vreemd gegaan en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasy

vreemd gegaan en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 18:10

Naar aanleiding van dit topic
[LZP] Vreemdgaan, vergeven of niet
Waar alleen dames reageren wanneer hun man vreemd gaat. Ben ik wel benieuwd hoe ze het oplossen als ze zelf vreemd gaan.
Het is algemeen bekend dat ook vrouwen vreemd gaan.

Pantykous

Re: vreemd gegaan en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:12

Het was voor mij uiteindelijk het einde van mijn relatie. Niet omdat mijn vriend me niet kon vergeven maar omdat ik moeilijk kon veranderen omdat de relatie niet goed was voor mij.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:12

Maar wat wil je hier nu mee dan? Want dat andere topic gaat over vergeven of niet. En er zijn hier niet heel veel mannen om aan te vragen of ze een vrouw zouden vergeven dus... ik vraag me af of er mensen zijn die toe zullen geven dat ze vreemdgaan en hoe ze daarmee omgaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:13

Poeh, ik heb altijd gehoord dat vrouwen vreemd gaan omdat ze liefde missen... Naar mijn idee is dat erger dan iemand die gewoon eens buiten de deur wil eten. Als ik zelf behoefte zou hebben om vreemd te gaan zou ik mijn relatie beëindigen denk ik...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:14

Wat een raar topic := ik ga gewoon niet vreemd, snap ook het nut ervan niet... ;) waarom zou je dat doen? Of ben ik er gewoon te simpel voor :?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:14

Ik vraag me idd ook af wat je met dit topic wilt. Ben je zelf dan weleens vreemd gegaan? En wat is voor jouw vreemdgaan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:15

Ik denk niet dat het hier druk wordt :D :+ veel moraalridders hier op Bokt....

Vrouwen doen het wel, maar zijn stiekemer daarin, ze kunnen ook zaken goed verbergen/verzwijgen }>

Ik zelf ben ook wel eens een paar x vreemd gegaan in het verleden,
alleen dat is alle keren uitgekomen :') dus ik ben niet goed in het verbergen...

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:16

Ik heb lang geleden een keer met een ex gezoend terwijl ik een vriend had. Ik heb het toentertijd met mijn toenmalige vriend uitgemaakt omdat ik hierdoor voor mezelf duidelijk had dat ik niet genoeg om mijn vriend gaf. Anders was ik niet in de verleiding gekomen met een ander te zoenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:20

Nog niet zo heel lang geleden heb ik van iemand gelezen - volgens mij op Bokt - die op het punt stond om te trouwen, de vraag die de dominee aan haar stelde bij het gesprek voor de kerkelijke huwelijksinzegening: wat is belangrijker in een relatie, liefde of trouw?

Misschien kun jij antwoord geven op de vraag. Ik kan het iig niet.

Trouw zonder liefde, is dat wel trouw?
Liefde zonder trouw, is dat wel liefde?

Vreemdgaan is voor mij meer dan een keertje met een ander zoenen...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:25

Cassidy: volgens mij kan het één niet zonder het ander. Ik zou in ieder geval geen van die twee kunnen uitsluiten in een relatie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:26

Ik heb geen antwoord op de vraag, ik zou met de vraag moeten leren leven. Dat je zelf het een niet uit kunt sluiten van het ander is een persoonlijke keuze. Er zijn mensen die heel gelukkig zijn in een open relatie. Of ik het zelf zou kunnen, zou de tijd moeten leren. Ik heb iig nog niet voor de situatie gestaan, maar ga een ander er ook niet op veroordelen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:31

Het is inderdaad een vraag waar iedereen een ander antwoord op kan geven. Het is wel iets waar veel mensen denk ik niet bij stil staan, maar wel mooi om over na te denken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:34

Vond ik ook. Is er eentje om te onthouden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:37

Ik ben vreemdgegaan, heb het opgebiecht, we zijn uit elkaar gegaan en uiteindelijk weer bij elkaar gekomen :)
(Als dat is wat je wil weten?)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:39

Cassidy schreef:
Nog niet zo heel lang geleden heb ik van iemand gelezen - volgens mij op Bokt - die op het punt stond om te trouwen, de vraag die de dominee aan haar stelde bij het gesprek voor de kerkelijke huwelijksinzegening: wat is belangrijker in een relatie, liefde of trouw?

Misschien kun jij antwoord geven op de vraag. Ik kan het iig niet.

Trouw zonder liefde, is dat wel trouw?
Liefde zonder trouw, is dat wel liefde?

Vreemdgaan is voor mij meer dan een keertje met een ander zoenen...

Wel een mooie vraag! Maar ik zeg alle 3 wél of vrijgezel :) Voor mij geen middenweg, dan ben ik echt liever alleen. heb eerst geleerd om alleen gelukkig te zijn, waardoor mijn relatie geen invulling is van mijn leven maar een ( hele leuke) aanvulling.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:55

Ja ik ben vreemdgegaan (met mijn huidige man).
Maar ik wilde ook niet verder in die betreffende relatie.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:21

listiglistje schreef:

Is het typisch voor moraalridders dan om niet vreemd te gaan, of zijn er ook nog 'gewone' mensen die dat niet doen? -O-

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:25

Blue_Eyes schreef:
listiglistje schreef:

Is het typisch voor moraalridders dan om niet vreemd te gaan, of zijn er ook nog 'gewone' mensen die dat niet doen? -O-

Ik denk dat Blue_Eyes vooral bedoelt dat de moraalridders het niet willen zeggen dat ze vreemd gegaan zijn :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:34

Ik denk dat jij listiglistje bedoelt ;)
Maar wat ik bedoel is: wat me vaak op gevallen is in dit soort discussies, is dat iemand die duidelijk aangeeft dat ze niet vreemdgaat en ook nooit vreemd zal gaan, door een aantal bokkers direct als moraalridder wordt bestempeld (of door sommigen zelfs indirect gewoon als leugenaar). Dat vind ik een jammere dooddoener, het is zo acuut einde discussie. Beetje zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:41

Waarom moet je er perse een naam aan plakken zoals moraalridder?
Je blijft gewoon mens die nu eenmaal een sterkere waarde hecht aan het monogaam zijn in een relatie.
Vrouwen of mannen die vreemd gaan zitten in relatie waarin ze ergens niet tevreden zijn en daardoor buiten de deur gaan snoepen.
Het zijn ergens van die twijfelaars die nog geen punt achter hun relatie willen zetten.
Bij vrouwen was het vroeger vaak om het gemis van aandacht en liefde en bij de mannen ging het om het missen van seks.
Vandaag de dag gaan vrouwen ook gerust vreemd om de seks.

Cassidy Liefde is alles omvattend! Trouw zijn valt onder liefde.
Je kunt prima trouw zijn door principes door wat je hebt geleerd zonder dat je liefde voelt.
Liefde geven en voelen kan niet zonder trouw zijn.
Trouw zijn is een kenmerk van de liefde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:48

OsMo schreef:
Cassidy Liefde is alles omvattend! Trouw zijn valt onder liefde.
Je kunt prima trouw zijn door principes door wat je hebt geleerd zonder dat je liefde voelt.
Liefde geven en voelen kan niet zonder trouw zijn.
Trouw zijn is een kenmerk van de liefde.

Ik hou heel veel van mijn moeder en zus, maar toch ben ik niet trouw aan ze.
Ik ga rustig leuke dingen doen met anderen en af en toe vertel ik iets belangrijks niet als eerste aan hen (en soms helemaal niet).

Daarnaast hoeft trouw niet met liefde te maken te hebben.
Je kan trouw zijn aan je werk maar dan hoef je er niet van te houden.
Of trouw elke week bij je oma/zieke buurvrouw op visite gaan omdat je vindt dat het hoort, zonder van haar te houden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:51

Blue_Eyes schreef:
Ik denk dat jij listiglistje bedoelt ;)
Maar wat ik bedoel is: wat me vaak op gevallen is in dit soort discussies, is dat iemand die duidelijk aangeeft dat ze niet vreemdgaat en ook nooit vreemd zal gaan, door een aantal bokkers direct als moraalridder wordt bestempeld (of door sommigen zelfs indirect gewoon als leugenaar). Dat vind ik een jammere dooddoener, het is zo acuut einde discussie. Beetje zonde.

Ik las de opmerking van listiglistje meer als, van de mensen die wel eens vreemd zijn gegaan zullen zich er niet veel melden hier.

Overigens leer je er een hoop van. Ik zat toen op alle fronten heel diep, zo ver zou ik het nu nooit meer laten komen. Je kunt soms ook jezelf niet kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:56

Zekers gaan vrouwen vreemd, ze zijn niet heilig hoor en doen het net zo goed als mannen, soms voor lust en soms voor bevestiging.

Zelfs in de beste relaties komt het voor, als je bijvoorbeeld al jaren in een relatie zit, kan nieuwsgierigheid de kop op steken of als je zeer jong bij elkaar gekomen bent. Vreemd gaan is niet goed, het vreemd gaan zelf zou ik not wel kunnen wel vergeven en mijn man ook, het stukje vertrouwen dat zo vanzelfsprekend was, is vaak wel weg en dat nekt de relatie.
Maar wat vreemd gaan betreft zijn vrouwen net zo erg als mannen hoor.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:59

Ik ben eigenlijk liever een moraalridder. Ik hecht enorm veel waarde aan eerlijkheid, vertrouwen. Ik zou ook niet graag iemand iets aandoen wat ik zelf niet graag heb. Oneerlijkheid in een relatie kan iemand echt kapot maken, heb ik zelf meegemaakt.

Als je wil vreemdgaan, neem dan een open relatie :) Maar ik heb wel respect voor de mensen die hier zo open over zijn, en leuk dat de relaties nog gelukt zijn!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:02

Ik heb altijd het probleem dat mannen met mij vreemdgaan ....dusss
Heel irritant haha