Ik ben kapot van binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lianne484

Ik ben kapot van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:05

Ik en me vriend waren toen we nog niet samen waren dikke maatjes. Ook bleef ik een keer slapen naar het uitgaan omdat hij niet wou dat ik alleen verder ging. De volgende ochtend werd ik geroepen door zijn vader en werd er duidelijk gemaakt dat het geen hotel was en dat het de laatste keer was! Ik schrok me te pletter. Maargoed het was duidelijk en dacht zo zijn de regels hierzo. Na ruim een jaar besloten ik en me vriend toch dat we er samen voor gingen gaan en we werden een stel. Ik kwam daar gewoon een paar keer in de week voor een koppie of me vriend op te halen naar de kroeg enzovoort. Ik verzorgde ook al jaren bij iemand zijn paarden. Na een jaar overleed het paard van de eigenaar. Ik had besloten om haar over te nemen en ons leek het leuk als het paard op de boerderij kwam staan want dan zagen wij elkaar extra veel. Zo gezegd zo gedaan. Maar toen begon de ellende met zijn vader. Elke dag dat ik kwam lopen zeuren sarre en mij lekker afzeiken. Het ging nergens over. Door de 4 jaren heen heeft hij mij 8 keer weg gestuurd en hond brutaal gedaan en een keer bij me kraag gekrepen. Ik denk dat me vriend ook bang is voor zijn vader ( hij heeft al een hoop mensen pijn gedaan) ik regelde altijd me eigen voer strooisel enzovoort dus kosten had hij er helemaal niet van. op een gegeven moment voerde hij me paardje ook niet meer want hij vond hem dik zat. :\ . En begon opmerkingen te maken: hoe oud word een paard, hoe lang staat ie hier nog, hoelang heeft ie nog te leven. En ze is 26 dus geniet van elke dag van haar nu ze nog leeft. Als ik over iets niet eens was moest ik me mond houden want ik ben maar 24 en heb geen mensen kennis. nou ehh hallo dagg dat pik ik niet!. Op de ene of andere dag heb ik besloten nu ga ik daar weg. door de jaren ben ik ook bang voor die man geworden dus kwam groot en sterk binnen ( ben maar een klein meisje van 1,50 :P) en zei dat ik weg ging. nou ik moest rennen voor me leven anders was is nog kleiner gemaakt. Die dag erna met ik met moeder geen gegaan om te praten met zijn ouders. maar het was niet praten. Het dak ging er af bij die mensen. En ze gingen zijn zoon even heel duidelijk maken dat ik niet deugde en hij heel goed moest nadenken. 2 dagen erna heeft zijn vader mij via de telefoon bedreigd en heb een week me eigen opgesloten in huis. En ik durf nog steeds niet gemakkelijk het huis uit. Door de tijd heen hebben zijn ouders een heleboel gepraat met hem en heeft me vriend zondag besloten om te stoppen met onze relatie maar alles merk ik dat hij er helemaal niet achter staat. We wonen inmiddels 1,5 jaar samen en hebben het samen het erg goed. Alleen zijn ouders zitten tussen ons vanaf af het begin al te stoken. En hebben dus nu gewonnen. I.
ben kapot! Ik heb wel veel steun bij buren en oude vrienden van hun. Die zijn ook helemaal klaar met die familie dus gelukkig ligt het niet aan mij

Respect als je alles heb gelezen!! Ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken maar het lucht voor mij wel even op dat ik het kan neer typen.

RoosTaffy

Re: Ik ben kapot van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:21

Wat een rotsituatie! Het is alleen wel beetje warrig geschreven dus snap het niet allemaal.

Toch wil ik je veel sterkte wensen!

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:23

Klinkt alsof die vader een narcistische persoonlijkheid heeft,niemand is goed genoeg.
Met zo iemand valt niet redelijk te praten.
En de zoon zit onder zijn plak.
Hij zal of moeten vertrekken, en zelfstandig moeten worden.
Of het gaat over. Je moet ook aan jezelf denken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:25

Tja, misschien heel hard als ik dit zeg maar een partner die (onder dwang of niet) voor zijn ouders kiest is geen partner. Heeft je ex nog meer broers en zussen of is hij enig kind??

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:25

Als ik het goed begrijp heb je je paard dus bij je schoonouders, waar de band al niet goed mee was, gestald?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:27

Moeilijke situatie!

Ik denk dat er moet staan dat de eigenaar van het paardje overleed, en niet het paardje van de eigenaar,of snap ik het verkeerd.

Jammer dat je vriend zich zo door zijn ouders laat ondersneeuwen.
is je paard er al weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:30

Jammer dat hij zich zo laat meeslepen door zijn ouders (maar dat is niet raar, het zijn immers zijn ouders). Ik hoop dat jullie er alsnog uit komen. Begrijp ik dat jullie zelf een huisje hebben waar jullie nu samenwonen of niet? En je paardje is er weg? Echt een rare man die vader. Maar je vriend zal moeten kiezen of bij zijn ouders of bij jou blijven. Maar ik vraag me af of die ouders bij zijn volgende vriendin niet precies hetzelfde gaan doen, want dat zit er natuurlijk dik in. Ik kan natuurlijk niet voor hem denken maar ik zou het mijn ouders wel kwalijk nemen als ze zo tegen mijn vriend/vriendin doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:34

Sterkte. :(

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:05

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, wat een rotvent... Sterkte meid en zorg dat je paard veilig is! Je vriend is je niet waard als hij voor zijn ouders kiest. Hij hoort achter je te staan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:06

Mws -> lzp

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:49

bigone schreef:
Tja, misschien heel hard als ik dit zeg maar een partner die (onder dwang of niet) voor zijn ouders kiest is geen partner. Heeft je ex nog meer broers en zussen of is hij enig kind??

Hij heeft nog meer broers en zussen die zijn ook allemaal jong het huis uitgegaan. Hij heeft later een bedrijfovername dus dat zit ook nog flink in de weg

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:50

Dobel schreef:
Als ik het goed begrijp heb je je paard dus bij je schoonouders, waar de band al niet goed mee was, gestald?

Naja het viel toen nog wel mee ik kwam er niet alle dagen. En ja liefde maakt blind hé en wil je zoveel bij je vriend zijn.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:54

Lianne schreef:
Jammer dat hij zich zo laat meeslepen door zijn ouders (maar dat is niet raar, het zijn immers zijn ouders). Ik hoop dat jullie er alsnog uit komen. Begrijp ik dat jullie zelf een huisje hebben waar jullie nu samenwonen of niet? En je paardje is er weg? Echt een rare man die vader. Maar je vriend zal moeten kiezen of bij zijn ouders of bij jou blijven. Maar ik vraag me af of die ouders bij zijn volgende vriendin niet precies hetzelfde gaan doen, want dat zit er natuurlijk dik in. Ik kan natuurlijk niet voor hem denken maar ik zou het mijn ouders wel kwalijk nemen als ze zo tegen mijn vriend/vriendin doen.

Ja hij zit heel erg onder de duim bij de ze ouders. Ik ben bang dat we er niet meer uit komen. Zijn ouders hebben mijn vriend heel erg duidelijk gemaakt dat ik niet deug en niet klopt. En net zolang zeggen tot hij het gelooft. Ja we wonen nu bijna 2 jaar samen. Gelukkig is me paardje er weg die staat nu op een pensionstal waar we het goed naar ons zin hebben. Ik ben ook voor het volgende meisje die zo in de oliebol komt. Dat verdient niemand

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:55

Pff, wat rot TS!
Jammer dat je vriend het er bij laat zitten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:56

TS, wat heeft jouw vriend dan als reden gegeven om uit elkaar te gaan?
Dat begrijp ik niet zo goed uit jouw verhaal?

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:59

Op dit moment zijn 2 vrienden van hem met me (ex) vriend om tafel dat hij ze ogen weer moet openen en moet na denken waar hij mee bezig is. Hem even goed wakker schudden. Een paar koppels uit het dorp (en het dorp is mini) zijn ook al klaar met die familie en die hebben vanmiddag als het goed is op getreden dat ze nu moeten stoppen met het pesten en treiteren van iemand.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:01

Iris82 schreef:
TS, wat heeft jouw vriend dan als reden gegeven om uit elkaar te gaan?
Dat begrijp ik niet zo goed uit jouw verhaal?

Naja zijn ouders hebben net zolang lopen puchen ( schrijf ik het goed???) En hij heeft later een bedrijfsovernamen en hij zegt dat hij het niet zit zitten met mij samen omdat we ook altijd nog verbonden zijn met zijn ouders

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:11

Jij vult in dat zijn ouders hebben zitten pushen en ik geloof dat graag zoals je zijn ouders omschrijft.
Maar dat is toch niet de reden die hij zelf geeft? Hij zegt toch niet: Schat, omdat mijn ouders continu tegen me gezegd hebben dat jij het niet bent, heb ik bij deze besloten dat dat zo is? Hij moet toch wel meer argumenten hebben?

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:15

Zijn reden was: Dat hij het later met de bedrijfsovername niet zit zitten, want dan hebben ook nog veel met zijn ouders te maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:22

Ik zou als ik zon relatie zou hebben met mn ouders dat bedrijf niet willen overnemen. Zou juist graag zo onafhankelijk mogenlijk willen zijn. Je vriendkan niet ander werk vinden?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:28

Vind het wel hele rationele reden... zit maar weinig gevoel bij. Hij heeft natuurlijk gelijk dat je met een bedrijfsovername nog steeds veel te maken hebt met zijn ouders en dat als jullie dan een relatie hebben (en misschien wel getrouwd en kinderen) dat het allemaal niet makkelijker en gezelliger wordt... maar ja als hij het bedrijf boven zijn eigen geluk zet... tja vecht daar maar eens tegen als vrouw.

Het is heel erg verdrietig. Gelukkig dat je paard al op goede stal staat. Heel erg veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:32

Ik zou zeggen succes met je ouders en toedeloe
Is nu even pijnlijk maar hoe zie je anders de toekomst voor je? Als je kinderen krijgt is dat ook enorm pijnlijk als er ruzie is. Beter korte pijn dan lange pijn.

Qua ander werk. Als het een boerenzoon is dan is het meer dan werk. Boer is wie ze zijn als mens en geen baan. Dat is prima tenzij je met zulke schoonouders te maken hebt.
Ik vrees dat je deze strijd dan gaat verliezen en je dus beter je eigen weg kan gaan met iemand die wel graag met je verder wil

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:38

lianne484 schreef:
Zijn reden was: Dat hij het later met de bedrijfsovername niet zit zitten, want dan hebben ook nog veel met zijn ouders te maken.

Kan hij niet iets voor zichzelf beginnen ipv afhankelijk te zijn van het bedrijf van zijn ouders? misschien dat eens onder zijn neus wrijven, dat hij op eigen benen moet leren staan zodat jullie wel samen een toekomst kunnen hebben. Misschien moet hij zijn vader maar eens dreigen dat er wel eens geen bedrijfsovername inzit als hij zich zo opstelt.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:25

Zijn ouders zijn heel erg bepalend van wat er gebeurt en me vriend durft geen nee te zeggen tegen ze. Zo zijn ze opgegroeit en daar kan hij niks aan doen. Maar dat moet NU doorbroken worden want van binnen wilt hij samen met mij door gaan. Het is best wel moeilijk uit te leggen als je de sititatie niet kan.

Hij werk gewoon 50 uur buitenhuis hoor.

Gisteravond hadden 2 vrienden van hem, hem mee genomen en zijn er met ze 3e over wezen praten. Die hebben eigenlijk zijn ogen een beetje geopend dat het helemaal niet klopt wat er nu allemaal gebeurt. Hij heeft mij dus van morgen gemeld dat hij er nog wilt voor gaan vechten, mij nog een kans wil geven. Hij zei we horen gewoon bij elkaar en dat is ook zo. Ook word er nu van buitenaf hulp gezocht op het allemaal op te lossen. Ik ben nog wel erg benieuwd naar de reactie van zijn ouders. Want ja die dachten natuurlijk mooi is ook opgehoepeld.

Vaak maak me ook zorgen dat hij het bedrijf helemaal niet wilt overnemen. Het werk wat ie nu doet vind hij schitterend! Maandag was zijn moeder nog bij ons thuis en mij oma was er ook en die vroeg aan me vriend. Wil je later het bedrijf wel overnemen en dan zegt mijn vriend niks en kijkt zijn moeder hem aan. Als ik iets wil dan ben ik mega enthousiast! Maar dat komt er bij hem niet vanaf. Ik denk dat hij zijn ouders er mee teleursteld en ja hij heeft nooit mogen zeggen wat hij van iets vind of wil.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:30

Pff wat erg om zo er onder te zitten zeg. Je moet doen waar je gelukkig van word! Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat, en veel sterkte voor jou en en je vriend :(:)