Hipp Flesvoeding vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Hipp Flesvoeding vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:59

Mijn zoontje is nu 22 maanden en drinkt flesvoeding standaard 3 AH biologisch. Hier wil ik mee stoppen omdat ik heb gehoord dat AH biologisch niet aan de biologische keurmerk voldoet maar aan eigen regels.

Nu wil ik overstappen op Hipp flesvoeding omdat dit wel biologisch is. Biobim was ook een optie behalve dat je daar 15,- voor een pak betaald en ik dit te veel vind worden, vergelijkbaar met Hipp in Nederland 14,95

Gewone melk is geen optie voor mijn zoontje aangezien zijn darmen daar (nog) niet tegen kunnen. Flesvoeding krijgt hij 's ochtends bij een papfles en 's avonds voor het slapen wat hij fijn vindt.

Nu weet ik dat Hipp in Nederland veel duurder is dan in Duitsland, het is voor ons niet mogelijk om zo even de grens over te gaan en een voorraad in huis te halen maar ik zag op de Duitse Hipp dat je het ook online kan bestellen. Ik moet me nog verdiepen in de betaling- en verzendmogelijkheden maar het klinkt op dit aantrekkelijk, er zit alleen 1 maar waardoor ik dit topic heb geopend;

In Nederland heb je deze flesvoeding; HiPP 3 Combiotik® groeimelk 12 maanden +
Maar welke moet ik daarvan op de Duitse Hipp nemen, is dat deze; HiPP 3 BIO Combiotik vanaf 10 maanden of HiPP Kindermilch Combiotik vanaf 1 jaar? En weet iemand het verschil hiertussen?

Cerastes

Re: Hipp Flesvoeding vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:46

Hey,

ik weet niet het verschil daartussen, maar persoonlijk zou ik deze nemen; HiPP 3 BIO Combiotik vanaf 10 maanden.
Want die 3 betekend lijkt me dat het opvolgmelk is...

En anders moet je ze ff bellen!
Vaak hebben ze ook mensen werken die gewoon nederlands kunnen spreken.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:49

Ik heb geen ervaring met Hipp, ken wel iemand die geitenmelk aan haar zoontje is gaan geven ipv flesvoeding.
Misschien is dat ook een optie?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 18:01

Bedankt voor de reacties. Bellen heb ik ook aan gedacht maar ik kan geen woord Duits spreken en de kans dat ik een Duits sprekende medewerker aan de telefoon krijg is groot wat me ervan heeft weerhouden.

Geitenmelk dacht ik ook aan maar is in babyvoeding variant net zo duur als de Nederlandse Hipp en gewone geitenmelk vind ik niet te drinken..

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:08

Vind je flesvoeding wel lekker dan?
Misschien vindt je zoontje het wel lekker?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 00:01

Schapenmelk, geitenmelk, amandel melk, rijstemelk..
Genoeg melk te kiezen!
Zoontje hoeft geen baby voeding meer?
Maar anderzijds kan een poedermelkie ook weer niet zoveel kwaad..

Heeft de website van hipp geen ingrediënten lijst incl vitaminen gehalten?
Dan kun je vergelijken.
Of bel ze even/stuur ze een mail.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 00:15

Edit: ik heb zelf even gekeken voor je.

De kindermelk is "kariger" kwa ingrediënten. Gewoon simpeler. Zonder extra.

De combiotik is met melkzuurculturen en oligosacharide vezels. Beide doen ze wat voor de darmen.

Vitaminen en mineralen verschillen dermate klein, alleen kalium groter verschil, dat het verwaarloosbaar is.

Je kindje eet verder gewoon alles? Met de pot mee, groente, fruit en vezels/brood?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:21

MarianneW schreef:
Vind je flesvoeding wel lekker dan?
Misschien vindt je zoontje het wel lekker?

Goed punt mee, ga ik voor in de toekomst onthouden.

Hannanas schreef:
Schapenmelk, geitenmelk, amandel melk, rijstemelk..
Genoeg melk te kiezen!
Zoontje hoeft geen baby voeding meer?
Maar anderzijds kan een poedermelkie ook weer niet zoveel kwaad..

Heeft de website van hipp geen ingrediënten lijst incl vitaminen gehalten?
Dan kun je vergelijken.
Of bel ze even/stuur ze een mail.

Inderdaad veel keuzes zoals ik ook al wist maar geen antwoord op mijn vraag met betrekking tot Hipp voeding. Mijn zoontje hoeft inderdaad geen baby voeding meer met 22 maanden.
Ze hebben een lijst op de website staan maar niet alle benamingen zijn in beide talen hetzelfde en omdat mijn Duits niet geweldig is zal bellen/mailen ook lastig worden.

Hannanas schreef:
Edit: ik heb zelf even gekeken voor je.

De kindermelk is "kariger" kwa ingrediënten. Gewoon simpeler. Zonder extra.

De combiotik is met melkzuurculturen en oligosacharide vezels. Beide doen ze wat voor de darmen.

Vitaminen en mineralen verschillen dermate klein, alleen kalium groter verschil, dat het verwaarloosbaar is.

Je kindje eet verder gewoon alles? Met de pot mee, groente, fruit en vezels/brood?

Mijn zoontje eet gewoon met de pot mee naast de flesvoeding 's morgens en 's avonds. Bedankt voor het kijken.

Ik ben net bij de AH geweest en zag dat op de verpakking van de flesvoeding de officiële logo staat voor biologische voeding. Hetgeen ik heb gehoord klopt dus toch niet waardoor ik besloten heb om die voeding gewoon weer te gaan geven.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:09

Fijn dat je eruit bent!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 16:19

Ja inderdaad, kost veel energie om het uit te zoeken dus ik ben blij dat ik even bij de AH ben wezen kijken naar de verpakking en keurmerk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:56

Zoveel energie kost het niet.
Je antwoord staat in mijn post.

Beide kun je nemen, ene heeft darmverbeterende ingrediënten en de ander niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 21:27

Ik heb meer uitgezocht dan wat hier in het topic staat en zeker ook voordat jij de informatie hebt geplaatst, een ander kan niet oordelen hoeveel energie iets iemand kost.

Daarnaast heeft het imo geen zin om flesvoeding uit Duitsland te bestellen wanneer het in Nederland gewoon toch biologisch te krijgen is voor hetzelfde bedrag waarbij vanuit Duitsland nog verzendkosten overheen gaan en het meer tijd kost om het in huis te krijgen.

Nogmaals bedankt voor de informatie maar ik heb besloten om daar verder geen gebruik van te maken.