droger kwam komt gegarandeerd daardoor, en dat is de oorzaak van branden. Enkel het stof-opvangbakje reinigen is niet voldoende. :n

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:24

Ik heb een: marynen (had er nog nooit van gehoord hoor!), ik heb hm 2de hands via MP , gratis opgehaald dat is nu al bijna 5 jaar geleden en hij werkt nog steeds super goed!
Word veel gebruikt en wij hebben nu (nog maar) 3 honden, maar zelfs toen ik 8 honden had (verschillende rassen en dus verschillende vachtsoorten) deed ie zn werk goed!
Alle kleding en beddegoed komt er haarvrij uit!
Zelfs van de fleece dekentjes die we in de hondenbench hebben liggen komen er zo goed als haarloos uit.

Oja, die mensen waar ik hm van heb, hadden hm ookal iets van 12-13jaar... Top droger dus!

Tis wel maar een 4-5kg droger