Hallo,
Ok ik heb net ontdekt dat héél onze veranda vol zit met bruine popjes en na wat opzoek werk ben ik te weten gekomen dat we dus een kwekerij hebben gestart van huisvliegen zonder het door te hebben. Het zit er echt vol mee, wij hebben een tapijt liggen daar en ze zitten echt overal. Onder de zetels, onder de kussens (die op de grond gevallen waren), onder de vuilbak, ...
Nou vraag ik me af.. Iemand ooit hiermee in contact gekomen? Wat moet je daar nou in godsnaam mee doen? Ik vind het ongelooflijk vies! Ben echt gaan lopen haha, vond ze echt walgelijk.
Wij hebben ons afval op onze veranda staan (heb ik nu wel dik spijt van) en vermoedelijk zijn daar dus vliegen op afgekomen met een raam dat open staat. Met dit warme weer, het is daar echt een serre... In huis hebben we quasi geen vliegen (op 2 na geloof ik), dus ik ben echt wel geshockeerd dat we nu plots met een heel "kwekerij" zitten. Echt bah!
Nochtans is de vuilzak pas weggehaald (paar dagen geleden) en heb ik het net ontdekt, toen ik onze nieuwe volle zak daar wou droppen.
Mijn plan was om ze met de stofzuiger massaal gewoon op te zuigen en dan dat zakje meteen weg te gooien.
Maar weet iemand of dat veel kwaad kan als je die opzuigt? Denk als ik die 1 voor 1 moet gaan pletten ik echt ga overgeven (en mijn partner is pas thuis binnen 2 uur en zo lang wil ik niet wachten).
Ik weet echt niet hoe je daarmee aan de slag kan... Op internet vind je niets terug van die vliegen, enkel hoe je ze kan bestrijden als volwassen dieren. Maar heb nou echt niet veel zin om te staan kijken hoe ze allemaal uitkomen, dan zitten we echt met een zwerm... (dat ze dan maar in die stofzuigerzak uitkomen denk ik zo...)
Nou volgens mij zijn wij de enige die zo stom zijn hun vuilnisbakken in een veranda te bewaren dat met dit weer gewoon in een sauna/serre (is maar hoe je het beziet) veranderd... Dat doen we ook geen tweede maal denk ik zo..
Groetjes
Lichtjes-zwaar-zeer geshockeerde bokker