leuke beroepsverhalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

leuke beroepsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 19:58

Na aanleiding van dit topic
[STW] Nog meer mensen met een spannend beroep?

Leek het mij een leuk idee om hier een topic over te maken :D

Om te beginnen, een verhaal van mij zelf.

In de praktijk kwam een oud vrouwtje met een klein oud zwart hondje. Dit hondje had veel last van tandsteen en slechte tanden....
Maar dit oude hondje had geen goed hartje meer dus de dierenarts schreef medicijnen voor.
De pilletjes moesten door het voer gegeven worden.
Dus mevrouw naar huis...hondje op de arm en pilletjes mee. Een paar weken later moest ze weer komen voor de controle.
En ja hoor daar was ze weer. De dierenarts vroeg of je lukte met de pilletjes geven.
Nou dat vond ze toch wat lastig...want omdat hethondje een slecht gebit had en slecht at....gad ze hem altijd rauw runderhart. Nou zei de dierenarts, dan kunt u de pillen er toch door doen? Toen vertelde ze dat ze het voer voor de hond deed voorkauwen en dat de hond het uit haar mond at....hahaha mijn baas en ik kregen er beeld bij.

Dreamy

Re: leuke beroepsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:32

He bah, dat is gewoon goor :+ Ik ga morgen ook mijn gekke/vieze/rare ervaringen posten !

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:38

Dit is het smerigste verhaal ooit :+ wtf

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 20:39

Dreamy schreef:
He bah, dat is gewoon goor :+ Ik ga morgen ook mijn gekke/vieze/rare ervaringen posten !

Leuk Dreamy!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 20:40

BaileyMix schreef:
Dit is het smerigste verhaal ooit :+ wtf

Ja het idee was ook vies. Dat vrouwtje had zelf ook zo'n mummelmondje....brrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:45

iel :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:34

Oh gatver! _O-

Ik heb op een ouderengroep in de psychiatrie gewerkt, behalve dat er eten tegen de raam werd uitgetufd, ik werd uitgescholden voor nietsnut en dat 2 mensen elkaar aanvielen was het er wel rustig :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:43

Gaaadver wat goor :=

Ik heb laatst m'n pianokruk vanwaar ik aan het schilderen (muurschildering) was op een verftube gezet _O- de hele deur, muur en vloer waren oranje _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:07

Warboel schreef:
Gaaadver wat goor :=

Ik heb laatst m'n pianokruk vanwaar ik aan het schilderen (muurschildering) was op een verftube gezet _O- de hele deur, muur en vloer waren oranje _O-

Ik heb beeld :j :j

Ik heb ooit gewerkt voor een kopieermachinefirma. Kom ik bij een klant en die bleek zeer boos want zijn kopieermachine deed het niet goed. Ik ben met de klant naar de machine gegaan en die bleek al een jaar zonder onderhoud te draaien en had al 4x meer kopieën gemaakt zonder onderhoud dan het advies van de fabrikant. Ik heb dat de klant vriendelijk uitgelegd en duidelijk gemaakt dat hij terecht klaagde over de kwaliteit van de kopie, maar dat dit heel verklaarbaar was. Ik heb zelden zoveel koffie gekregen bij een bezoek als die keer..... :D :D

Hoewel, ik had ook een klant, die zag je aankomen over het plein en schonk je alvast koffie in (geen kopje, een MOK!) Die werd je geacht leeg te drinken terwijl je even over koetjes en kalfjes sprak en even de staat van de machine opnam. Als je dan je koffer open deed, schonk ie de tweede mok in, die je geacht werd leeg te hebben als de machine open lag. Begon je met schoonmaak en controlewerk, schonk hij de derde mok vol, die leeg diende te zijn als je klaar was, zodat je aan je vierde mok kon beginnen bij het opbouwen van de machine, waarna je je vijfde mok naar binnen goot tijdens je administratieve handelingen. Oh en twee mokken als er iemand jarig was en je geacht werd mee te doen met het gebak :D :D :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 22:10

Hahaha mooi die verhalen!

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:13

Ik werkte op een technische helpdesk van een bank. Voor het gemak maar even A. Een klant belde op, dat hij niet kon inloggen op zijn internetbankieren. Man was al 79 zei hij. Dus netjes van alles gevraagd en de man kon nog steeds niet inloggen. Op mijn vraag wat hij zag, gaf hij mij normaal antwoord, maar het kwam niet overeen met hoe de inlogpagina eruit zou moeten zien.

Dan was mijn vraag: Kunt u mij een printscreen toesturen? Die man wist echt niet waar ik het over had en heb met hem dus het gehele proces doorlopen om een printscreen te maken, op te slaan, toevoegen in een mail en noem maar op. Het duurde wel een tijdje voordat het allemaal gelukt was, maar na een 3 kwartier kreeg ik van hem een mail binnen met de gevraagde printscreen.

Ik open de mail en de bijgevoegde printscreen. Zie ik een inlogpagina voor het internetbankieren, maar niet van bank A, maar van een totaal andere bank... 8)7 _O-
Laatst bijgewerkt door Maflingertje op 08-08-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:14

:') Maflinger, maar had ie wel een rekening bij jullie of bij de concurrent?

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:15

Hij had bij ons een rekening en bij de concurrent :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:24

Een collega kreeg een tijd terug een woedende man aan telefoon. Hij had een factuur gekregen en was er niet over te spreken. Want hij had tweeduizend kilo aan materialen gekocht...en op de factuur hadden ze hem voor 2 ton aangerekend!
Probeer dat maar eens uit te leggen :+ .

Ook ooit een collega gehad die aan het koppel klinkers verkocht. De man vroeg hoe hij die klinkers nu moest plaatsen. Dus de man uitgelegd hoe diep hij moest graven, wat hij er onder in moest leggen etc...
Waarop de man: "jamaar, dan moet ik een gat graven, dan moet ik ook een grondwerker inhuren!"
"ofwel kan u een bobcat ofzo huren, kunt u het zelf graven"
"oh ja oh ja..ja dat kan ik ook doen ja..."

"Jamaar, als ik dat gat heb gegraven hé, dan heb ik toch een berg zand liggen! Waar moet ik daarmee naar toe? Dan moet ik toch nog een grondwerker aannemen om dat zand weg te halen!"

Waarop mijn collega met een doodserieus en uitgestreken gezicht:
"Mijnheer, hebt gij een grote lange tuin?"
"Euh...ja, wij hebben best wel een grote tuin"
"Awel, als ge nu in uwe tuin, hééélemaal achteraan, een groot gat graaft, dan kunt ge daar uw overtollige zand inkiepen!"
*man fronst en denkt even na over het idee, draait zich dan naar zijn vrouw*
"Oh ja, ja dat zouden we dan zo kunnen doen ja!" :')

Even voor de duidelijkheid, collega heeft naderhand heel duidelijk gezegd "NIET doen" _O- _O-

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:31

Ik werk bij m'n ouders in de viskar, samen met mijn zus.

In de pauzes ( als het rustig is iedereen even zitten en eten) zitten we altijd in het hoekje bij de koelkast op de grond.
Als dan iemand wat uit de koelkast wil pakken dan doet degene die op de grond zit de koelkast open en weer dicht.Mensen kijken of ze water zien branden!!
Een koelkast die automatisch open en dicht gaat *\%/*

Met Oerol ( wat bij ons 12 dagen duurt ipv 10 ivm mensen die aankomen en weggaan ) werken we elk jaar weer te veel en te lang, 12 dagen van 12 of meer uren.
Na 9/10 dagen ben je kapot! Gelukkig zijn er ook rust momenten tussendoor, de momenten dat we even konden zitten en je dus gelijk half in slaap viel. Ik heb een paar keer languit( voor zover dat kon) gelegen op de grond om een kwartiertje te kunnen slapen.
Mijn vader daar integen was de hele dag haring aan het snijden. Hij begon zelfs tegen ze te praten _O-
Maar die presteerde het om tijdens het haring snijden in slaap te vallen haha.
Echt hoe dat eruit zag, ik denk dat ik 10 minuten heb gejankt van het lachen met mijn moeder en zus.
( en weer al die mensen raar kijken :') )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:38

Respect ArinaDiaat, dat moeten heftige dagen zijn! Ik snap dat je daar een beetje koekoek van kan worden. :')

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:57

Leuk topic!
Ik werk in de gehandicaptenzorg en maak bijna dagelijks wel grappige dingen mee. Een voorval van heel wat jaren terug:
Ik was sinterklaasinkopen aan het doen met vier cliënten. Toevallig twee met down. Omdat we een kadootje voor een cliënt met down moesten kopen bleef hij buiten de winkel. Toen we de winkel uit kwamen zag ik hem niet meteen dus keek wat rond. Komt er een man naar me toe en wijst naar de andere cliënt met down en zegt: "zoekt u er nog zo éen?"

Een keer met een client een zwembroek passen. Ik zeg tegen hem dat hij zijn onderbroek aan moet houden. Stapt ie de paskamer uit met zwembroek over zijn spijkerbroek. " hij past" zegt ie trots.

Op vakantie in duitsland begint cliënt kartoffeln te roepen tegen een kassiere en begint een heel verhaal in zijn eigen taal. Hij ging mij wel even uitleggen hoe je duits praatte. Zegt de kassiere tegen hem " ich verstehe dich nicht" waarop hij trots zegt "zie je wel, ze verstaat me!!!"

Een cliënt met gronings accent vraagt aan mensen of ze wel eens "slikken", snoepen in het gronings. Maar een keer moest ik mee naar de winkel en zegt ie zo ineens uit het niets tegen meisje achter de kassa "weet je, johan die slikt bie helga". Meisje achter de kassa werd vuurrood en ik had het niet meer, moest zo lachen. Johan was een collega en helga zijn vrouw.

En zo kan ik nog uren doorgaan hahaha

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:11

Ik kwam voor de thuiszorg bij een client die tijdelijk bij haar dochter woonde.Bij de derde keer zegt ze toen we beneden kwamen na het douchen.Ik wil nog even bij Piet kijken.Nou goed ik denk nog dat is het hondje van haar dochter.Ik doe de deur van de kamer open en sta oog in oog met een man die in een doodskist ligt in de woonkamer.Dat bleek dus de man van haar dochter te zijn die in het ziekenhuis lag en door mij nog niet gezien was.Dat is toch wel een beetje schrikken om 9.00 in de morgen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:20

Ik werk in het restaurant van een verpleeghuis en als de receptiedames weg zijn, ontvangen wij de mensen die binnenkomen. Toen ik daar net een dag of 4 werkte en mijn eerste dienst alleen draaide, kwamen er twee mensen aan die aangaven voor meneer X te komen. Dus ik vol goede moed de juiste afdeling opgezocht, telefoon nummer erbij gezocht en een belletje gepleegd naar de afdeling met de mededeling "ik heb bezoek voor dhr X!" *vrolijke stem*

De verpleegster heel droog "nou dat zal de begrafenisondernemer wel zijn want die is niet meer" ... Stilte
Ik keek nog eens achterom en toen vielen me de zwarte kostuums en de brancard me pas op. Ik keek in twee gezichten die hun best deden om hun lachen in te houden hihi

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:30

Iris82 schreef:
Respect ArinaDiaat, dat moeten heftige dagen zijn! Ik snap dat je daar een beetje koekoek van kan worden. :')

Een beetje erg af en toe :')
Maar je moet het leuk houden, door bijvoorbeeld als mensen weer gaan zeuren omdat ze eventjes op hun eten moeten wachten aangezien en nog 20 wachtende voor hun zijn, te roepen : rustig hè! Ik laat me niet oppiepelen!

Dat werd HET woord bij ons van Oerol 2014!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:52

Ik vergeet nooit meer dat ik in de thuiszorg werkte we shirts droegen met knopen, toevallig verschillende kleuren(attans de bovenste was een andere kleur)
Op een dag zegt een van me bewoners (let op 93 jarige charmeur) ja je bovenste knoopje heeft een andere kleur, en dat is voor mij een waarschuwing!
Dus ik vroeg waarvoor en toen zei hij; pas op, daar mag ik niet onder komen :))

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:11

Oh ja thuiszorg, dat doe ik ook als bijbaan.
Ik kwam een keer in een keukenkast een pak vermicelli tegen uit 1993 en een pak rijst uit 1996.

Bij m'n huidige client viel het me al een tijd op dat de voorraadkast erg smerig was, maar ik mag daar niet schoonmaken want 'ik woon toch niet in de kast, ik zie net dat 'ie vies is hoor, ik heb daar toch geen last van!'
Maar er kropen echt beestjes in en de flessen stonden aan de vloer geplakt.

Dus ik laatst tóch met een sopje de kast in.
Meneer helemaal boos 'het is toch ook belachelijk dat ik je daar nog voor betaal ook, voor het schoonmaken van de kást!'
Ik probeerde het nog uit te leggen 'meneer, het is voor uw bestwil, voor uw gezondheid want u eet dingen uit die kast en er zitten beestjes in.'
Zegt 'ie 'ja nou, dan heb ik misschien nog wat aanspraak'

Jemig, het is ook boos om te worden en ook heel triest tegelijk :(

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:18

Ik moest een keer zingen op een begrafenis, altijd dankbaar werk.
Maar deze persoon had nabestaanden die zichzelf nogal graag hoorden praten.
Niemand hield zich aan de opgelegde maximale 10 minuten per spreker en er waren geloof ik wel zes langdradige sprekers die de hele levenschronologie van de overledene van jaar tot jaar doornamen...zucht.
Het werd later en later en saaier en saaier.
Mevrouw de Pastoor wilde die middag net gaan lunchen met haar zus en voorzag al dat ze dat niet op tijd ging redden vandaag.
Dus terwijl meneer NOPQRSTUVWXenY vertelden over meneer Z die ze in 1941 op de lagere school hadden ontmoet, studietijd, vrouw, kinderen, werk, belangrijk belangrijk belangrijk en blablabla, hoorde ik het uitvoerige geklaag van de pastoor tegen haar zus.
'Gaat wel even duren vanmiddag, ik haal het niet...nee saai, nog 3 sprekers...gaaaaap wat een kouwe kak...'

Soms krijg je achter de schermen te veel informatie, hahaha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:44

Ik werkte bij een zorgverzekering. Jaren geleden hadden ze een keer een systeem waarbij je geld terugkreeg als je geen gebruik maakte van zorg. Maar ziekenhuizen die declareerden soms pas een jaar later waardoor je weer terug moest betalen.

Zo kwam er een boze mevrouw met haar zoon van een jaar of 19 aan de balie. Hij moest terugbetalen en hij had zekersteweten geen gebruik gemaakt van zorg. Ik keek in het systeem en zag dat ze al eerder gebeld had maar dat we in het kader van de privacy niet wilden zeggen wat voor zorg. Dus hij stond daar een beetje stoer te wezen en zijn moeder stond een beetje oververhit te wezen. En ik zou het wel uitzoeken. Totdat ik zag waar het over ging... :')

Ik heb mn gezicht heel strak gehouden en gezegd dat deze informatie alleen voor meneer bestemd was, maar moeders walste er overheen met instemming van zoonlief dat zij ook recht had om dit te weten. 'Laboratorium onderzoek gynaecologie' en 'medicijnen'. Het enige wat zoonlief zei was: Ohhhh f*ck! En moeders: WHAAAAT!!!!?! En ik moest echt alle zeilen bijzetten om niet onder de tafel te zakken van het lachen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:18

Wat een ontzettend leuk topic.