Vegetariër, maar wel vis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Vegetariër, maar wel vis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 20:26

Dit snap ik dus echt niet..

Ja, ik ben vegetariër, maar ik eet wel vis. Vissen zijn ook dieren en vissen leven evenals andere dieren.
Zijn er vegetariërs op Bokt die geen vlees, maar wel vis eten? En die mij kunnen uitleggen waarom wel vis eten en geen andere dieren?

Judass

Re: Vegetariër, maar wel vis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:28

Dan ben je toch een pescotariër?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:29

Dan ben je dus een pescotariër ;)

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag aan jou :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:30

Ik snap niet dat je vega word xd, maar als je het doet vind ik wel dat je vis ook moet tellen als dier.
maar mensen zijn wel alles eters, heel je darmen en alles zijn er op gesteld en je tanden en alles.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:30

Dan ben je inderdaad pescotariër, geen vegetariër.

En of het raar is, dat hangt van je reden af dat je pescotariër bent. Als je het bent omdat je het zielig vindt om dieren te eten, ja dan is het raar dat je wel vis eet.
Ben je het omdat je vlees niet lekker vindt maar vis wel, of omdat je geen voorstander bent van kweek/fok/bio-industrie, dan is (wildvang) vis eten niet zo vreemd.
Het is niet zo zwart-wit!
Laatst bijgewerkt door Century op 11-08-14 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:31

Ik vind het niet erg om vlees te eten, maar ik ben wel tegen de bio-industrie. Daarom eet ik als het kan alleen biologisch vlees en vis, omdat zij wel een eerlijk leven hebben gehad.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:31

Century schreef:
Dan ben je inderdaad pescotariër, geen vegetariër.

En of het raar is, dat hangt van je reden af dat je pescotariër bent. Als je het bent omdat je het zielig vindt, ja dan is het raar dat je wel vis eet.
Ben je het omdat je vlees niet lekker vindt maar vis wel, of omdat je geen voorstander bent van kweek/fok, dan kan je prima (wildvang) vis eten.
Het is niet zo zwart-wit!

Maar dan kan je toch ook 'wild' vlees eten? :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:32

ik snap het ook niet, ik vind het maar raar, ja het is zooooo zielig! die arme kalfjes, maar de vissen neeh dat boeit niet :?

ik ben wel vega en eet dus ook geen vis :)

spotterick, ik snap niet dat je vlees eet

SlagroomsoesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:33

Mijn zusje eet ook geen vlees maar wel vis. ALs ik vraag waarom ze wel vis eet zegt ze dat dat minder zielig is maar daar ben ik het niet mee eens eigenlijk..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:34

Als je wel vis eet, hoe zeker ben je dat je een wild gevangen vis eet?
Er is heel veel kweekvis te koop. Wil je niet bang maken maar als jij niet weet waar je vis vandaan komt en vegetarier bent omdat je het zielig vindt voor de dieren die dood moeten zonder dat je weet waar dat vlees vandaan komt, heb ik niet zo'n hoge pet van je op en kun je net zo goed vlees gaan eten.

Heb je je al een keer verdiept in de vangmethodes van Tonijn?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:34

Ik AT vis en geen vlees, maar ben nu over gegaan op veganistisch eten.
Mijn reden was dat ik tegen dierenmishandeling ben. Dieren doden vind ik 'niet erg' om het zo maar even te zeggen. Daar merken ze niks van.
Als een koe een paar jaar lang op de wei staat met z'n soort genootjes en daarna naar de slacht gebracht wordt, prima. Eet ik wel op.
Echter is dit niet hoe het bij veel boeren gaat.
Ik at alleen vis die zelf gevangen was door iemand die ik ken. Vis zwemt z'n leven lang rond in de zee, wordt gevangen en is dood. Heeft daar geen last van.
Als iemand z'n eigen koeien slacht en mij laat zien dat die vrolijk op wei staan, prima, geef mij maar een paar kilo :j

@Spotterick, ik zal je even een PB sturen, heb daar een zeer interessant filmpje over :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:35

Dus Kaus, zou jij dan ook wild vlees eten wat geschoten is, en nooit door mensrn is verzorgd?

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:35

Ik eet zelf geen vlees en wel vis. Niet omdat ik geen dieren wil eten, maar ik vind het hele vlees "gedoe" met broodfok ed. niets en ik vind vlees niet zo lekker. Vis vind ik lekkerder en eet ik alleen als het wild gevangen is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:37

Rosanneh1 schreef:
Ik eet zelf geen vlees en wel vis. Niet omdat ik geen dieren wil eten, maar ik vind het hele vlees "gedoe" met broodfok ed. niets en ik vind vlees niet zo lekker. Vis vind ik lekkerder en eet ik alleen als het wild gevangen is.

Ook mijn bovenstaande vraag voor jou dan :) (als je het lekker had gevonden)
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 11-08-14 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

EskeGirl schreef:
Maar dan kan je toch ook 'wild' vlees eten? :)

Dat kan zeker. Wild smaakt wel vaak anders, dat moet je lekker vinden.
Ik zou het aan de persoon zelf vragen wat zijn/haar beweegredenen zijn. Het is vaak niet zo zwart-wit.

Als je beweegreden is dat vlees zielig is (=het doden van een dier voor je voedsel), dan vind ik het hypocriet om wel vis te eten. Vissen zijn net zo goed dieren.

Zelf eet ik zowel vlees als vis, maar ik doe mijn best alternatieven te zoeken (biologisch, scharrel, vlees uit de buurt bij de plaatselijke boer en dergelijke), en eet ook vaak gewoon geen vlees/vis. Dat noemen ze flexitariër geloof ik, dat je af en toe vegetarisch eet. :P

@Cassidy: vaak staat er wel bij of het kweek of wildvang is. Of je de verpakking gelooft is een tweede natuurlijk :)

Nikkivdnberg

Ik eet geen vlees simpelweg omdat ik het niet lekker vind, meeste vis vind ik wel lekker en dat eet ik dus wel ;) De structuur van vlees is voor mij te stevig, daarom hou ik wel van witvis en vegaburgers die vallen bijna uit elkaar haha :P

Yunomi

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:38

Dat zou ik nog wel eten ja :j Ik doe het alleen niet omdat ik vlees ook niet erg lekker vind.
Laatst bijgewerkt door Rosanneh1 op 11-08-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Oke, bedankt :)

Jessix

Toen ik 17 jaar geleden stopte met vleeseten was dat omdat ik tegen de bio-industrie was. Ik at nog wel vis uit de zee. Kweekvijvers waren toen nog niet aan de order of in elk geval niet bij mij bekend. Het ging mij dus vooral om het leven wat een dier had gehad voor de dood.

Inmiddels ben ik weer scharrel en/of biologisch vlees gaan eten en eet ik verantwoorde vis.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:39

EskeGirl schreef:
Dus Kaus, zou jij dan ook wild vlees eten wat geschoten is, en nooit door mensrn is verzorgd?

Ja hoor. Beest loopt lekker rond, hoort en knal en voordat het door heeft wat er is gebeurd is het al dood. Daar heb ik geen problemen mee.
Als ik het lekker zou vinden zou ik het eten. :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:39

Century schreef:
@Cassidy: vaak staat er wel bij of het kweek of wildvang is. Of je de verpakking gelooft is een tweede natuurlijk :)

Als ik vis koop dan is die vers en niet ingevroren en uit een pakje. Volendam is vlak in de buurt. Hoe zeker kan ik er van zijn dat de vis die Volendammer visboeren aanbieden ook echt daar vandaan komt waar ze roepen dat hij vandaan komt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:40

Oja, ik at ook maar eens de week of twee weken een visje, de rest van de dagen vega.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:40

94ninitjuh94 schreef:
Ik eet geen vlees simpelweg omdat ik het niet lekker vind, meeste vis vind ik wel lekker en dat eet ik dus wel ;) De structuur van vlees is voor mij te stevig, daarom hou ik wel van witvis en vegaburgers die vallen bijna uit elkaar haha :P

Structuur van vlees te stevig? Vlees kan op allerlei manieren bereid worden. Van gehakt tot filet americain.....en alles er tussenin.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:41

Jessix schreef:
Oja, ik at ook maar eens de week of twee weken een visje, de rest van de dagen vega.

Bedoel je met vega soms vegetarisch of veganistisch?