Kennis al een paar dagen van de radar, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Kennis al een paar dagen van de radar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 20:39

Ik kreeg net bericht van een ex-buurvrouw (net verhuisd). Zij had weer bericht gehad van de moeder van een gezamenlijke buurman/vriend: hij was al een paar dagen onbereikbaar. Of ik even wilde kijken of hij opendeed. (Ik woon in een studentenflat met zelfstandige woonunits, voor de duidelijkheid.) Prima, dus ik daarheen... Geen gehoor.
De persoon in kwestie ben ik een jaar of twee l, drie, goed mee omgegaan, hij paste wel eens op mijn beestjes enzo. Ken hem via de studentenvereniging. Hij is het laatste halfjaar heel weinig geweest wegens studiedrukte dus heb hem al een tijd niet gesproken. En nu dus dit.

Ik ben onwijs bezorgd... Wat nu? Ik heb zijn huissleutel geloof ik nog wel, ik zou binnen kunnen gaan kijken maar dat durf ik niet zo goed. En is ook niet heel netjes als het niks blijkt te zijn.

Wat kunnen we (ex buuf en ik) het beste doen?

pearlie

Re: Kennis al een paar dagen van de radar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:41

Politie inlichten?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:42

Zeker weten dat ie niet op vakantie is?

Anders zou ik eens even informeren bij de politie wat je kunt doen, misschien kunnen ze mee gaan kijken?

roombolletje

Ik zou even naar binnen gaan om te kijken of er iemand is. denk ik.

Caira

politie bellen, en evt. tel nr van zijn moeder vragen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:43

Bellen, smsen, Facebook in de gaten houden (je kunt zien wat de activiteiten zijn geweest), contact opnemen met de studievereniging en mogelijk naar binnen gaan...

Caira

roombolletje schreef:
Ik zou even naar binnen gaan om te kijken of er iemand is. denk ik.

Dat moet je wel kunnen

quartel

Ga samen met je buuf even binnen kijken.
Het is vakantietijd dus kan hij net zo makkelijk met vakantie zijn.
Gewoon voor de zekerheid even naar binnen en in de kamers kijken.
Zie je niks dan draai je de deur weer op slot en zal hij gewoon met vakantie zijn.

friendly

Je kunt de politie bellen en je bezorgdheid uiten. Daarbij aangeven (zodra je zeker weet dat je de sleutel echt nog hebt) dat je de sleutel hebt maar jij niet durft te kijken. Wellicht komen zij dan om te kijken als jij de deur openmaakt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:44

Heeft hij een vaste telefoonlijn in huis? Anders hierop even bellen. Bij geen gehoor nogmaals kloppen (best hard) op de deur en eventueel roepen.

Je zou eventueel de politie kunnen vragen om zijn huis binnen te gaan. Wij hebben dit ook een keer bij een buurman gehad die zwaar suikerpatiënt is en zijn hond bleef erg paniekerig, geen gehoor bij bellen en aan de deur bonken, op ramen kloppen, roepen, dus toen de politie gebeld en zij zijn toen binnen gaan kijken. Hij bleek gelukkig gewoon heel diep te slapen, maar 't zal je gebeuren..

Zou het wel even in overleg doen met de moeder van de betreffende jongen, wie weet wil zij wel even komen om naar binnen te gaan?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:47

Zou inderdaad in contact proberen te komen met de moeder, dan kan zij ook de keuze maken om eventueel de politie te bellen (ze zullen uiteindelijk toch bij haar terecht willen komen). Verder blijven bellen, SMSen, facebookberichtje sturen, skype misschien? Het zal waarschijnlijk geen resutaat geven maar het is waard het te proberen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:49

Kijk eerst even of je de sleutel hebt. En als je de sleutel hebt, dan heb je die in goed vertrouwen gekregen van die kennis en dan zou ik er zelf geen moeite mee hebben om te gaan kijken. Ook zonder voor die tijd de politie in te lichten. Laat wel een briefje achter mocht hij er niet zijn waarbij je hem inlicht dat je binnen bent geweest en de reden waarom. Kan hij achteraf altijd de sleutel terugvragen als het loos alarm blijkt te zijn geweest.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 20:50

Hoi! Dank voor de snelle reacties :) ex buuf is ook effe stil maar ik zal zo bellen met haar. Ik heb het nummer van zijn moeder niet.
Hij deed überhaupt nooit veel op Facebook dus dat zegt weinig.

Als je op vakantie bent, dan heb je je telefoon toch ook bij je? En hij is niet echt het type om te vergeten te melden dat ie weggaat...
We kunnen niet naar binnen kijken, aan de voorkant zijn geen ramen en er zijn geen balkons.

Ik lig nu even met ontzettende buikkrampen in bed, dus het belletje moet even wachten. Ga wel contact leggen met de politie, dan weten ze er maar van...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:53

Oh bah, wat ongelooflijk zenuwslopend om niet te weten waar hij is zeg! Heel goed dat je direct actie gaat ondernemen :(:)

Cassidy

Niet iedereen is even trouw met bijhouden van zijn telefoon. Maar af en toe contact met het thuisfront is idd handig, voorkomt een hoop stress.

Eunomia

Het lijkt mij vrij sterk dat hij op vakantie gaat zonder zijn moeder in te lichten, buren ed. kun je op zich nog een keer vergeten, maar je moeder lijkt mij niet. Daarnaast zie je dan de vele gemiste oproepen.

Ik zou de politie even inlichten en eerder vandaag dan morgen even gaan kijken. Lijkt me ook niet dat hij het een probleem zou vinden mocht het loos alarm zijn, het is toch alleen maar fijn om te weten dat je een beetje in de gaten wordt gehouden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:54

Ik zou wel even actie ondernemen, even buuf bellen, zijn moeder dan bellen en zeggen dat jij de sleutel hebt en deze evt. aan de politie kunt geven. Laat haar met de politie bellen, het is haar kind.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:00

Gewoon eventjes de politie bellen, zei zullen je advies geven en evt. komen helpen. Ik zou niet zomaar de sleutel gebruiken, pas als je echt geen andere opties meer hebt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 21:01

Ik denk ook niet dat zijn moeder het heel erg zou vinden als ik al bel. Ik ga het gelijk doen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:03

Gewoon naar binnen stappen. Je hebt niet voor niets een sleutel.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:04

Wat vervelend, ik kan mijn voorstellen dat je je zorgen maakt. Misschien heeft de ex buurvrouw wel het nummer van de moeder. Dan kan je vragen of zij even wil overleggen met moeder en idd vragen of politie dan mag gaan kijken in huis. Doe dat zelf maar niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:05

rainbow8 schreef:

Zonder al te veel details te geven, er is altijd de mogelijkheid dat het niet OK is met de buurman, en het is enorm warm buiten, dat wil je echt niet zien hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:08

_Cowgirl schreef:
Het lijkt mij vrij sterk dat hij op vakantie gaat zonder zijn moeder in te lichten, buren ed. kun je op zich nog een keer vergeten, maar je moeder lijkt mij niet.

Waarom niet?
Stel je hebt vakantie en een vriend stelt voor om de volgende dag er even een paar dagen tussenuit te gaan. Dan licht je toch niet perse je moeder in? Ik spreek mijn ouders ook wel eens enkele weken niet, dan zouden die paar dagen dat ik weg zou zijn ook niet uitmaken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:08

Caira schreef:
rainbow8 schreef:

Zonder al te veel details te geven, er is altijd de mogelijkheid dat het niet OK is met de buurman, en het is enorm warm buiten, dat wil je echt niet zien hoor.

Dit dus. Even contact met de politie opnemen, die komen hiervoor echt wel.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:09

Waarom zelf naar binnen gaan als de politie dat ook kan doen? Tuurlijk moet je absoluut niet onnodig de politie inschakelen, maar hen om advies vragen kan echt geen kwaad. Als je hen de situatie voorlegt kunnen zei zelf beslissen of ze komen of niet.