Vliegangst... help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Vliegangst... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:28

Bokt... help! :+
Mijn angst word steeds groter. Begin februari had ik een opwelling en hebben we dezelfde dag nog een vakantie naar Turkije geboekt. Onder het mom van: dan kan ik niet meer terug.
Natuurlijk kijk ik uit naar de vakantie. Ik wil al zo graag een keertje naar een warm land op vakantie maar elke keer gooit mijn vliegangst roet in het eten. De laatste keer dat ik vloog was in 2009 en daarvoor een keer in 2007. Je zal wel denken: je hebt al gevlogen. En toch blijft de angst. Ik tel sinds we geboekt hebben z'n beetje alle dagen af (en ja dat waren er veel! 115 om precies te zijn :Y) )

We vliegen aankomende donderdag. De nachtmerries zijn er al 3 weken... je kan wel raden waar ik over droom. Om mezelf een beetje structuur te geven heb ik lijsten gemaakt met wat er allemaal mee moet. Ik heb al oxazepam in huis en probeer mezelf bezig te houden.

Maar vraag is zijn er nog dingen die ik kan doen om mezelf nog een beetje rustig te houden?
Bedankt voor het lezen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:31

Meid er gaan zoveel vliegtuigen de lucht in op een dag, de kans dat er wel iets gebeurd is zo ontzettend klein. Het komt echt wel goed! Ik vind vliegen juist geweldig leuk, zo zie je nog delen van de wereld die je anders nooit zou zien.

Vergeet geen diarree remmers mee te nemen naar Turkije. Ik ben toen 2 keer ziek geweest en wenste dat ik ze mee had genomen, moest nu naar een Turkse apotheek. ;(

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:32

Je kan natuurlijk een mp speler meenemen de dan van die relax oefeningen doet..
of rust gevende muziek.

misschien is dat een idee?

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:34

Er gebeurt zelden iets met het vliegtuig, op het nieuws een poos geleden kwamen vliegtuigrampen voorbij. Als je dan ziet hoeveel jaar er tussen die rampen zit. Ik snap je angst wel, maar de kans is erg klein dat er iets gebeurt. Als je weet hoeveel andere vliegtuigen ook over de wereld vliegen als jij in de lucht zit.Ik zou vooral muziek luisteren en veel praten met diegene naast je, ik wens je in ieder geval veel succes! :D
Laatst bijgewerkt door xOtje op 08-08-14 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:36

Ik heb ook enorme vliegangst maar met 2 oxasepammetjes en ik voelde me best ontspannen.

Karlee

Re: Vliegangst... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:39

Een lekker simpel en dom spelletje op je telefoon zetten zoals solitaire ofzo en tijdens stijgen en dalen je daar op concentreren ;-) (telefoon mag je tegenwoordig op vliegstand gewoon aanhouden)

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:42

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:02

Laura! Dat is een goede. Niet eens aan gedacht. Ik weet dat vliegen erg veilig is en je in de auto veel meer kans hebt op een ongeluk. Maar toch blijft het..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:49

Kleemans schreef:
Ohja en uitzoomen op http://www.flightradar24.com/36.68,10.17/6 dan zie je hoeveel vliegtuigen er altijd in de lucht zijn.

:oo Mijn god dat zijn er veel!!!

Nooit geweten zeg! Apart om te zien! :')

TS, neem boekjes of puzzels oid mee dat je lekker kan ontspannen!
Vrouw van mijn vader vindt het ook doodeng en is paar weken geleden naar indonesie geweest.
Heb haar gezegd dat ze gewoon moet relaxen net zoals ze thuis op de bank doet! Daar heeft ze zich serieus aan gehouden en ze heeft wonderbaarlijk genoeg heerlijk gevlogen! Zelfs de terugreis zonder al te veel aarzelen!

Hele fijne vakantie gewenst!

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:00

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:06

Raar gevoel bij dat er gewoon over Oekraïne wordt gevolgen >;)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:46

Ik had precies hetzelfde. Eind februari vakantie geboekt naar Gran Canaria lekker een weekje zon! Ook ik was al aan het aftellen. O jee nog maar zoveel maanden. De 3 weken ervoor waren echt vreselijk! Ik was serieus helemaal van slag en gestresst en sliep slecht. Ik had ook weer oxazepam pilletjes gehaald bij de dokter. En 3 dagen voor wij weggingen gebeurde de ramp in Oekraïne. Ik heb in het vliegtuig een boek meegenomen en wat spelletjes en muziek op mijn telefoon gezet. En het gekke was in het vliegtuig zelf was ik ontzettend rustig. Toen we na een tussenlanding in Tenerife op Gran Canaria landde dacht ik heb ik me daar nou zo druk om gemaakt! Komt helemaal goed meid! En kijk inderdaad op die sites hoeveel vliegtuigen er wel niet op een dag opstijgen en weer veilig landen!
Fijne vakantie alvast!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:54

Ik heb ook vliegangst, maar ben niet bang dat het vliegtuig neerstort.. Ik ben bang voor de druk in de cabine.. Dat ik daardoor iets engs in mijn hoofd krijg, een herseninfarct of bloeding of trombosebeen of zoiets engs..
Dit weerhoudt me er al jaren van om te vliegen... Zo zonde... Ik baal er zo van..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:23

Geen rampfilms kijken een avond van te voren.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:33

wwillemijn schreef:
Raar gevoel bij dat er gewoon over Oekraïne wordt gevolgen >;)

Het deel van Oekraïne waar het onrustig is vermijden ze, hoor. Niet het hele land is gevaarlijk, in grote delen is het gewoon rustig en zijn er geen gevechten. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:41

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:37

Xfjord schreef:
Kleemans schreef:
Ohja en uitzoomen op http://www.flightradar24.com/36.68,10.17/6 dan zie je hoeveel vliegtuigen er altijd in de lucht zijn.

cool, je kan zien hoe ze eruit zien als je erop klikt

Super leuk dat je ook kan zien waar ze heen gaan! Een leuke site voor als ik me nog eens verveel

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:41

Kleemans schreef:

dat is een interessante link en idd, mega veel vliegverkeer de hele dag en nacht door. Valt me ook altijd op dat het op alle luchthavens waar ik tot nu toe geweest ben, het zo onwijs druk is, ongeacht het tijdstip. een komen en gaan van vliegtuigen.

dank voor de link, enne wat betreft vliegangst, angsten in het algemeen zijn zowiezo erg vervelend, en er zijn zeer veel mensen met vliegangst, het personeel is er vaak wel op ingespeeld en zorg dat je idd wat de andere ook aangeven, veel afleiding hebt.
Ik denk dat ervaren dat het meevalt, de beste therapie is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:02

Ik vind zelf het opstijgen en het landen dood eng.
Vorig jaar ging de man zelfs lachen (uit lachen) toen we gingen landen :+
In de lucht nergens geen last meer van.

Ga niet naast het raampje zitten.
Ik dacht eerst het is leuk maar niet tijdens het opstijgen daarna wel weer.
Of het luikje even dicht doen.

Verder lekker tv gaan kijken.

oxazepam nooit aan gedacht maar geeft de dokter dan zomaar?

Waar ben je bang voor?
Of neem een slaap pilletje.
Van sommige reis pilletjes wordt je ook moe hoor ik weleens.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:34

Oxazepammetje erin en een kauwgommetje mee, verder gewoon (proberen te) chillen met een boekje. Ik neem aan dat je niet alleen reist? Bij mij scheelt het heel veel als ik iemand bij me heb die zich een beetje om mijn spullen etc bekommerd zodat ik alleen maar hoef te zorgen dat ik in het juiste stoeltje kom te zitten ;p
Ik vind het ook eng, maar zo komt het altijd wel goed. Als je dus iemand hebt om op terug te vallen; neem de oxazepam dan ook maar gewoon 'lekker' op tijd in, voorkom dat je extreem gestrest raakt (:

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:59

Als je erg angstig bent zal de huisarts het wel voorschrijven natuurlijk geen heel doosje maar een paar.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:02

Op je ademhaling letten tijdens het opstijgen en naar boven kijken hielp bij mij. 26 juli naar tunesie gevlogen, was zooo bang maar dat heeft me geholpen. In de lucht gewoon gedacht, nou lekker wat eten bestellen en een beetje slapen! Op de terugweg weer op mijn ademhaling gelet en tijdens het opstijgen naar boven gekeken en toen lekker gaan slapen! Landen voelde we bijna niks van, gewoon rustig zitten.
Ik was heel bang, maar vond het uiteindelijk super leuk ):)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:41

corinec schreef:
Als je erg angstig bent zal de huisarts het wel voorschrijven natuurlijk geen heel doosje maar een paar.

Ik vroeg om wat voor vliegangst en kreeg er 16!! mee

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:19

16 oxazepam? Da's veel!

Mocht je het geld er voor over hebben dan zijn er ook cursussen om van je vliegangst af te komen.
In Leiden zit stichting Valk, wellicht bestaat er iets vergelijkbaars in jouw omgeving. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:22

oeh herkenbaar :')
Mensen keken me gewoon aan omdat ik me zo aanstelde :') in het vliegtuig.
Maar we kwamen veilig aan en het uitzicht voor de landing daar was adembenemend <3
Ik deed mijn hoofd in mijn handen tijdens het opstijgen :')
Eenmaal in de lucht gaat het wel weer tot het landen.