"Het nieuwe werken" in de grafische wereld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

"Het nieuwe werken" in de grafische wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:03

Hallo,

ik vroeg me af bij welke bedrijven of welke bureaus ik een goed overzicht kan krijgen van thuiswerk in de grafische wereld. Dan bedoel ik "het nieuwe werken" waar je opdrachten krijgt met deadline waarmee je van uit huis kan werken. Dus eigenlijk de kantoorbaan maar dan thuis.

Hebben jullie enig idee?
Thanks!

8nnemiek

Re: "Het nieuwe werken" in de grafische wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:07

Dat concept ken ik niet, maar klinkt wel mooi op zich. Alleen neem ik aan dat je dan geen vast salaris hebt, maar gewoon per opdracht betaald wordt?
Ik volg het topic even :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:20

Het nieuwe werken is een vrij nieuwe trend, het schrapt de reistijd en geeft mensen de gelegenheid om vanuit huis te werken, zelf de tijd in te vullen etc.
Wat het nou precies inhoudt is mij ook niet helemaal duidelijk maar voor zover ik kan bepalen verschilt dat per bedrijf. Sommige mensen met een kantoorbaan met een x aantal uren blijft hetzelfde werk doen voor hetzelfde salaris maar vanuit huis, anderen krijgen inderdaad per opdracht betaald. Ik krijg de indruk dat het per bedrijf verschilt en dat afspraken gemaakt worden bij de sollicitatie of na overleg met het bedrijf omgezet wordt in thuiswerk..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:25

Geen antwoord op je vraag, maar ik kan je uitleggen hoe HNW bij ons werkt. Ik heb in principe een kantoorbaan, maar kan één à twee dagen in de week thuiswerken. Ik kan zelf mijn tijd indelen, maar moet wel gewoon natuurlijk mijn uren halen. Salaris verandert niet.
Op de overige dagen mag ik ook mijn tijd zelf indelen (eerder beginnen, eerder naar huis bijv), alleen zijn er (voor elke dag) wel bepaalde 'blokuren' waarop je geacht wordt bereikbaar te zijn (dus ook als je thuis werkt). Verder is met mijn team afgesproken dat we bepaalde dagen allemaal op kantoor zijn, dat maakt het wat makkelijker afspreken.
Basis is dus wel vertrouwen, dat als je thuis bent je wel aan het werk bent.
Ze hebben alles goed ingericht met laptops en programma's. Iedereen kan ook zien of je bijv. thuis aan het werk bent of niet beschikbaar bent etc.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:45

HNW is niet hetzelfde als thuiswerken :n
Het staat, zoals het bij ons wordt uitgedragen, meer voor meer verantwoordelijkheid bij de werknemer leggen, als leidinggevende het vertrouwen te geven dat de werknemer die verantwoordelijkheid aan kan en hem beoordelen op de output en niet op de hoeveelheid uren die eraan besteed worden.
En als werknemer kun je daar de flexibiliteit van werkplekkeuze bij krijgen. Dat wil zeggen dat je soms thuus kunt werken, maar zeker niet altijd.
Wij hebben op kantoor flexibele werkplekken. Je kiest daar ook een werkplek bij je werkzaamheden van het moment. Een stilte werkplek, een kantoortuin werkplek waar wel gewoon gepraat en overlegd kan worden of een overlegkamer voor 2-10 personen.

Thuiswerken is dus een van de mogelijkheden, maar niet wenselijk als enige optie. Je hebt overleg en interactie met je collega's ook nodig.

Ik vermoed dus dat je iets anders bedoelt dan het nieuwe werken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:48

Op het werk hebben we ook flexibele werkplekken (al kiezen mensen toch snel voor een 'vaste' plek :P ). Het is inderdaad meer dan alleen thuiswerken :) Ik zou ook niet alleen thuis willen werken, dat lijkt me helemaal niet handig/wenselijk!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:50

Lijkt me helemaal niet leuk en fijn om thuis te werken.

Op het werk merken we vaak echt: teamwork makes your dream work. Projecten waar als team aan gewerkt wordt hebben meestal het mooiste resultaat :D (ik werk dus @ een reclamebureau :Y))

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:55

Maar het is niet zo dat als je thuis werkt je geen contact met je collega's hebt! Dat kan nog steeds. En je werkt maar af en toe thuis, de andere dagen zie/spreek je ze persoonlijk.
De ene baan is natuurlijk ook iets meer geschikt hiervoor dan de andere. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:39

Das waar, kost wel wat meer moeite dan denk ik. Op kantoor dan loop je ff naar elkaar toe, ga je ff samen aan een project zitten etc. In dit geval gaat t over de grafische wereld dus, vandaar :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:05

Heb je helemaal gelijk in! Bij mij kan het wat gemakkelijker denk ik.