hoe verder...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aoc terra paardensport is..

een goede opleiding
4 (19%)
geen goede opleiding
17 (80%)

Totaal aantal stemmen: 21

0101

hoe verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 22:02

hoi bokkers

ik zit een beetje in de knoop het zit namelijk zo:
Ik wil heel graag instructrice worden en een eigen stal/manege beginnen. Daarvoor wil ik graag fnrs of khns opleiding doen maar daarvoor moet je 18 jaar zijn en ik ben dan net 17 dus dat kan niet. Nu dacht ik rij nog geen wedstrijden etc. dus kan ik misschien eerst paardensport niveau 4 op aoc terra doen, (om meer rij-ervaring op te doen en beter te worden..) daar heb je een eigen paard voor nodig (misschien kan ik een lenen) maar ik hoor mensen toch veel zeggen niet doen.. dus ik weet niet zo goed wat ik nog veder zou kunnen doen..

hoe pakken jullie dit aan?
en zijn er nog andere scholen die paardensport doen die niet erg verweg zijn?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-17 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: hoe veder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:05

Wanneer je een eigen manege oid wil beginnen heb je een zak geld nodig en heel veel zakelijk inzicht. Of je moet uit een gegoede familie komen en van daar uit wat kunnen mee pikken.

En het is trouwens veRder.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:06

VeRder*

Ik zou een opleiding kiezen die niks met paarden te maken heeft.
Zo kun je altijd ergens op terugvallen, mocht het slecht gaan in de paardenbranche :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:06

Ik zou in die tussentijd een andere opleiding doen waar je daadwerkelijk ook genoeg geld mee kan verdienen. De plannen die je hebt zijn wel heel 'dromerig' om het zo te noemen.

0101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 22:19

Verder is aangepast
De manege blijft een droom maar instructice wil ik echt graag worden...

Nayomie

Re: hoe verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:26

Maar denk je daar ook je brood mee te verdienen. Bovendien, in de paardenwereld is maar barslecht werk in te vinden.

0101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 22:29

Nayomie schreef:
Maar denk je daar ook je brood mee te verdienen. Bovendien, in de paardenwereld is maar barslecht werk in te vinden.

Ik denk het wel

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:33

En waarom denk je dat? Heb je familie / contacten in die wereld?
Al een paar ton gespaard?

Ik zou een andere opleiding doen, of iets van hippische bedrijfskunde. Dan kun je ook nog andere kanten op dan alleen de paarden wereld. Maar dat is wel een HBO.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:34

als je echt passie hebt en dat ook toont en je ook echt inzet dan rol je er vanzelf in! misschien niet meteen als manege eigenaar, maar begin als groom of stalmedewerker! met genoeg passie en inzettingsvermogen ga je vanzelf omhoog!

veel mensen vinden dat er weinig werk in de paarden is, maar dat is omdat er veel ''neppe'' paardenmensen ( bedoel dat niet verkeerd of beledigend naar iemand toe) zijn en de mensen met echte passie moeilijk te vinden zijn... en het mooie is, die mensen zijn meestal al tevreden met stallen mesten en het managen, klaarzetten en naverzorgen van de paarden! en dat is het ''soort-paardenmens'' waar veel stallen wel een plek voor hebben!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:36

Ik wil ook instructrice worden en weet ook niet wat ik precies wil, ik ga nu dus ook paardensport niv 4 doen op het aoc terra en dan zie ik wel weer verder :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:37

danie111 schreef:
Verder is aangepast

Instructie is leuk voor erbij. Dus naast hè gewone baan waar hè je inkomen om van rond te komen uit haalt.

Verder zou ik niet voor aoc kiezen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:38

belle_boef schreef:
danie111 schreef:
Verder is aangepast

Instructie is leuk voor erbij. Dus naast hè gewone baan waar hè je inkomen om van rond te komen uit haalt.

Waarom niet?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:40

Niet doen, zoek iets in de managment en economie dan. Daar leer je hoe je een bedrijf runnen moet. Dan kun je daarnaast een KNHS instructie opleiding oid doen. Als je managment en economie gaat doen kun je ook nog een hele andere kant op mocht se paardenhouderij niks worden.

Ik hen 4 jaar paardenhouderij gedaan en kan er op dit moment helemaal niks mee.. ergens heb ik best spijt dat ik het gedaan heb en niet naar mn ouders geluisterd heb. Hoe leuk de opleiding ook was!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:41

Als je instructrice wilt worden, kun je waarschijnlijk niet genoeg geld eruit halen om je huis, eten, kleding, verzekering, belasting, vervoer ed van te betalen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:52

Op het groenhorst in barneveld heb je ook de opleiding hippisch ondernemer waarbij je binnen de opleiding ook een ORUN-instructeurscursus kan volgen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:59

belle_boef schreef:
danie111 schreef:
Verder is aangepast

Inderdaad.

Kies voor een opleiding waar je later sowieso wat mee kan. Een zak geld voor een manege heb je niet zomaar bij elkaar gespaard.

Wil je al instructie geven kijk dan of je iets met een ORUN cursus kan doen als voorbereiding.

0101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 12:34

MarlindeRooz schreef:

Ja dat heb ik een kennis van mij is ook zo begonnen als instructice en heeft nu een stal met 4 paarden..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:40

Mette1998 schreef:
belle_boef schreef:

Waarom niet?

Omdat er in opleidingen gericht op dieren er bar weinig werk is, de opleidingen een niveau hebben om te janken. Als je zelf een hond, konijn of paard heb leer je er noet echt veel op diergebied.
Tevens kun je als je wt talent hebt wel zonder diploma in de dierenbranche aan de slag als stalruiter. Daar heb je geen diploma voor nodig.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:41

Ik heb ook Paardensport opleiding gedaan, maar ben er uiteindelijk mee gekapt. Dit omdat inderdaad zoals andere al melden, je onwijs hoog moet rijden wil je opvallen, uit een goede famillie moet komen of inderdaad een zak geld moet hebben en flink wat zakelijk inzicht. Instructrice kan je altijd worden, Orun kan je altijd volgen in stappen. De manege die wij hier hebben is denk ik zowat jaarlijks wel verkocht of verhuurd door verschillende mensen. Je moet wel realiseren dat je onwijs veel verantwoording op je neemt en dat je echt inzicht en oplossingsgericht moet zijn wil je zoiets bereiken.

Ik zou inderdaad een andere opleiding gaan volgen waar je echt werk in kan vinden en dan eventueel een avond opleiding gaan volgen tot ORUN.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:33

danie111 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja dat heb ik een kennis van mij is ook zo begonnen als instructice en heeft nu een stal met 4 paarden..

En die kennis gaat jou financieel ondersteunen zodat je een manegebedrijf kunt kopen voor een slordige miljoen euro?

Of denk je van een stal met 4 paarden te kunnen leven?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:58

Ik zou mij niet vastklampen aan deze droom, de kans dat dit succesvol gaat worden is gewoon erg klein. Hoeveel mensen hoor je niet over het feit dat zij spijt hebben van hun keuze om een paard- gerelateerde studie te kiezen? Er is simpelweg geen werk in te vinden en ik zie dit ook niet binnen een korte tijd veranderen.

Er is naar mijn idee ook een overschot aan instructrices op dit moment, velen hebben ook geen werk. Je kunt hier denk ik je brood niet mee verdienen, daarom doen de meesten het ook voor erbij, omdat zij het leuk vinden om toch met paarden te werken.

Ik zou paarden lekker als hobby houden en een opleiding kiezen die je leuk vind én waar banenkansen in te vinden zijn. Zonder geld kom je nou eenmaal nergens en kun je een eigen paard, stal, manege etc. sowieso wel vergeten.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:18

Inderdaad, de paarden lekker als hobby houden. Lesgeven kan altijd nog naast een andere baan. En fijn voor die kennis dat ze lesgeeft en een stal met 4 paarden heeft maar dat is geen garantie dat jou dat ook gaat gebeuren natuurlijk.

Ik zou je adviseren om iets anders te gaan doen dan een paardgerelateerde studie. Ten eerste omdat ik er zelf 1 volg en ik nu denk 'had ik maar voor iets anders gekozen' en zoals ook al eerder gesteld in dit topic; je moet óf enorm veel geld hebben óf veel talent...