Ik heb een nieuwe body gekocht de EOS 1200D daarvoor 2 nieuwe SD kaarten gekocht een 8 GB en 16GB. De 16 GB pakte de camera meteen en moest ik formatteren en klaar. De 8GB moest ik ook formatteren maar daar gaf de camera meteen aan dat dat niet ging. De laptop reageert ook totaal niet op de kaart. Nieuwe toe laten sturen en exact hetzelfde probleem. Ook de 450D reageert met niet te formatteren. De laptop van mijn man pakte met een kaartlezer wel de kaartjes en heeft ze op allerlei verschillende manieren kunnen formatteren maar ook dat heeft niks geholpen behalve dat de 1200d ging formatteren maar na 10minuten als nog aangaf dat dat niet ging.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen? gaat op microSD met adapter.
Hallo hier iemand met het zelfde probleem. Ik heb onderlaatst sd card leeg gehaald en nu zegt mijn camera dat ik de sdcard moet formateren, maar nu een half uur later is tie nog bezig en heeft geen vooruitgang geboekt.
Het betreft een Silicon power Video Hd SDHC 4Gb card (60min). Deze card heb ik op advies van de verkoper gelijk met de camera gekocht. Bij toen nog Ring photo, nu is dat geloof ik Foto Seimens. En nee hij staat niet op slot. Iemand een idee wat ik hier mee aan moet?
Is het mogelijk om de SD kaart in een PC te stoppen en daar een quick format uit te voeren? Een nieuwe SD kaart is ook niet echt zoveel moeite, voor een 10tje heb je al 16GB meen ik.
Okay, ja een nieuwe kan ook. Maar goed ik had eigenlijk liever deze. Heb ik al gedaan op de pc maar dat werkt niet. En met de camera lukt het ook niet. Ik zal hem er eens een nachtje over laten slapen.