Afhandeling bestelling, mag dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Afhandeling bestelling, mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 15:45

Hoi bokkers,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een sportwinkel. Ik heb hier 9 sportshirtjes besteld, 5x een mannenshirt en 4x een vrouwenshirt, beide in de kleur geel. Toen ik mijn pakketje binnenhad waren de vrouwenshirtjes echter in Lime geleverd, zonder mij hier verder over te berichten. Omdat de shirtjes bestemd waren voor een kamp was het de bedoeling dat we allemaal dezelfde kleur hadden, dus ik vond dit behoorlijk vervelend. Tijd om te retourneren was er niet want de shirtjes moesten nog bedrukt worden. Afijn, ik ben verder de moeilijkste niet dus ik heb de webwinkel een email gestuurd wat er nog aan gedaan kon worden:

''Beste ..., Ik heb bij jullie 5x geel [merk] mannenshirt besteld en 4x geel vrouwenshirt. De vrouwenshirtjes zijn echter geleverd in Lime. Ik heb gecheckt of ik misschien een fout heb gemaakt, maar de artikelnummers komen inderdaad niet overeen. Omdat de shirtjes bestemd zijn voor een zomerkamp en het de bedoeling was dat de mannen en vrouwen eenzelfde kleur shirt hadden zit ik nu wel een beetje met een probleem. Wat lijkt jullie een verstandige oplossing? Wij vertrekken vrijdag, is het nog mogelijk om de shirts na te sturen oid?''

Toen kreeg ik daarop het volgende antwoord:

''Beste Loes,
Bedankt voor uw e-mail.
Het klopt inderdaad dat de vrouwen shirt zijn geleverd in de kleur lime. Daarnaast klopt het ook dat de artikelnummer op de website niet overeen komt op uw factuur. Dat komt omdat het artikelnummer op de website, een algemeen nummer is van het shirt. Het artikelnummer wat in uw factuur staat, is specifiek voor die maat. Daarnaast hebben wij helaas geen gele vrouwen t-shirts te koop. Ik begrijp wel dat het voor u vervelend is, maar ik kan helaas geen gele shirt naar u opsturen. U kunt er natuurlijk voor kiezen om heren shirts te nemen in plaats van vrouwen shirts.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.''

Kortom, het lijkt nu net of ze nooit geel hebben gehad, terwijl ik via de site toch echt geel heb besteld. Ook moet ik dan maar mannenshirtjes bestellen, omdat zij nalatig zijn geweest in hun voorraad, en in dat geval mag ik dan ook nog eens dubbel betalen...? -O-

Omdat ik het antwoord wel heel bijzonder vind vroeg ik me af, mogen dit soort dingen zomaar gebeuren zonder een berichtje vooraf?

Pearlx

Re: Afhandeling bestelling, mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:56

Ik zou ze in iedergeval terugsturen en mijn geld terug eisen? Dit is niet wat je hebt besteld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:18

Nee, dat mag niet, dus gewoon terugsturen en je geld terugeisen. (Dat lost je probleem natuurlijk niet op helaas, want daarmee heb je nog steeds geen gele shirts...)
Als je je beroept op de Wet Koop op Afstand moet je mogelijk 1 maal verzendkosten zelf betalen, en kun je desgewenst de hele boel terugsturen. http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Dit moet je wel binnen 14 dagen aangeven - de details moet je even nalezen. Hier heb je dus zonder meer recht op - en coulanceregelingen die minder bieden dan gewoon je geld terug moet je dus niet accepteren.

Als je aanspraak maakt op het niet leveren wat is afgesproken komen volgens mij alle kosten voor de webshop, maar ik denk wel dat ze daar moeilijker over gaan doen. Bovendien weet ik niet of je dan ook de herenshirts mag meesturen - die voldoen immers wel aan de bestelling, maar maken deel uit van een hele order. En daarvan weet ik niet precies hoe dat zit. En dan is het vooral hoeveel moeite je erin wilt stoppen om je gelijk te krijgen.

Tip: reacties op facebook of twitter willen de afhandeling van eea nog wel eens heel erg bespoedigen. Dus eerst een keurig vriendelijk mailtje terug dat je graag de boel terugstuurt en je geld wilt ontvangen, en als daar geen bevredigend antwoord op komt wil een beetje aandacht soms behoorlijk helpen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:34

Ik zou de hele handel terug sturen en alvast snel via een andere site een bestelling plaatsen. Dan heb je het met wat geluk morgen al binnen en heb je de tijd om ze nog te bedrukken.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:30

Ik zou gewoon bij een andere site proberen en anders even een berichtje via facebook dan zijn ze meestal al wat vriendelijker :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:16

Je mag idd de hele bestelling terug sturen, en dat zou ik in jou geval ook doen, anders heb je geen recht op teruggave van de verzendkosten.
De kosten die jij moet maken zou je ook terug moeten krijgen, je hebt immers niet gekregen wat je besteld hebt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:21

Terugsturen. Er zijn vast wel ergens in een winkel gele shirts te krijgen.
Vaak hebben goedkope winkels wel effe shirts of polos.