In de knoei over mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

In de knoei over mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:00

Goedemorgen bokkers,

Onderweg in de auto om op vakantie te gaan naar Parijs met ouders en vriend, maar ik heb er geen zin in. Niet zozeer de vakantie zelf, maar door en over vriendlief.

Inmiddels zijn we iets meer dan 2 jaar samen. (Voor het beeld, ik ben nu 18). Afgelopen winter voor het eerst een dip gehad.
Nu is hij 3 weken weg geweest en heb ik ondertussen 3 weken op Vlieland gewerkt. 1 week even zonder is wel fijn, maar ik had verwacht er aan het eind van die 3 weken er wel anders over te denken, niet dus. Eerlijk gezegd had ik hier absoluut geen problemen mee en vond ik dit wel prima. Op dat moment ga je al denken dat er iets niet klopt...
Daarna een paar dagen samen geweest, wat anders was dan anders.

Alles was niet een probleem geweest, als daar niet een collega was geweest waar ik anders naar ga kijken. Wat begon met dom praat tijdens het werk, gaat toch de verkeerde kant op. Afgelopen dagen veel samen gewerkt en nu veel gepraat via whatsapp. Aan de ene kant fijn om met iemand te kunnen praten over wat me dwars zit, maar het is niet optimaal. Uit zijn reactie kan ik opmaken dat hij best iets zou willen. Door dit alles raak ik nu met mezelf in de knoop.

En nu dus, na niet fijn een nacht samen geslapen te hebben, met zijn allen in de auto. Het voelt als een afscheidsreis...
Ik hoop wel aankomende dagen alles in mijn hoofd betreft dit op een rijtje te kunnen zetten.

Het verhaal is iets langer dan ik dacht en ik hoop dat het niet erg wanhopig klink. Normaal plaats ik zoiets niet hier, maar met wie ik normaal praat, mijn vriend, is nu niet mogelijk.

Wat is jullie mening of wat zou je doen??

lady62

Re: In de knoei over mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:08

Zet die collega even op een laag pitje en ga eens goed nadenken wat je zelf wil.
Het is niet eerlijk tegenover je vriend om te close met hem te worden nu.
Wil je niet meer met je vriend verder zet er dan een punt achter maar vergeet niet dat je weet wat je hebt en niet weet wat je krijgt.
Je zal in je leven nog wel meer momenten krijgen dat je je aangetrokken voelt tot iemand anders maar vergeet niet dat de ware aard pas boven komt als je iemand al langer kent.
Je bent nog jong dus denk er eens goed over na.
Ben eerlijk naar jezelf maar ook naar je vriend.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:09

Het is altijd fijn om te praten met iemand, maar denk dat je je af moet vragen wat een toekomst met je huidige vriend gaat geven. En uiteraard wat de toekomst gaat brengen met die ander. Is er een toekomst met die ander of is het voor hem de "heb"? Je weet wat je aan je huidige vriend heb, niet aan wat je gaat krijgen met die ander. Want een avontuurtje kan je ook vreselijk veel ellende opleveren. Als je strakjes niets meer heb.. is dat dan ook oke?? Altijd moeilijk, maar niemand kan die keus voor je maken. Sterkte enne praat eens met je vriend, want blijkbaar is er iets niet optimaal al is geen enkele relatie 100% optimaal. Maar als je hem kan uitleggen wat je zou missen, kan hij er eventueel iets aan doen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:13

Bedankt voor jullie reacties.
Er goed over nadenken ben ik me zeker van bewust. Die collega probeer ik ook zeker op wat afstand te houden. Al wordt dat lastig als je vijf dagen samen werkt.

Aan de andere kant, ik ben inderdaad nog jong en is avontuur misschien wel leuk. Om alleen te zitten als dit op niks eindigt lijkt me geen probleem. Dat is me al 16 jaar van mijn leven gelukt.

Praten ben ik van plan, maar wel nadat ik zelf alles op een rijtje heb. Ik wil alles ook zeker netjes houden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:17

Waarom praat je dan niet met je vriend over wat je dwars zit? Maar met een ander?
Ik zou echt boos worden als mijn vriend dat zou doen. Hij heeft een relatie met jou en als er wat is moet je dat gewoon tegen hem zeggen.
In een goede relatie is alles bespreekbaar

A shoulder to cry on, becomes a dick to ride on.
:+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:24

Is je gevoel niet nu je gevoel omdat je collega je gevoel in de war schopt?

Vind je het daadwerkelijk de moeite waard om je huidige vriend aan de kant te zetten?

In elke relatie heb je weleens een dipje, laat je niet direct verleiden maar doe bijvoorbeeld eens een contactstop om tot jezelf te komen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:24

Ja ik zou het ook niet op prijs stellen als mijn vriend zn hart ging luchten bij n ander en ik weet er niks vanaf. Dat is mij namelijk al gebeurd :Y)
Jij en hij zitten in een relatie waar dus iets even nier goed zit. Dan moeten jullie dus praten en niet jij en een collega.
Praat er over met je vriend en tijdens zon gesprek word ook al wrl snrl duidelijk wat je wil, hoe het zit, hoe jullie denken etc. Maar deze manier vind ik fair.
Als het nou je moeder was of een vriendin, maakt het al heel anders dan n andere kerel. In mijn ogen moet je gwn altijd zo snel mogelijk met diegene praten waar het om gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:00

Poiuytrewq schreef:

Whahaha _O- _O- _O- _O-

Geweldig!
Nou is niet altijd zo hoor. :D

Ik zou eens met je vriend gaan praten hoe hij jullie relatie ziet. :)

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:05

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij.
Ik dacht vervolgens dat jongen nr. 2 leuker was, dus uitgemaakt met m'n vriend.
En oh wat was ik na 3 weken blij dat ik m'n vriend me weer terugnam.

Overigens niks gedaan met jongen nr. 2 behalve whatsappen.
Ik had echt even tijd nodig om te beseffen hoe graag ik m'n vriend bij me had.
Misschien dat het voor jou ook zo werkt?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:08

danienappy schreef:

Overigens niks gedaan met jongen nr. 2 behalve whatsappen.
Ik had echt even tijd nodig om te beseffen hoe graag ik m'n vriend bij me had.
Misschien dat het voor jou ook zo werkt?

Maar dit kan toch niet? Je kan toch niet zomaar even aan de kant zetten en dan weer opeens terug nemen? Als een popje die je in de kast legt en er dan uithaalt als het je uitkomt? Ik snap dat niet, vind dat nou niet echte liefde :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:13

danienappy schreef:

Ik had je nooit meer teruggenomen hoor. Me een beetje aan de kant laten zetten en dan met hangende pootjes terugkomen....

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:15

Nee dat kan zeker niet, vond het ook verschrikkelijk raar/dom/gemeen van mezelf.
Maar gelukkig heeft m'n vriend me nooit los gelaten en ik zou me ook echt geen raad weten zonder hem.
(Door die periode tot de conclusie gekomen)

Het is ook meer een tip voor TS, dat deze vakantie je misschien wel goed doet en in laat zien wat je echt voor hem voelt.

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:17

Suzanne F. schreef:
Ik had je nooit meer teruggenomen hoor. Me een beetje aan de kant laten zetten en dan met hangende pootjes terugkomen....

Ik snap je punt.

Daarom hoop ik dat deze vakantie voor TS echt een omkeerpunt is en dat het niet zover komt als bij mij!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:25

Vervelende situatie Ts,
Ik zou zeker met je vriend gaan praten en als dat moeilijk voor je is schrijf het dan in een brief wat er speelt en hoe jij je voelt..
Hoe doet je vriend tegen je? Anders of merk je niks aan hem?

Waarom heb je het gevoel dat na 3 weken weg geweest te zijn en dan elkaar weer zien dat je hem eigenlijk niet gemist heb?
Omdat je contact gehad heb met je collega? of omdat je je eigen ding kon gaan doen..

Sowieso zou ik niet van de hak op de tak springen, vriendin heeft dat ook gedaan en die zit nu behoorlijk in de knoop en uiteindelijk is ze vrijgezel nu.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:29

Ik denk dat het feit dat je je vriend amper gemist heb de afgelopen weken al wel veel zegt... Hoe zit het met je vriend z'n gevoelens voor jou? Heb je het idee dat er bij hem ook iets veranderd is?

Hoe dan ook, maak dit bespreekbaar. Vertel je gevoelens en wees eerlijk tegen je vriend, hoe pijnlijk het ook is. Je hebt samen een relatie. Sterkte en succes ermee ts en toch nog een fijne vakantie gewenst.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:30

Ik heb dit ook gehad 2 jaar geleden. Ik was toen 18 en ging 4 jaar met mijn ex. Tot ik op werk een leuke collega tegen kwam.. Veel gepraat en na gedacht.
Ik voelde me zelf erg schuldig omdat ik dan naast m'n ex lag maar aan mijn collega dacht. Ik heb me toen bedacht dat dit hem niet ging worden en toen heb ik het uitgemaakt. Toen niks geworden met die collega (reden mag via pb) maar een jaar later zijn we bij elkaar gekomen en nu een jaartje samen. Die tijd dat het (nog) niks werd tussen (nu mijn vriend) mijn collega en mij ben ik hem wel heel dankbaar geweest omdat ik inzag dat ik helemaal niet zo een leuke relatie had je word niet voor niks verliefd op een ander. Mijn vriend en ik hebben wel afgesproken dat als dat in onze relatie gebeurt we gelijk gaan praten want dat betekend dus dat je wat mist in je relatie (vinden wij dan)

Als ik jou was zou ik even voor jezelf alles op een rijtje zetten en goed na denken en veel praten!
Heel veel succes

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:48

Je bent 18... de moment om te weten te komen hoe relaties eruit zien en waar je je het beste in voelt.
Als het niet meer 200% goed zit tussen jou en je vriend is het wrs tijd om iets anders te proberen...

Als je nood hebt aan het praten met iemand anders tijdens je relatie dan zit het in mijn ogen al niet meer goed. Dan spreek ik over gesprekken die je niet aan je vriend zou laten lezen ;-).

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:44

Hetzelfde gehad. Je wordt niet voor niets verliefd op een ander. De meeste mensen blijven bij hun vriend om het feit dat het vertrouwd is en je niet zo snel een relatie weggooit. Ik ben anders van mening. Nadenken kun je doen, maar wees wel eerlijk tegen je vriend of houd je collega op afstand (sws via whatsapp). Hij verdiend het niet om aan het lijntje gehouden te worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:53

Ik vind je niet wanhopig maar redelijk normaal klinken. Je gaat nu met zijn ouders een paar dagen naar Parijs, probeer met open vizier naar je vriend en je eigen gevoelens te kijken. Het is wel een teken aan de wand dat je hem eigenlijk totaal niet gemist hebt en ook ontvankelijk bent voor andere mannen. Denk er maar rustig over en ga in ieder geval het gesprek aan met je vriend, dat kan wel eens eerder komen dan je denkt want zoiets merk je als partner echt wel.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:02

Ik snap het niet, dit is juist iets dat je met je vriend kan en hoort te bespreken. Geef aan wat je momenteel voelt aan twijfels in jullie relatie en wie weet heeft hij ook wel bepaalde gevoelens hierover. Ik vind het niet eerlijk dat je met een ander de klik gaat zitten opzoeken als je vriend lekker bij je in de auto zit om op vakantie te gaan en van niets weet. Eerlijkheid gaat boven alles en dit is je vriend niet waard.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 14:24

Bedankt voor alle reacties.
Ik hoop het er in de komende dagen al over te kunnen hebben.

Vooral die 3 weken doen het hem nu. Geen gemis en er nu eigenlijk ook geen behoefte aan.

Urion, het is niet zo dat ik de klik opzoek. Het is gezellig op het werk en dat gaat, omdat ik een vriend heb, nu wel de verkeerde kant op en daar ben ik me van bewust.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:32

Ik had hetzelfde met mijn ex. Heb er toen over gepraat en mijn twijfels geuit. Hij voelde zich absoluut niet zo en wilde het nog wel proberen. Maar ik wilde even een break om mezelf op orde te zetten en om te 'kijken' of ik hem zou missen. Hij vond dit vreselijk, maar begreep het. Na 2 weken niet / zeer weinig contact omdat ik hem totaal niet miste, heb ik met hem afgesproken om het uit te maken. Ik voelde gewoon niks meer voor hem.

Aangezien je al onderweg bent naar Parijs samen met je ouders is het misschien wel verstandig om het niet midden in je vakantie uit te maken mocht je dit willen :+ je kan immers niet bij elkaar vandaan. Wat je wel kan doen is deze periode gebruiken om je relatie even goed onder de loep te nemen. Is het in Parijs samen echt niet leuk? Dan weet je genoeg.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:31

Ik zal er tijdens de vakantie nog even overna denken, misschien doet deze vakantie jullie wel goed.
Dan kan je na de vakantie altijd nog stappen ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:24

danienappy schreef:
Nee dat kan zeker niet, vond het ook verschrikkelijk raar/dom/gemeen van mezelf.
Maar gelukkig heeft m'n vriend me nooit los gelaten en ik zou me ook echt geen raad weten zonder hem.
(Door die periode tot de conclusie gekomen)

Het is ook meer een tip voor TS, dat deze vakantie je misschien wel goed doet en in laat zien wat je echt voor hem voelt.

Ik precies hetzelfde! Maar ik besefte het pas na 2 maanden.. en nu zo ontzettend gelukkig samen.. wist precies wat ik had gemist zeg -O-

TS denk er héél goed over na.. Ik dacht ook dat ik die ander leuk vond maar dat bleek al heel gauw toch niet zo te zijn.. En heb er zo'n spijt van uiteindelijk.. Dus denk goed na!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:36

Poiuytrewq schreef:

Dit dus, als je in een dipje zit is alles wat anders is al gauw leuk en spannend, maar niet aan toegeven. Aan een relatie moet je continu werken en continu over praten, met je vriend, niet met iemand 'die wel iets meer lijkt te willen.' ;)

Als je nu abrupt een punt erachter zit, en van bovenstaande profiteert krijg je er spijt van. :n