Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
twinducklin schreef:Denk dat het aantal keer terugkomen/langer blijven wel redelijk verdeeld is bij ons op het werk, hoewel natuurlijk gemakkelijker een parttimer extra kan werken als iemand die zoals mij fulltime werkt.
Sizzle schreef:Mijn man is arts, daar komt het ook wel eens voor dat je ineens een dienst moet draaien op een moment dat je eigenlijk al afspraken had. Je kunt nu eenmaal niet tegen de patienten zeggen: doe het maar even zelf.
Citaat:Als het systematisch/wekelijks gebeurd is het personeelsbeleid niet goed, maar als ineens meerdere mensen ziek zijn kan niemand daar wat aan doen.
twinducklin schreef:@serendipty1 pas als ze werk als werk gaan zien zal er wellicht wat veranderen?
Wat zouden we (=personeel in de zorg ) dan moeten doen ipv langer blijven/terugkomen? Wanneer je dit niet doet moeten of je collega's harder werken of mensen krijgen minder/geen zorg die ze nodig hebben. Wat denk je dat dat veranderd? Behalve dat de patiënten de dupe zijn?
Zou jij het fijn vinden als je incomateriaal omkrijgt omdat niemand tijd heeft om met je naar het toilet te gaan? Of dat je geen medicatie krijgt omdat niemand aanwezig is die dit kan/mag verstrekken? Of wanneer er iets met je aan de hand is dat je zieker wordt of zelfs overlijd omdat niemand met voldoende kennis aanwezig was? Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Ja misschien veranderd er iets als veel incidenten gebeuren. (Vallen, medicatie fouten, overlijden ed) maar er zijn meer patiënten die daarmee geraakt worden als iemand die ergens op kantoor zit en dit bedenkt. Niet te vergeten hoe schuldig de zorgmedewerker zich voelt als dit in zijn dienst gebeurd, ondanks dat je weet dat je er niet direct wat aan kan doen ben jij toch degene die te maken krijgt met het directe leed van mensen!
Staken of iets in de zorg is gewoon een heel stuk moeilijker als in sommige andere beroepen omdat het de patiënten veel harder raakt als wie dan ook!
RoyceMack schreef:Het is wel zo dat er een bepaald aantal uren moeten zitten tussen 2 diensten. Dus het mag bv niet zo zijn dat jij tot 11 uur savonds moet werken en dan sochtends om 6 uur weer meot beginnen, dat mag niet.

dodyg schreef:hihi..
welkom in de zorg sector...
hier is het bijna iedere week hetzelfde verhaal op het werk..
vorige week heb ik nog 3 dagen dubbele diensten gedraaid..
van half 7 tot half 3 en van half 5 tot 10..