Opgelicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 21:07

Ik weet niet of het hier goed staat maar dit leek mij de beste.

Hallo Bokkers,

Zoals de titel al zegt ben ik nu opgelicht?

Ik heb via Marktplaats een dekje geruild. Wij zouden gister (maandag) beide het dekje op de post doen. Nu is dit bij mij niet gelukt want ik stond te lang bij Epplejeck binnen :=

Goed.. Nu kreeg ik dus me dekje binnen vlak voor ik naar de Bruna wou gaan om mijn dekje op de post te doen. De vrouw waar ik mijn dekje mee wou ruilen zei dat het dekje nieuw was. Nu is mijn dekje ook nieuw dus ik ging akkoord. Nu ik me dekje binnen heb blijkt die helemaal niet nieuw te zijn, Je ziet dat het dekje op vele plekken is gemaakt en dat er plooien inzitten. Ook met de kant waarbij die op het paard licht zie je duidelijk gebruikssporen.

Nu ben ik hier natuurlijk niet blij mee maar dat snapt iedereen wel. Ik heb gelijk een mailtje gestuurd met hoe en wat en dat ik dan nog een 10,- erlangs wou. Hier ging zei niet mee akkoord en het leukste van al is dat ze wil dat ik het dekje terug stuur (dus ik heb verzend kosten) en dat ik haar de verzendkosten terug betaal. Dat zou dus zeggen dat ik 2x 6.75 kwijt ben. Nu had ik aangeboden dat ik het dekje wel over wou nemen en haar dus de verzendkosten terug betaal. Maar hier gaat ze niet mee akkoord.

Nu is het leuke van alles dat ik aan vrienden had gevraagd wat ik nu dus moest doen. Nu vroeg een van mijn vrienden of het bij toeval ...... was en dat is ze (we hadden het dus over dezelfde persoon). Zij heeft bij mijn vriendin een keer een hoofdstek 'geruild' zei zou naar haar een nieuw full hoofdstel sturen en mijn vriendin naar haar een nieuwe cob. Nu bleek het dat toen mijn vriendin het hoofdstel binnenkreeg dat het een gebruikte was en maat pony.

Ik weet momenteel niet meer wat ik moet doen. Ik hoop dat het verhaal te snappen is want ik ben hier natuurlijk wel wat boos over.

Cinderella

Re: Opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:19

Tja, zij is haar afspraak niet nagekomen op deze manier. Sowieso kan ze nu natuurlijk wel fluiten naar jouw dekje. Haar eis dat jij dan maar even twee keer de verzendkosten betaalt, slaat ook nergens op, moet je zeker niet doen.
Het lastige is dat jij nu met haar dekje zit en zij die terug wilt hebben, maar dat betekent dat jij 6.75 kwijt bent.
Om heel eerlijk te zijn zou ik zo iemand best hard aanpakken en mailen dat ik het dekje terugstuur zodra ik de verzendkosten op mijn rekening heb. Moet ze maar geen mensen oplichten :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:22

Mee eens. :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:27

Ik ga daarin mee. Daarin kan ik heel hard zijn. Zij is niet eerlijk bezig, daar ga ik niet voor betalen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:28

haar dekje terug sturen en die 6,75 verzendkosten als verlies nemen, dat moet je dan maar zien als leergeld

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:29

Laat je niet piepelen. Zij levert niet wat ze heeft toegezegd, dus dat hoeft jou niets te kosten. Als ze geen verzendkosten wil vergoeden voor haar dekje dat ze terug wil, komt ze het maar ff lekker ophalen ofzo.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:30

Yom schreef:
haar dekje terug sturen en die 6,75 verzendkosten als verlies nemen, dat moet je dan maar zien als leergeld

dan heb je helemaal niets!

ik zou het dekje houden en de verkoper rapporteren bij marktplaats

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:31

Yom schreef:

Waarom? TS heeft haar nu direct betrapt op oplichterij en dat moet haar dan nog geld kosten ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:32

Nou Yom dat is lekker makkelijk voor die oplichter.
Ik had gezegd je kan of verzendkosten overmaken, of je komt hem maar halen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:32

Citaat:
Laat je niet piepelen. Zij levert niet wat ze heeft toegezegd, dus dat hoeft jou niets te kosten. Als ze geen verzendkosten wil vergoeden voor haar dekje dat ze terug wil, komt ze het maar ff lekker ophalen ofzo.

Mee eens!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:34

ik had even niet gelezen dat ze het vaker doet. Dan zou ik idd ook zeggen ik stuur het niet terug en dan ook nog waarschuwen op sites zodat anderen er ook niet intrappen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:34

Kun je het dekje niet terugsturen dat ontvanger de verzendkosten betaalt?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 21:34

Nu moet ik al mijn spullen zelf betalen en ik moet er hard voor werken dus ik ga het niet als verlies nemen. Ik ga indderdaad mijn 6.75 op eisen en gewoon bikkel hard zijn. Zo ben ik eigenlijk wel niet maar ik ga niet meer over mij heen laten lopen. Ik ben niet beroerd om haar 6.75 te betalen maar dan hou ik het dekje wel. Ik ga gelijk mailen en ik laat weten als ik reactie heb.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:35

En hoe zit het me jou dekje? Heb je die al gepost?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:37

Ik zou marktplaats wel even inlichten, weten ze gelijk hoe ze is.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:38

Nou wat een lef heeft die verkoper!
Laat je zeker niet kennen...

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 21:39

Ik heb haar dit gestuurd

"Geachte Annelies,

Okee ik kom nu met een goed en eerlijk aanbod en zelfs nog 2 ook.

1. U betaald mij de 6.75 die ik kwijt ben aan de verzend kosten
2. Ik betaal u 6.75 en hou het dekje

Ik heb u nu net betrapt op oplichterij en ik ga zeker niet voor de koste opdraaien. Als u gewoon eerlijk was geweest was er niets aan de hand geweest.

Met vriendelijke groet,
Kimberley"

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 21:41

LOLLYYwood schreef:
En hoe zit het me jou dekje? Heb je die al gepost?

Nee gelukkig niet. Ik wou mijn dekje op de post doen als ik naar de paardjes ging maar dit heb ik nu natuurlijk niet gedaan. Ik ben er heel blij mee dat ik ook me afspraak niet na ben gekomen. Ik zou het namelijk ook maandag doen maar dit ging helaas niet. Ik heb wel me best gedaan maarja ben er nu echt blij mee

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:45

Verzendkosten zijn nu 6.95 euro, deze zijn per 01 augustus verhoogd, wellicht iets om rekening mee te houden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:45

Heb je nog de mailtjes die tussen jullie verstuurd zijn? Want dan zou ik haar tekst waarin staat dat haar dekje nieuw zou zijn even naar haar sturen als bewijs van jouw kant.
En dan zou ik haar laten kiezen of ze het dekje bij jou op komt halen of dat jij het terug stuurt NADAT bij jou de verzendkosten op je rekening staan.
Ik vind dit oplichting hoor, laat haar maar eens flink met d'r neus op de grond vallen.

EDIT zie net je reactie. Ik ben benieuwd hoe ze hier op reageert! Vind je zelf het dekje wel 6,75 waard? Want anders zou ik er niet eens voor willen betalen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-08-14 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 21:47

josie schreef:
Verzendkosten zijn nu 6.95 euro, deze zijn per 01 augustus verhoogd, wellicht iets om rekening mee te houden.

Oow dan zijn ze wel 6.95 zoals ze zei. Ik dacht dat ze daar een foutje in had gemaakt. Mijn fout :x

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:49

Marktplaats inderdaad even inlichten over verdachte adverteerder, let in het vervolg bij dit soort dingen op hoelang de adverteerder al actief is op marktplaats (enkele maanden is onbetrouwbaarder dan meerdere jaren).
Verder prima email, en nu maar afwachten of er nog antwoord komt. Sta stevig in je schoenen en laat de persoon er niet zo makkelijk mee wegkomen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:49

Maar dan wil jij haar dekje dus gratis houden, alleen de verzendkosten vergoeden? Dat vind ik ook niet kunnen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:50

antje_vip schreef:
Maar dan wil jij haar dekje dus gratis houden, alleen de verzendkosten vergoeden? Dat vind ik ook niet kunnen.

Nee, ze wil geld zodat ze het dekje terug kan sturen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:52

Slina schreef:
antje_vip schreef:

Nee, ze wil geld zodat ze het dekje terug kan sturen.

Ja of ze betaald de verzendkosten aan oplichter en dan houdt ze het dekje daartegen. Aangezien ze de oplichter zelf de keus geeft lijkt me dit niet zo een probleem.