Nachtelijke activiteiten/ hobby's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Nachtelijke activiteiten/ hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:59

Ja raar onderwerp, maar ik heb zo af en toe tijd over 's nachts en in plaats van mn huis schoonmaken (kan moeilijk de buren hun nachtrust verstoren) of naar de paarden gaan moet ik toch iets anders verzinnen.

Ik werk nachtdiensten en het komt voor, zoals vandaag, dat mijn cliënt komt te overlijden. Ik kom dan standby te staan maar dat wil alsnog niet zeggen dat ik dan die nacht werk heb.
Het probleem nu is dat ik er al 1 nacht heb opzitten en er nog 2 moet. Dus slapen is niet handig.

Ik zoek dus iets om iig de eerste paar uurtjes te doen. Van mezelf mag ik dan best vanaf een uur 2/ 3 naar bed. Maar liever eerder niet.
Boeken lezen, series kijken ed doe ik ook op mn werk dus het liefst doe ik iets actiefs.

Om een voorbeeld te geven:
Vorige week met een vriend van me 'even' naar Frankrijk gereden, voorbij Lille, just to prove a point :')
We waren rond kwart voor 6 weer thuis. Wij een gezellige en leuke nacht gehad en ik kon de volgende dag gewoon mn nachtdienst weer in.

Ik zoek dus winkels, restaurants (Starbucks, AC restaurant of andere variaties daarop langs de weg, geen Mac!) of bezienswaardigheden. Liefst omgeving Gelderland, Utrecht, maar daarbuiten mag ook.

Wie helpt mij in mn vreemde hobby :+

belle_boef

Re: Nachtelijke activiteiten/ hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:01

Wordt e gebeld? Zo ja waarom ga je dan niet gewoon lekker slapen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:02

Even naar Frankrijk rijden voor je lol? :wow: :') Das toch hartstikke duur qua benzine?

Misschien kun je ergens in een bos een (begeleide) wild speur nacht houden? Dat je je in zo'n observatiehut verschanst?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 23:02

Omdat ik nog 2 nachten moet en liever in mn ritme blijf.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:03

Wat een 'grappig' probleem :-) Het gaat er dus om dat je niet uit je 'nachtdienstritme' gehaald wordt :-)

Ik weet dat er mensen zijn die in de avonduren foto's maken in verlaten fabriekspanden. Dat is niet echt nacht, maar meer later op de avond. Vaak hebben dergelijke verlaten panden een hele aparte sfeer. Het is ook nog gevaarlijk en verboden, dus aan je adrenaline kick om wakker te blijven kom je wel :))

Je kunt wellicht gaat strandwandelen? Boswandelen? Ook heel apart als het donker is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:04

Maar als je in je stand-by dienst naar france kan tuffen, wat houd stand-by in dan? Moet je niet binnen korte tijd op je werk zijn?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 23:04

Corelli schreef:
Even naar Frankrijk rijden voor je lol? :wow: :') Das toch hartstikke duur qua benzine?

Misschien kun je ergens in een bos een (begeleide) wild speur nacht houden? Dat je je in zo'n observatiehut verschanst?

Was eigenlijk ook totaal niet de planning :')
Maar ik was een paar weken terug naar Frankrijk op vakantie geweest en tja ik doe wel vaker domme dingen.

_O-

Maar zo'n speurtocht is een goed idee.
Heb al wel een keer meegedaan aan een wildkanseltocht, maar dat stopt om 22.30/ 23.00 dus niet bepaald avond/ nachtvullend

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:05

's Nachts schrijf ik altijd het best. ;)
Dus... begin aan een boek!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:05

Vleermuizen tellen :j nav wat Corelli ook zegt. Wellicht zijn ze bij Staatsbosbeheer of andere instanties op zoek naar vrijwilligers die in de nacht observaties willen doen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 23:07

belle_boef schreef:
Maar als je in je stand-by dienst naar france kan tuffen, wat houd stand-by in dan? Moet je niet binnen korte tijd op je werk zijn?

Nee dat ben ik niet altijd. Ik was die betreffende avond gewoon vrij. Ik ben standby tot een uur of 22.00. Stel ze hebben een cliënt die ineens heel slecht wordt dan is nachtzorg heel prettig, ik kan daarvoor gebeld worden. Of een collega wordt ziek, dan kan ik invallen.

Zoals vandaag stond ik gewoon ingepland, gister en vandaag naar cliënt A en morgen en overmorgen naar cliënt B. Maar cliënt A is vanmiddag overleden. Dus zolang ik niet opgeroepen word heb ik dus een gat in mijn werkweek.
Laatst bijgewerkt door Onali op 12-08-14 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 23:13

Apple schreef:
Vleermuizen tellen :j nav wat Corelli ook zegt. Wellicht zijn ze bij Staatsbosbeheer of andere instanties op zoek naar vrijwilligers die in de nacht observaties willen doen.

Dat ga ik zeker na hier in de buurt want dat lijkt me ontzettend leuk.
Boswandeling heb ik wel vaker gedaan, alleen mijn paarden staan aan de Veluwe (zwijnen) en mijn fantasie draait overuren, dus daar ben ik mee gestopt omdat ik mezelf helemaal gek liep te maken :')

Foto's maken ga ik ook noteren :j
Schrijven is niet geheel mijn hobby, maar als ik echt niks anders weet dan zou het ook een optie kunnen worden.

Bedankt voor de input tot zover +:)+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:15

Ik heb een vriend die altijd 's nachts (naja 's avonds laat rond 00.00 uur) gaat hardlopen. "Want dan is het tenminste rustig"
Veilig 's nachts sporten kan ook: http://www.anytimefitness.nl/

Mijn ouders namen me vroeger wel mee naar sterrenwachten in de late avond.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 12-08-14 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:19

Heb trouwens ook een vriendin die het liefst 's nachts wielrent, omdat het dan ook rustig is, inderdaad.
Vind het zelf levensgevaarlijk, vrouw alleen 's nachts op de fiets zonder verlichting...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:24

Officieel zijn heel veel natuurgebieden 's nachts gesloten voor publiek, dus je vrijwillig aanmelden om nachtdieren (vleermuizen, brulkikkers, nachtzwaluw, uilen etc.) te tellen kan heel leuk zijn én dan mag je er gewoon in.
Of ga bij een sterrenwacht! Ik ben redelijk vaak naar publiekelijke sterrenkijk-avonden gegaan in Engeland en vond dat heel leuk. In Nl zit vast ook wel iets.

Verder hoop ik van harte dat er 24-uurs winkels in Nederland komen, 's nachts is toch dé perfecte tijd om lekker rustig te kunnen winkelen zonder uit je ritme te komen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 23:31

Veulen84 schreef:
Ik heb een vriend die altijd 's nachts (naja 's avonds laat rond 00.00 uur) gaat hardlopen. "Want dan is het tenminste rustig"

+:)+ +:)+

Zit nu op die site te kijken van het fitness, jammer dat er niet meteen staat wat het kost. Maar het zou een hele goede optie zijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:43

Onali schreef:
Veulen84 schreef:

+:)+ +:)+

Zit nu op die site te kijken van het fitness, jammer dat er niet meteen staat wat het kost. Maar het zou een hele goede optie zijn.

Even gespiekt op de facebook van die in vaassen. Kost 36,95 daar, zal wel een standaard prijs zijn gok ik.
Vind het wel een geinig concept. Jammer dat ze hier in de buurt niet zitten.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:50

Hier ook iemand die rond middernacht gaat hardlopen :D
Ik vind het in de nacht heerlijk op straat, het is zo rustig en stil.

Je kan gaan sporten, ik doe workouts via de app: '' workout trainer''. Simpel op de grond :)
Of uhm, ben je creatief? Heb je altijd al iets willen doen/maken/leren? Bijvoorbeeld een website maken, zoals gezegd een boek schrijven, Spaans leren, een tekening maken, de functies van een spiegelreflexcamera ontleden.. Of uhm,, online shoppen! :D Een droom (rond)reis plannen..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:02

Ik weet niet of je bekend bent met Geocachen? er zijn dus ook geocaches die je 's nachts moet doen ivm reflectors. (een soort van speurtocht met de GPS en in dit geval ook met een goede zaklamp, op het eind vind je een doosje met een logboek waar je je naam in schrijft). Kijk maar eens op geocaching.com
Ik weet dat er minstens 1 nachtcache ligt tussen rhenen en wageningen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:09

Gamen? :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:30

Verslavende facebookspelletjes doen!
Ikzelf word van eten altijd klaarwakker; flink kokkerellen en daarna heerlijk eten dus. :9
Of jezelf aanmelden als vrijwilliger bij bv de dierenambulance? Die kunnen altijd mensen gebruiken voor de nacht-telefoon diensten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 00:36

Murthul schreef:
Of jezelf aanmelden als vrijwilliger bij bv de dierenambulance? Die kunnen altijd mensen gebruiken voor de nacht-telefoon diensten.

Ja maar ik kan dus niet vantevoren zeggen dat ik kan.

Ik werk in de terminale thuiszorg, ik waak bij mensen thuis die heel slecht liggen. Het kan dus zijn dat ze komen te overlijden voor mijn dienst begint of tijdens mijn dienst.
Ik kan daar buiten dus niks extra's doen. Ik kan bijv wel iets spontaans doen als ik dus ineens vrij ben, maar kan niks doen wat vastgelegd is/ moet worden.

Gamen ed doe ik allemaal liever niet, ik ben al lui en zit al te veel op mn reet en voor een scherm dat ik liever iets actiefs ga doen.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:42

Vannacht zijn er vallende sterren te zien, mocht het helder zijn/ blijven.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:45

Mooie plekken opzoeken voor zonsopkomst. Bv gaan hardlopen in n open veld/hei met de zonsopkomst.

Alle schoonmaak doen die niet veel lawaai maakt en waar je normaal niet aan toekomt? Keukenkastjes uitsoppen, je kledingkast opnieuw indelen..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:11

Murthul, hoe kook jij eigenlijk zachtjes? Ik ram altijd lekker over de pitten met mijn wok.

Fotoboeken kijken, vind ik ook heerlijk.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 02:04

In België heb je een "spookdorp",de doel vlakbij Beveren.
Het is een verlaten dorp, iedereen is weggegaan toen er een kerncentrale in de buurt werd gebouwd.