Om een klein beeld te schetsen van de situatie; per volgende week verhuis ik naar een HAT woning waarbij ik alle voorzieningen met 1 huisgenootje deel. Kleine keuken, apart toilet en een kleine badkamer. Mijn huisgenootje zit er sinds vorige week in dus ik kon van de week al even weer kijken (sinds de bezichtiging vorige maand) en even goed duidelijk kijken naar alles.
Nu zijn er een aantal dingen waar ik een beetje over struikel. Zo is/was de woning vrij .. goor toen het opgeleverd werd. De keuken was goor, in de bezemkast was 't een zooi en op het balkon lag ook het een en ander. Op de voordeur zit een substantie waarvan niemand echt wil weten wat het is. Niks wat niet met (veel) bleek en een doek verholpen kan worden, maar het lijkt me niet helemaal de manier om zoiets op te leveren lijkt me?
Daarnaast hebben we allebei een apart postvakje, mijn huisgenootje heeft die van haar al geleegd en daar lagen zo'n 50 brieven in van de vorige bewoner, merendeel waren van een incassobureau, banken en Eneco brieven over afsluiting en dergelijke. Nu dateert de 'laatste' brief van 31-07 en wil ik dit nog even aankijken of dit zo blijft gezien ik ook geen idee heb of er in mijn postvak nog meer ligt, maar bij welke instantie kan ik hiermee terecht mocht dit door gaan? Alles apart retour sturen of bellen word A) best veel tijd en B) vraag ik me af of dat echt heel erg werkt. We wonen er straks met 2 meiden en als er ineens een deurwaarder voor de deur staat weet ik ook niet helemaal hoe ik dan zou reageren (vind 't best eng
).Daarnaast heb ik even gezocht op internet maar ik kan ook niet echt vinden of er bepaalde dingen zijn waar een woningbouw zich aan hoort te houden. Zo zijn er geen brandmelders in het huis en zijn bepaalde muren nog een kleur geverfd, ik weet niet echt of er regels zijn waar een woning aan moet voldoen?
Misschien dat er Bokkers zijn die hier ervaring mee hebben, want weet niet helemaal wat ik ermee aan moet

Alvast bedankt voor het lezen!
wij hebben na klagen een schoonmaak bedrijf gehad op kosten vd vorige bewoner 
) en over de post werd inderdaad hetzelfde gezegd. Ze waren best meegaand en ze gaan van de inspectie ook nog de papieren opvragen want er klopte het een en ander niet zei ze, dus heb nu ook zelf foto's gemaakt ter bewijs