Werkt een UV lamp tegen muggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Werkt een UV lamp tegen muggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 12:48

Iemand hier ervaring met van die UV lampen om muggen te doden? Wij worden gek van de muggen ondanks horren voor de ramen. Soms maken we er wel 5 per nacht dood met de nodige slaap onderbrekingen tot gevolg. Ben ook nog eens allergisch voor muggensteken dus ik loop rond met enorm jeukende plakkaten op armen en benen. (en nu ook in mn gezicht -O- )

Inmiddels zijn we er zo zat van dat we nu willen slapen :D in plaats van muggen opsporen. Heb gezocht op internet naar UV lampen en de reacties zijn erg verschillend.

Naast een lamp haal ik vanmiddag een klamboe op.

Iemand tips welke lamp of andere oplossingen?

Winged

Re: Werkt een UV lamp tegen muggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:01

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:03

Nee.... helpt niet! Wetenschappelijk bewezen. Goede horren en klamboes, werkt hier geweldig. Zonder chemische troep in je nabijheid.

Tip: koop direct een king size klamboe, liefst zo'n grote vierkante. De rest is rommel en daar zit je steeds met armen/benen in te hannesen. Ook met bed verschonen is zo'n 'tentje' waar je volledig in kan staan veel fijner. Ze zijn er ook voor schuine daken trouwens!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:12

Oh handig Alette :)

InekeN Bedankt voor je reactie, waar heb jij je tent vandaan? (wij hebben 2 schuine kanten)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:13

We hadden jaren een klamboe, werkte prima. Nu de klamboe stuk is gebruiken we een ventilator. Werkt ook prima. Naast deet werkte er nog iets anders antimug volgens het tv-programma van afgelopen week. Het staat bij de drogist naast de deet en kost ong €11,- Care Plus Natural Spray. De stekker met antimug zou ook werken maar is ws ongezond voor de mensen die de 'damp' inademen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:18

Ik spuit soort spul in mijn kamer wat je op je lichaam hoort te smeren... Werkt bij mij perfect. 3 keer spuiten half uur voor je gaat slapen, 1 keer spuiten net boor je gaat slapen en ik zie ze die nacht niet meer. Al dat steken geen probleem, maar dat gezoem bij mijn oren...
Op mijn lichaam smeren heeft tot nu toe (3 Jaar) geen effect, ja muggen die mij niet prikken maar wel zoemen.. Nu ik het 1 keer spuit bij mijn raam, 1 keer deur en 2 keer ergens midden in mijn kamer, zie ik ze niet meer.. En ik heb geen last van die stink geur. (als je smeert moet het ook bij je neus..) :')

Over de lamp: zou het niet weten. Maar misschien dat je anti mug spul kan kopen in zo'n flesje en zelfde kan doen als wat ik doe?

Deze spray heb ik.

https://www.google.nl/search?hl=nl&site ... B600%3B600
Laatst bijgewerkt door puppy1128 op 11-08-14 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:19

Online besteld bij 'Beddengoed.com' of bij 'Slaaptextiel'. Is hetzelfde bedrijf. Had gegoogeld op 'Klamboe.nl" en kwam toen daar uit. Kingsize vierkant kost Euro 49,95. Wij hebben er een paar gekocht, voor de schuine kanten heb ik hem zelf wat 'geplooid' opgehangen. Zag nl. pas later dat ze daarvoor speciale hadden.
Wij hebben trouwens om de 1 pers. bedden ook een kingsize vanwege de voordelen, nachtkastje etc. kan allemaal in je 'tentje'. :D

Levering is keurig in bewaartasje, met ophangkoorden en haakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:22

Ik heb met een ventilator en deet de slaapkamer goed onder controle. Daar word ik niet mee geprikt nu. En als ik elders geprikt word (in de tuin ofzo) en jeuk hebt, slik ik antihistamine (hooikoortstabletje). Dat werkt bij mij twee dagen tegen de jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:29

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:40

Deet werkt niet helaas, heb laatst het hele bed vierkant om ons heen ingesmeerd.. nou nog steeds die rotbeesten! Zelf insmeren vind ik niet handig omdat ik dan elke ochtend moet douchen, wat ik elke avond ook al doe na het rijden. Wordt me net iets te gek.

Hebben laatst een uur voor het slapen gaan vergif gespoten en een kwartier voor slapen ramen open. Dat werkte wel maar om dat nu elke avond te doen..

Ineke dank je, ga vanavond maar even zo'n ding bestellen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:45

En? geen lastige stekers meer om jullie hoofd? ;)