vragen letterspel jongens tegen de meisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1994

vragen letterspel jongens tegen de meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 14:55

Hallo,
Binnen kort hebben we weer familie dag nu zitten mijn vriend en ik in de organisatie van dit jaar. We hebben gekozen om de dag met een thema te doen. dit zal worden Jongens tegen de meisjes. De familie dag staat elk jaar weer voor veel gezelligheid maar vooral veel gekkigheid.
We hebben verschillende spellen. 1 spel is het letterspel, misschien kennen jullie dat wel van het tv programma jongens tegen de meisjes. Het spel gaat zo: er zijn 4 mensen die een pak aan trekken. op dit pak staat aan de voor en achterkant een letter. dus bijvoorbeeld een A aan de voorkant en een B aan de achterkant. In totaal heb je dus 8 letters. Nu krijgen die mensen vragen en die moeten ze beantwoorden met een vier letter woord. en de letters moeten op het pak staan. zo ga je dus in de goede volgorde staan zodat je het woord kan lezen en zien. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Nu moeten we dus vragen en antwoorden verzinnen en dit blijkt toch moeilijker te zijn dan dat het lijkt, daarom vragen we dus om jullie hulp.
Daarom aan jullie de vraag of jullie misschien kunnen helpen met het verzinnen van vragen en antwoorden. het is vooral de bedoeling dat de vragen voor de jongens over meisjes dingen gaan en andersom. het gaat erom dat het grappig en leuk is, maar een serieuze vraag ertussen kan natuurlijk ook. Ook zijn we allemaal volwassen dus grappige 18+ vragen kan ook...
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Groetjes Marieke

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:02

Leuk idee! Ik zou beginnen met de vragen en de antwoorden. En dan waar je de meeste antwoorden mee kunt maken als letters pakken.

Denk maar aan woorden als wesp, ruin, hooi, auto, hond, poes, geit, zeep, etc.

marieke1994

Re: vragen letterspel jongens tegen de meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 15:03

Hey. Daar zijn we inderdaad mee bezig maar om echt leuke en originele vragen te bedenken is nog best lastig daarom aan jullie de vraag

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:06

Misschien kun je via RTLXL of you tube filmpjes terugkijken en daar wat vragen uit pikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:08

Het lastigste is hierbij dat alles moet kloppen.
Je moet rekening houden met de letters op de voorkant en met de letters op de achterkant.

Je zou bijvoorbeeld even een aflevering kunnen kijken van de jongens tegen de meisjes.
Die letters nemen en vanuit daar woorden maken en dan pas de vragen bedenken :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:09

Ik zou van achter naar voren werken.

Dus eerst 8 letters waar redelijk wat letter woorden van te maken zijn. Dit kun je bijvoorbeeld met deze site doen.

http://www.wordfeudzoeken.nl/

Als je daar bij het bovenste veld steeds 8 random letters invoert, kun je zien welke 4 letter woorden daar allemaal van te maken zijn.

eaiondts is wel een leuke combi bijvoorbeeld of de r ipv de t geeft ook leuke woorden.

Dan zou ik de woorden eruit vissen waar je wel een vraag bij kan verzinnen en dan de vragen maken.

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 15:12

Bedankt voor de tips!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:14

Scheelt natuurlijk wel dat je 2 sets van 8 letters kan doen. Jongens en meisjes hoeven natuurlijk niet precies dezelfde letters te hebben aangezien ze ook andere vragen krijgen.

mayrafamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:55

Heei!
Ik heb dit gedaan op kamp, organiseerde met een vriendin voor de bonte avond. Het is een heel gedoe...
Je moet er rekening mee houden dat de twee letters die iemand heeft niet in hetzelfde woord mogen zitten, dat is heel belangrijk. Daar hadden wij namelijk nogal onze hersens over gebroken... :')

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 21:58

Ooh dat is inderdaad wel een goed jaa even nakijken of wij dat niet al hebben gedaan haha

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:00

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 22:04

Dankje die link ga ik eens even bekijken!

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:07

Wij hebben dit spel ook pas gedaan met de Kids van het pony kamp.
Ik heb toen ..het letters 90 sec.gedownload

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:10

Een aanrader: mondvaardigheid (alleen de mond mag gebruikt worden)! Echt hilarisch! Met z'n 2en een banaan pellen bijv, beschuitjes smeren, iets tekenen... Enz.
Met m'n dochters verjaardag was dit het meest hilarische onderdeel naast het letterspel.
Succes met de voorbereidingen!