Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
veel moraalridders hier op Bokt....
dus ik ben niet goed in het verbergen... 

Cassidy schreef:Nog niet zo heel lang geleden heb ik van iemand gelezen - volgens mij op Bokt - die op het punt stond om te trouwen, de vraag die de dominee aan haar stelde bij het gesprek voor de kerkelijke huwelijksinzegening: wat is belangrijker in een relatie, liefde of trouw?
Misschien kun jij antwoord geven op de vraag. Ik kan het iig niet.
Trouw zonder liefde, is dat wel trouw?
Liefde zonder trouw, is dat wel liefde?
Vreemdgaan is voor mij meer dan een keertje met een ander zoenen...
Voor mij geen middenweg, dan ben ik echt liever alleen. heb eerst geleerd om alleen gelukkig te zijn, waardoor mijn relatie geen invulling is van mijn leven maar een ( hele leuke) aanvulling. Blue_Eyes schreef:listiglistje schreef:Ik denk niet dat het hier druk wordt![]()
veel moraalridders hier op Bokt....
Is het typisch voor moraalridders dan om niet vreemd te gaan, of zijn er ook nog 'gewone' mensen die dat niet doen?
OsMo schreef:Cassidy Liefde is alles omvattend! Trouw zijn valt onder liefde.
Je kunt prima trouw zijn door principes door wat je hebt geleerd zonder dat je liefde voelt.
Liefde geven en voelen kan niet zonder trouw zijn.
Trouw zijn is een kenmerk van de liefde.
Blue_Eyes schreef:Ik denk dat jij listiglistje bedoelt![]()
Maar wat ik bedoel is: wat me vaak op gevallen is in dit soort discussies, is dat iemand die duidelijk aangeeft dat ze niet vreemdgaat en ook nooit vreemd zal gaan, door een aantal bokkers direct als moraalridder wordt bestempeld (of door sommigen zelfs indirect gewoon als leugenaar). Dat vind ik een jammere dooddoener, het is zo acuut einde discussie. Beetje zonde.
Maar ik heb wel respect voor de mensen die hier zo open over zijn, en leuk dat de relaties nog gelukt zijn!