Goedkopere energiemaatschappij, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Goedkopere energiemaatschappij, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 09:25

Vandaag de eindafrekening van de Nuon gekregen, we krijg 40 euro terug maar het maand bedrag gaat van 120 euro naar 132 euro. Vind ik best veel, we wonen met 2 personen in een tussenwoning van 2008. Ik ben veel thuis want ben helaas werkloos.
Nu wil ik dus minder gaan betalen, welke is goedkoper?

Dancer

Re: Goedkopere energiemaatschappij, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:25

Budget energie is een goedkope leverancier. Je kunt het beste je gegevens invullen op gaslicht.com en dan krijg je de goedkoopste leveranciers te zien.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:47

Ik zit bij energiedirect, deze was toen ik checkte bij gaslicht.com het goedkoopst. Zie dat het nu alweer heel anders is...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:15

Ik zag dat Nederlandse energie maatschappij voor ons de goedkoopste is maar ik lees daar zoveel slechte verhalen over. Iemand aar ervaring mee?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:20

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik zit bij essent met een flexibel contract. Inmiddels is mijn renovatie achter de rug en heb ik geen gaskachel meer en goede isolatie. Mijn gegevens ingevuld toevallig gister voor een jaarafrekening. Na deze jaar afrekening heb ik een beter inzicht in mijn verbruik in de toekomst. Wil ook eens gaan kijken of ik kan overstappen of essent kan gaan bellen voor een leuke deal.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:26

Gewoon even vergelijken op www.gaslicht.com of een andere vergelijkingssite.
Daar vul je je gegevens in en dan kan je precies zien waar je het voordeligste uit bent.
Over het algemeen geldt dat jaarlijks overstappen loont!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:59

Ik kijk ieder jaar op gaslicht.com naar de goedkoopste en ga daarvoor. Lees geen recensies want daar staan toch van iedere maatschappij slechte ervaringen op..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:42

Moet je veel doen met overstappen trouwens?

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:45

Wij hebben sinds begin dit jaar ook de Nederlandse Energie Maatschappij, komen van Essent af. Betalen nu grof minder en geen klachten over de NEM hoor, is net zo prima als Essent bij ons!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:48

Oo de NEM raad ik niemand aan. Ja, als je van hele dikke eind af rekeningen houd. Het lijkt voordeliger...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:50

Wij zijn een paar jaar geleden overgestapt naar energiedirect. Ik heb geen problemen met hen ondervonden, ook niet om ons contract om te zetten van een dubbeltarief naar een enkel tarief. Hou er wel van ons alles zelf uit te zoeken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:54

Ik ga van het weekend ook eens vergelijken.
We zitten nu bij de Nuon.
Dit jaar krijgen we wel terug.
Zachte winter, Dak isolatie en zonne boiler gekregen van de woonstichting.
Dus dit jaar betalen ze ons maar eens goed terug.
Ik durf nooit over te stappen door al het gezeur wat je soms hoort en hoge eind rekeningen.....

Nu bij Nuon houd ik alles bij in een grafiek elke maand en vergelijk het met vorig jaar.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:55

Wat zijn de dingen waar je op moet letten met overstappen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:58

fjordjes schreef:
Vandaag de eindafrekening van de Nuon gekregen, we krijg 40 euro terug maar het maand bedrag gaat van 120 euro naar 132 euro. Vind ik best veel, we wonen met 2 personen in een tussenwoning van 2008. Ik ben veel thuis want ben helaas werkloos.
Nu wil ik dus minder gaan betalen, welke is goedkoper?

Je kunt je maandbedrag gewoon aanpassen op de site: http://www.nuon.nl/klantenservice/contract/index.jsp

Daarnaast, je kunt wel minder willen betalen, maar realiseer je dat van de 21 cent die je per kWh betaald, er 14 naar de belasting gaan; daar valt dus niet zoveel aan te doen. De marge waarbinnen de leveranciers kunnen werken in die resterende 7 cent, waarvan ongeveer 4 cent harde produktiekosten zijn, waar ze dus ook niet zo heel veel mee kunnen. Je feitelijke marge is dus 3 cent. Dat afgezet tegen het gemiddelde verbruik in NL a 3500kWh per huishouden, heb je dus een bruto marge van 105 euro per jaar!!! Ik weet niet hoeveel minder jij wil gaan betalen, maar meer marge is er in ieder geval niet.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:59

fjordjes schreef:
Ik zag dat Nederlandse energie maatschappij voor ons de goedkoopste is maar ik lees daar zoveel slechte verhalen over. Iemand aar ervaring mee?

Wij zitten bij NLE sinds 1,5 jaar en nooit problemen gehad.
Vorig jaar vrij laag voorschot en zelfs nog terug gekregen.
Nu wel iets hoger maar nog steeds goedkoper dan eerst bij Essent.
Moet wel zeggen dat we het zelf ook goed in de gaten houden met die verbruiksmeter invullen elke maand.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:04

linnie050 schreef:
Wat zijn de dingen waar je op moet letten met overstappen?

Niet alleen naar de prijs per maand kijken, maar vooral naar de tarieven zelf en die vergelijken. Zou ook kijken naar het vastrecht per maand, dat kan ook erg verschillen. En als je een leverancier gaat bellen, zorgen dat ze soortgelijke contracten vergelijken. Sommigen zeggen erg makkelijk dat ze goedkoper zijn, terwijl ze een variabel contract met een vast contract vergelijken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:10

Wat is dat vastrecht eigenlijk?

@ ikke, dat kan ook, bedrag wijzigen maar dan krijg ik achteraf een vette afrekening ben ik bang!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:18

fjordjes schreef:
Wat is dat vastrecht eigenlijk?

@ ikke, dat kan ook, bedrag wijzigen maar dan krijg ik achteraf een vette afrekening ben ik bang!

Uiteindelijk betaal je wat je gebruikt, niet meer en niet minder.

Vast recht zijn de kosten voor je aansluiting. Die kosten dekken alle kosten voor onderhoud aan de kabels die bij jou in de straat liggen tot en met je meter.

De adder onder het gras is dat sommige maatschappijen je alleen de levering verkopen en je vervolgens van je beheersbedrijf voor de infrastructuur nog een rekening krijgt (je vast recht en meterhuur e.d.)
Let er dus op dat je appels met appels blijft vergelijken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:50

Dat zijn goede tips!
Dankjewel

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:13

ChantalSmook schreef:
Moet je veel doen met overstappen trouwens?

Ik heb het nu via PrizeWize gedaan, alleen even gegevens invoeren en op bevestigen klikken. Dan straks nog een keer de meterstanden doorgeven en that's it. Via PrizeWize krijg ik ieder jaar ook een reminder om weer over te stappen :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:40

Uhu TS. Zodra het Nuon het maand tarief verhoogd heeft, kunnen jullie dit toch zelf weer door in te loggen om laag terug zetten naar wat jullie willen betalen??

Zo doen wij dat al jaren, zitten al jaren bij het Nuon. Bij ons gooien ze ook elk jaar maand tarief omhoog, dan logt mijn man in op nuon en gooit ie het weer omlaag.
Wij houden dan ook zelf alle standen ook nauwkeurig bij.

En wij wonen in een hoekwoning van bouwjaar 1992, hetelucht verwarming, en is ons huis van hout skelet bouw.