Naar VS emigreren.. en nu..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Naar VS emigreren.. en nu..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 01:43

Ik wil dit topic openen om verschillende meningen te horen van jullie want ik zit met een groot dilemma.

Even korte geschiedenis:
Moeder en vader zijn uit elkaar gegaan op mijn 1 jaar, op mijn 3/4 jaar zijn mijn mama en (ex)stiefpapa getrouwd. Na 10 jaar zijn ze weer gescheiden en dus 3 jaar geleden heeft mijn moeder een vrouw leren kennen in VS (een maand geleden zijn ze getrouwd hier in België). Ondertussen heb ik mijn vader al 5 jaar niet meer gezien (maar morgen komt daar verandering in).

In deze 3 jaar dat ze samen zijn is het een beetje op en af gegaan want een afstandsrelatie is niet gemakkelijk. Daarom zijn ze hard aan het werken om naar de VS te kunnen gaan (voor het moment). Ook omdat ze hier in België geen job kan vinden als muzikante, country zangeres. Hier en daar kan ze af en toe wel eens spelen maar niet zoals in de vs 7/7. En ook zij moet inkomsten maken om haar huis te kunnen betalen in de vs. De plannen zijn voorlopig dat mijn moeder vanaf januari zou emigreren naar daar, echter heb ik nog 2 jaar te gaan hier op school (er is weer een jaartje bij gekomen helaas). Ik zou in een deel van ons huis wonen terwijl het verhuurd wordt, maar aangezien dit een kangoeroe woning is en mijn oma en opa zegmaar van voor in het huis wonen zou ik ben hen dus wonen. En dan mijn middelbaar afmaken terwijl mijn moeder in Amerika zit. Maar ik weet niet of dit goed gaat komen, ik zie mijn oma alweer elke dag, ze word ook weer een dagje ouder en ik kan me er soms aan ergeren. Al is ze echt superlief en doet ze superveel voor een ander. Er is geen optie om naar mijn vader te gaan, dat zit er niet in. Ook niet naar mijn (ex)stiefpapa.

Maar vandaag zijn we er weer even op uit geweest met z'n drieën naar het stad en waren we er over aan het praten en er is een andere optie uit voort gekomen die me weer even aan het denken zet.
Nog 1 jaartje hier doen en mijn laatste jaar in de VS doen. Dus vertrekken vanaf volgende zomervakantie.

En nu to the point.. mijn paard. In der tijd heb ik een paard gekregen van mijn 12 jaar van mijn stiefpapa. Allemaal goed en wel, die kon met gemak betaald worden echter zijn er veel complicaties uit voort gekomen toen ze gescheiden waren.. nu is de zaak opgelost, Diallo staat op mijn naam en ik betaal de helft van het stalgeld mee + alle medische kosten. Dit was even moeilijk voor mij en ik heb er veel voor gedaan (en doe nog steeds veel) om mijn paard te kunnen houden. Nu voel je het wellicht al aankomen, ik wil mijn paard mee naar de VS. Een paar maand geleden had ik daar al eens voor geïnformeerd wat de kosten zouden zijn. 6250 euro. En dan nog 11 uur van Miami rijden naar Foley(Alabama). Dat is een berg geld en ik heb bijgod nog geen idee hoe ik dat geld voor mekaar zou krijgen (in het geval dat..).
Natuurlijk moet ik de zaak realistisch bekijken.. is het dat geld allemaal waard? dat zeker! Ik kan al helemaal wegdromen dat ik met Diallo op zijn oude dag -natuurlijk in westernoutfit- heerlijke buitenritten kan maken daar..
Maar ook in de toekomst moet ik durven kijken, ik wil namelijk fotografie gaan studeren en dan ben ik wel erg gediend met een goede camera. Met het geld dat ik zou verdienen aan Diallo te verkopen kan ik mij deze direct permitteren. Dan zit ik niet met de zorgen dat ik dat geld nog bijeen moet krijgen + met het geld om Diallo over te vliegen. Maar het breekt mijn hart hem te moeten verkopen, ik krijg al een krop in m'n keel en de tranen zouden zo over mijn wangen rollen bij het idee.. 5 jaar je trouwe vriend, je doet de laatste tijd zo hard je best je paard te kunnen houden en dan zou je het allemaal moeten opgeven.. Terwijl het ook anders kan maar het kost alleen heel veel geld. Ik moet al zoveel mensen achterlaten die ik graag zie (en mijn vriend ook, verder geen zin om daar al bij stil te moeten staan :n ). Maar je hebt de kans om iets dierbaars mee te nemen, dan zegt je hart dat gewoon te doen, maar is het wel zo slim :(

Dit zijn de voorlopige plannen, er zijn al veel opties geweest maar ik sta er toch graag even bij stil wat ik in dit geval zou doen. Het spookt ook al heel de dag rond in mijn hoofd en dat zal het de komende dagen zeker nog doen.. Er zal toch sowieso een dag komen voor mijn 21ste dat ik naar de VS emigreer (onder 21 ben je legaal en kan je een gratis visum krijgen -> want moeder is getrouwd met iemand van de vs) en dan sta ik voor het zelfde schuitje, dezelfde beslissing.

Nu was ik benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen.. wat realistisch lijkt, wat niet. Volg ik mijn hart of gebruik ik mijn verstand?

Als je mijn verhaal gelezen hebt, dankjewel dat je even de tijd nam! :)

LillvalantoS

Re: Naar VS emigreren.. en nu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 02:00

Wauw ...
Heel moeilijk is het zeker !
Ik droom er al zolang van om naar de vs te kunnen verhuizen met m'n paard .
Maar geld zal altijd een rol spelen .
Vooral omdat je realistisch moet blijven is het hard !
Maar zoals je al zegt je moet al erg veel achter laten :(:) .
Maar eigenlijk geef je al een soort van je eigen antwoord al als ik het goed lees .
Ga op je gevoel af is het enigste wat ik kan zeggen .
M'n maag zal al omdraaien als ik m'n dierbaarste maatje achter moeten laten ..maarja ik zit niet in jou situatie dus dat maakt het net wat moeilijker het gevoel te begrijpen.
Het is niet echt super advies maar wou toch wat zeggen want je topic sprak me echt heel erg aan .
Ik wens je zowieso veel geluk en hoop dat deze keuze goed voor je loopt !

Ik volg zowieso mee ! :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 02:07

Gezien wat ik aan cijfers lees over hoe het daar echt gaat qua economie, hard stijgende criminaliteit (overheden kunnen vaak politie niet meer betalen), stijgende straling van fukushima (uitstervende vis en zeedier populaties), westkust dat grote droogte kent (mogelijk een lang durige droogte zoals die eerder is geweest en makkelijk 100 jaar duurt, terwijl de grote aquafiers vrijwel leeggepompt zijn en de kleintjes volgepompt met frackingfluid). :n

Zeg ik niet gaan. Vakantie en zeker om je moeder te bezoeken wel, maar daar gaan wonen nee. Studeren zou ik ook echt hier doen, ivm kosten, want daar zal je dat zelf moeten betalen en die kosten lopen snel in de 10.000 dollar/jaar enkel voor schoolgeld.

Ga er eerst op vakantie en kijk eens heel kritisch naar wat bv paard daar gaat kosten, want wat ik aan prijzen voorbij zie komen is stalletje/wei voor 150 euro zoals hier vrij makkelijk te doen is daar vrijwel onmogelijk. Stap een paar supermarkten in en kijk wat een gewoon gezond dieet zou kosten, want die prijzen liggen echt fors hoger dan hier.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 02:32

@tamary, het mag dan wel allemaal zo zijn de toestand. Maar het lijkt mij niet direct realistisch (in mijn toestand) hier alleen te blijven. Die keuze heb ik al lang gemaakt, ik ben er namelijk al twee keer op vakantie geweest en eerlijk gezegd, ik heb me nog nooit eerder zo in mijn element gevoeld! Ik, mijn moeder en haar vriendin zijn zeker op de hoogte van de kosten van de hogere opleidingen daar. Zo snel nemen we beslissingen niet zonder erbij na te denken.
Je mag ook niet vergeten.. De ingesteldheid en de gastvrijheid etc van die mensen is ongelooflijk anders dan hier in belgië/nederland. Hier vind je makkelijk eens een rotte appel waar je mee te maken hebt dan daar. Momenteel is een plaats om Diallo te stallen echt het probleem niet, ik heb contact met iemand die met paarden werkt en die kan daar gemakkelijk voor zorgen!
En als je de kans krijgt om naar de vs te kunnen emigreren.. Ik heb er wel twee keer over moeten nadenken maar mijn besmuit staat vast!

@spindleberry, heel erg bedankt voor de lieve reactie! Het zal idd zichzelf wel uitwijzen maar beide opties vergt veel voorbereiding :\

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 02:37

Natuurlijk is het moeilijk om je paard weg te doen, maar ga eens serieus informeren/googlen wat een stalling die aan jouw eisen voldoet zou kosten, daar waar jij gaat wonen. Reken er een auto en benzinegeld bij ;) want op de fiets naar je paard zal er waarschijnlijk niet inzitten.

Kijk ook naar wat je studie gaat kosten en hoe dat gefinancierd zal worden. Collegegeld ligt in Noord-Amerika een stuk hoger, zoals tamary ook al aangeeft.

Toen ik naar Canada emigreerde dacht ik in eerste instantie ook: Lekker veel ruimte, een echt paardenland. Het zal wel wat goedkoper zijn een paard te onderhouden. Laat nu net het tegendeel waar zijn. :P Dan spreek ik even over Vancouver, waar ik nu woon.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 02:46

Van wat ik lees heb je hier meer leven en netwerk dan daar. Alleen ben je hier zeker niet en je vangnet is stukken beter.

10/15 jaar geleden had ik ook wel die kant op gewild, inmiddels tussen persoonlijke ontwikkelingen, wat er daar aan de hand is en mijn mogelijkheden hier is dat anders.

Zolang je gezond blijft en een goed inkomen weet te behouden zijn er nog steeds mogelijkheden, maar let wel op dat je zeker qua financiën goed vooruit moet plannen (pensioen!, want dat is allemaal zelf regelen en aardig weten hoe en wat). Idem voor huis, stijgende energiekosten en kosten drinkwater.

Zet je emoties opzij en ga rekenen, wetten uitpluizen van waar je wil wonen/werken/etc. stap bij het plaatselijke politiebureau binnen en vraag daar wat zij zien qua ontwikkelingen en wat ze jouw als buitenstaander aanraden.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 03:02

Dat is een heel paket dat je weer opnoemt daar, niet te vergeten dat ik nog maar 17 ben. Maar ik begrijp je punt en het is zeker iets om bij stil te staan, alleen heeft mijn moeder een ingesteldheid: 'go with the flow' en we zien wel waar het lot ons naartoe brengt :) maar dat is dan ook niet de beste manier van aanpak en ik zelf ook wil meer duidelijkheid in de stand van zaken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:07

tamary schreef:
Gezien wat ik aan cijfers lees over hoe het daar echt gaat qua economie, hard stijgende criminaliteit (overheden kunnen vaak politie niet meer betalen), stijgende straling van fukushima (uitstervende vis en zeedier populaties), westkust dat grote droogte kent (mogelijk een lang durige droogte zoals die eerder is geweest en makkelijk 100 jaar duurt, terwijl de grote aquafiers vrijwel leeggepompt zijn en de kleintjes volgepompt met frackingfluid). :n

Zeg ik niet gaan. Vakantie en zeker om je moeder te bezoeken wel, maar daar gaan wonen nee. Studeren zou ik ook echt hier doen, ivm kosten, want daar zal je dat zelf moeten betalen en die kosten lopen snel in de 10.000 dollar/jaar enkel voor schoolgeld.

Ga er eerst op vakantie en kijk eens heel kritisch naar wat bv paard daar gaat kosten, want wat ik aan prijzen voorbij zie komen is stalletje/wei voor 150 euro zoals hier vrij makkelijk te doen is daar vrijwel onmogelijk. Stap een paar supermarkten in en kijk wat een gewoon gezond dieet zou kosten, want die prijzen liggen echt fors hoger dan hier.

Ik ben het hier volledig mee eens. Mijn schoonfamilie woont in Amerika en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het er slecht voor staat daar.
Daarnaast lijkt het mij een vrij... onverstandige beslissing om een hoop geld uit te trekken voor een paardje op leeftijd, maar ik ben daar wat harder in dan de meeste bokkers denk ik. Vergeet ook niet dat verkopen misschien nog wel heel lastig gaat worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:12

Wat een lastige situatie. Ik zie het alleen niet zo zwart/wit als de meesten geloof ik. Het is een fantastische ervaring om in het buitenland te kunnen studeren en wonen. Ik zou die kans grijpen. Je kunt namelijk altijd weer terug naar Nederland als het niet bevalt.

Wat betreft je paard, daar zou ik toch afscheid van nemen. Misschien hard, maar wat als je al die kosten maakt en een paar maanden later ligt hij dood in de wei? Ik zou het zo'n oudje ook niet meer aandoen om zo'n reis en klimaatverandering te doorstaan. Ik vind dat een paard nooit een doors,aggevende reden mag spelen bij dit soort beslissingen.

Overigens heb ik ook familie in de VS wonen en daar hoor ik nooit negatieve geluiden van mbt werk/economie. Het gaat echt niet overal zo vre-se-lij slecht als in de media wordt gesuggereerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:39

Je kunt ook het paard een jaar verleasen hier in Belgie, zodat je misschien wat inkomsten hebt en je even op je gemak kunt ervaren wat het is daar. Ook bv of je voldoende inkomsten hebt om je paard te onderhouden naast je studie - dat zijn wel zaken om op een rijtje te zetten. Ik vond Amerika fantastisch (jaar highschool) en ik zou er voor geen goud willen wonen. En ik weet nog wel dat de meeste bijbaantjes echt schaamteloos weinig verdienen, als je ze al kunt vinden, terwijl de studiekosten inderdaad gigantisch zijn.

Besluit je na een jaar dat het haalbaar is, dan kun je het paard alsnog laten overkomen, is het niet haalbaar, dan kun je verkopen, en wil je weer terug naar Belgie (vakantie is bv vaak anders dan ergens wonen en veel mensen keren terug wegens heimwee, ook al hadden ze dat helemaal niet verwacht) dan kan dat ook.

Waar in de VS zou je terecht komen?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:56

Voor de duidelijkheid, mijn paard is geen oudje := ik bedoelde maar in de toekomst.
Mijn paard is net 11 geworden en heeft zeker nog ruim 15 jaar te gaan toch..! :=

Ik zou gaan wonen in Foley dat ligt in Alabama, (gulf shores) is niet ver van de kust. Diallo zou in Robertsdale komen te staan.

Qua inkomsten denk ik dat het zelfs makkelijker is voor mij. Ik teken en fotografeer in opdracht, hier kom ik daarmee ook mee rond om mijn paard af te betalen. Maar daar in amerika zal ik veel meer waardering krijgen voor het geen wat ik kan.
Vorige vakantie zat ik te tekenen in een bar (de florabama). Komt er een vrouw naar me toe met een foto op haar iPhone die ze nagetekend wilde, haar hondje. Ik dacht laat ik dat maar niet doen.. op een flut papiertje van 10x10cm, uiteindelijk toch gedaan en ze gaf me 20 dollar ervoor :=
Hier in België? :n zou je nooit zoiets meemaken. Moest ik mijn naam daar wat bekender kunnen maken in omstreken, ik denk dat ik snel zal bijverdienen. Natuurlijk is dit ook geen vaste bijverdienste en kan je er niet op rekenen!

Iig bedankt voor de veel verschillende adviezen!
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 14-08-14 10:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:57

Ik zou sowieso niet je middelbaar afmaken in Amerika. Je high school diploma gaat hier niet gelijk staan aan een diploma middelbare school en het zou me niet verbazen als je dan moeilijkheden zou krijgen als je in België naar de hogeschool of unief wil gaan om te studeren, of als je gewoon terug in België wilt komen werken. Onderschat de waarde van een diploma niet.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:23

Het Nederlandse school systeem sluit totaal niet aan bij dat van de VS. Hoe dat met Belgie zit weet ik niet maar ik ga ervan uit dat dat ook niet goed aansluit. Het zal dus lastig worden om daar je school af te maken. Mocht je besluiten dat toch te doen, dan zou je AP vakken kunnen nemen of IB gaan doen. Dat staat gelijk aan het Nederlandse VWO en daarmee wordt je toegelaten op een universiteit. Houdt er ook rekening mee dat je geen beurzen kunt krijgen om daarna in de VS te gaan studeren. Daarvoor moet je Amerikaan zijn. Wbt de negatieve dingen over de economie, werk, en criminaliteit etc waar mensen het in dit topic over hebben, daar zou ik mij niet zo zorgen over maken. Ik woon hier inmiddels 6 jaar en het valt allemaal wel mee. Ik zit in California en het houden van een paard is hier duur ($515 per maand voor een stal, $305 voor wei). Dit komt uiteraard ook vanwege de droogte, de prijzen van hooi zijn niet mis. Maar dit kan bij jou totaal anders zijn. Weet je zeker dat je met het visum wat je krijgt straks mag werken? En dat je een social security nummer krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:32

Ik vind het heel naief om te denken dat je het in amerika ook wel red op basis van een paar mooie tekeningen en foto's in opdracht...

Begrijp me niet verkeerd, maar dat je hier in Belgie wellicht naar jouw zin onvoldoende betaalde opdrachten hebt, wordt daar echt niet 'ineens' beter. Het is daar tig keer groter en met jou zijn er daar nog 100 in de straat die een tekening maken.

En, zoals inderdaad al gezegd wordt; denk niet alleen aan nu en over 3 jaar, maar ook over 30/40 jaar. Werk, studie, ziektekostenverzekering.

Als het om je paard, je foto's en je tekentalent gaat; doe hier in Belgie/Nederland/Frankrijk/Luxemburg goed je best, werk heel hard en dan heb je het net zo goed hoor; het gaat daar echt niet makkelijker alleen omdat je in Amerika zit, het is geen tienerserie waar je in terecht komt.

Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik zou mezelf wel voorhouden dat je je paard maar 1x mee die oceaan over neemt; als jij na 3 maanden besluit dat je het niet trekt, moet je paard ook weer mee. Of je gaat zelf, verkoopt dus je paard, en na 3 maanden is het niks; dan ben je ook alleen, en heb je je paard ook niet meer bij je.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:37

Ik heb veel vrienden die geëmigreerd zijn, ook zij praten van een verschil tussen vakantie en echt wonen. Als je er echt woont dan krijg je ook de negatieve kanten te zien, en Amerika is geen makkelijk emigratieland. Ik zou toch hier je diploma halen, ik denk dat het je veel problemen en geld bespaard.

Kan je moeder daar zeker een goed loon krijgen, de meeste country zangers daar in de middelmaat werken op tip van de bar. En dat is ook geen grote geldzak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:42

xTitanic schreef:
Qua inkomsten denk ik dat het zelfs makkelijker is voor mij. Ik teken en fotografeer in opdracht, hier kom ik daarmee ook mee rond om mijn paard af te betalen. Maar daar in amerika zal ik veel meer waardering krijgen voor het geen wat ik kan.
Vorige vakantie zat ik te tekenen in een bar (de florabama). Komt er een vrouw naar me toe met een foto op haar iPhone die ze nagetekend wilde, haar hondje. Ik dacht laat ik dat maar niet doen.. op een flut papiertje van 10x10cm, uiteindelijk toch gedaan en ze gaf me 20 dollar ervoor :=
Hier in België? :n zou je nooit zoiets meemaken. Moest ik mijn naam daar wat bekender kunnen maken in omstreken, ik denk dat ik snel zal bijverdienen. Natuurlijk is dit ook geen vaste bijverdienste en kan je er niet op rekenen!

Oei, ik vind dit toch wel vrij naief := Ik heb een vriendin in Amerika die al heel wat prijzen heeft gewonnen met haar teken en fotografeerwerk. Ze heeft ook een kunst en fotografie opleiding gedaan maar ze komt amper aan de bak hoor. Van de opdrachten die ze krijgt kan ze haar huur bij lange na niet betalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:45

Zolang je geen Picasso bent, zou ik niet teveel rekenen op echt veel inkomsten uit je hobby. Het is niet voor niets dat veel mensen daar 2 à 3 banen hebben; helemaal als je onbekend artiest bent. Enne het minimumloon is echt niet zoals je hier gewend bent.

Sowieso eerst in Nederland je diploma halen. Mocht je daar willen studeren, betaal je je blauw aan een fatsoenlijke universiteit. En dan ook echt blauw; per jaar betaal je rustig een bedrag waar je hier een hele studie voor kunt volgen.

Waar mijn familie woont is het net of je 50 jaar terug gaat in de tijd, de VS lijkt zo ontwikkelend maar in werkelijkheid zijn er grote delen waar de tijd stil is blijven staan. Heerlijk als je conservatief ben, maar als je wat meer ehm van deze tijd bent is dat wel even slikken.

Persoonlijk zou ik gewoon in Nederland blijven en tijdens de studie bv stage lopen daar of een stukje studie doen in het kader van internationalisering (heb je ook fondsen voor namelijk en scholen hebben wel connecties) en natuurlijk vakanties.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-08-14 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:49

Ik zou er niet op rekenen dat je daar veel meer gaat verdienen dan in België met je tekeningen en makkelijk aan het werk komt. Amerika is veel groter dan België dus je hebt ook veel meer inwoners met tekentalent en zie je daar maar eens van te onderscheiden, ik zou daar niet op durven te rekenen.

Ik zou in ieder geval mijn school in België afmaken, je hebt niets voor niets 'niets' aan een jaar high school als je in Nederland op het VWO zit. Het is puur voor de ervaring, maar je schiet er educatief (naast Engels) in mijn ogen niets mee op. Je blijft als het ware een jaar vrijwillig zitten.

Daarnaast moet je je afvragen of je wel in Amerika zou willen wonen, maar dat is een tweede.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:55

Hee, volgende week donderdag vertrek ik naar Amerika om daar een jaar te gaan wonen (ben 17). Ik ga daar een jaar highschool doen maar ik heb hier dit jaar mijn Havo diploma gehaald. Ik raad het je wel écht af om daar je middelbare school af te maken. Ik weet niet welk niveau je doet maar het niveau daar sluit sws niet aan. Daarbij heb je daar na 1 jaar school dus nog steeds geen diploma. (Ik krijg ook geen diploma na 1 jaar school daar en alsnog zou je er niks aan hebben in Nl of Belgie) Als je na dat jaar terug komt moet je hier vervolgens een jaar weer overdoen om je diploma echt te hebben. Het niveau in Amerika is veel makkelijker dan hier. En wat betreft je paard, ik zou er zeker afscheid van nemen .. Nu is dit voor mij makkelijk praten maar voor dat geld zou ik het zeker niet doen! Wat als er wat gebeurd met je paardje als je daar bent? En ik zou het je paard ook niet aan doen ivm klimaat verandering etc.
Succes!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 15:41

Furrow schreef:
Ik heb veel vrienden die geëmigreerd zijn, ook zij praten van een verschil tussen vakantie en echt wonen. Als je er echt woont dan krijg je ook de negatieve kanten te zien, en Amerika is geen makkelijk emigratieland. Ik zou toch hier je diploma halen, ik denk dat het je veel problemen en geld bespaard.

Kan je moeder daar zeker een goed loon krijgen, de meeste country zangers daar in de middelmaat werken op tip van de bar. En dat is ook geen grote geldzak.

Ik kan je verzekeren mijn moeder zal daar direct werk krijgen. Ze heeft veel connecties, gaat er ondertussen 5 jaar naartoe op en af in de vakanties die ze krijgt.
Nee veel kunnen ze niet geven maar geloof me, ze leeft uit haar tips die ze krijgt en het geld dat ze krijgt van de bar zet ze allemaal opzij. Als je 6 of 5 keer in de week gaat spelen, je van de bar toch wel een 200 krijgt elke sessie, je +-200 dollar tips krijgt elke keer (weliswaar verdeeld onder 2) verdien je wel goed je loon en denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.

En nee, zo naïef ben ik nu ook niet dat ik denk dat ik daar later mijn inkomsten uit zal kunnen halen |o

Bokt haalt me natuurlijk weer helemaal aan het twijfelen, maar zo'n mooie kans ga ik écht niet laten gaan. Ik verkoop m'n paard wel, een hele last weg en dan ben ik vrij om eventueel nog terug te keren naar belgië.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:49

Ik vraag me af waarom je dit topic maakt als je toch al weet wat je gaat doen?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 15:51

?
Wist ik eerst niet, maar bokt laat mij gewoon zo rationeel denken opeens.. krijg bijna niet anders dan zulke reacties. En ook omdat het een situatie is, alles kan nog veranderen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:53

Om eerlijk te zijn zou ik niet emigreren. Ik heb ook het idé dat je het ietsje te positief bekijkt. :) Maar het blijft jouw keuze. Ik hoop alleen dat je geen spijt krijgt van de beslissing om je dier te verkopen. :)
Wat je uiteindelijk ook beslist, veel succes! :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:54

ik zou echt wel je middelbaar afmaken. Als je dan emigreert en het word niks ben je niks anders dan geld verloren en kan je hier gewoon studeren en werken. Als hoop ik gewoon dat het goed gaat :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 15:57

@Ayasha
Maar als je moeder emigreert, je verder geen gezin hebt waar je terecht kan, ik weet het niet hoor :)

Het gaat gewoon allemaal niet gemakkelijk worden hier mijn school afmaken aangezien ik mijn moeder niet meer hier heb. Ik heb al veel mensen moeten missen in mijn jeugd, ik weet dat ik zelfstandig moet worden maar ik vrees dat het ook mijn schooljaar nog eens ferm kan beïnvloeden.