Ongeveer 2 weken geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een sportwinkel. Ik heb hier 9 sportshirtjes besteld, 5x een mannenshirt en 4x een vrouwenshirt, beide in de kleur geel. Toen ik mijn pakketje binnenhad waren de vrouwenshirtjes echter in Lime geleverd, zonder mij hier verder over te berichten. Omdat de shirtjes bestemd waren voor een kamp was het de bedoeling dat we allemaal dezelfde kleur hadden, dus ik vond dit behoorlijk vervelend. Tijd om te retourneren was er niet want de shirtjes moesten nog bedrukt worden. Afijn, ik ben verder de moeilijkste niet dus ik heb de webwinkel een email gestuurd wat er nog aan gedaan kon worden:
''Beste ..., Ik heb bij jullie 5x geel [merk] mannenshirt besteld en 4x geel vrouwenshirt. De vrouwenshirtjes zijn echter geleverd in Lime. Ik heb gecheckt of ik misschien een fout heb gemaakt, maar de artikelnummers komen inderdaad niet overeen. Omdat de shirtjes bestemd zijn voor een zomerkamp en het de bedoeling was dat de mannen en vrouwen eenzelfde kleur shirt hadden zit ik nu wel een beetje met een probleem. Wat lijkt jullie een verstandige oplossing? Wij vertrekken vrijdag, is het nog mogelijk om de shirts na te sturen oid?''
Toen kreeg ik daarop het volgende antwoord:
''Beste Loes,
Bedankt voor uw e-mail.
Het klopt inderdaad dat de vrouwen shirt zijn geleverd in de kleur lime. Daarnaast klopt het ook dat de artikelnummer op de website niet overeen komt op uw factuur. Dat komt omdat het artikelnummer op de website, een algemeen nummer is van het shirt. Het artikelnummer wat in uw factuur staat, is specifiek voor die maat. Daarnaast hebben wij helaas geen gele vrouwen t-shirts te koop. Ik begrijp wel dat het voor u vervelend is, maar ik kan helaas geen gele shirt naar u opsturen. U kunt er natuurlijk voor kiezen om heren shirts te nemen in plaats van vrouwen shirts.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.''
Kortom, het lijkt nu net of ze nooit geel hebben gehad, terwijl ik via de site toch echt geel heb besteld. Ook moet ik dan maar mannenshirtjes bestellen, omdat zij nalatig zijn geweest in hun voorraad, en in dat geval mag ik dan ook nog eens dubbel betalen...?
Omdat ik het antwoord wel heel bijzonder vind vroeg ik me af, mogen dit soort dingen zomaar gebeuren zonder een berichtje vooraf?