Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bon_charmeur schreef:Contract heeft hij wel. Dat is het apparte er van! Is getekebd en al!

KingYasFenn schreef:toch vind ik het geval "uitzendbureau is failliet" eenzelfde als '' kijk goed bij wie je een contract tekent"
Want dit kan inderdaad gebeuren met A1 contracten en juist DIT en andere fratsen moet je voorkomen door onderzoek te doen naar..
teken niet zomaar klakkeloos A1 contracten en verdiep je eerst in waar je tekent.
Ik durf te wedden als je even had gegoogled dat je had gezien dat uitzendbureau op het randje staat + dat het niet meer kan uitbetalen etc.
Dat is wel al langere tijd bekend voordat zo'n bureau failliet gaat..
Als je A1 contracten tekent moet je gewoon echt goed op je hoede zijn waar en niet zomaar klakkeloos alle praatjes aannemen.. Een A1 contract is het zwakte wat je kan tekenen en daarmee dus ook hetgeen waar je zelf opzoek moet gaan naar zekerheden voordat je zomaar daarheen vertrekt..
Als je toch weet dat je elk moment weer naar huis gestuurd kan worden... weet je toch ook helemaal geen zekerheid of je nou 1dag, 1 week of 3maanden daar werkt..?
werkgever kan je elk moment naar huis sturen, (dus ook als faillissement eraan zit te komen kan een bureau wel nog A1 constracten uitschrijven, voor langere tijd zullen ze niet meer doen..)
Ik vind op basis van A1 werken al link, en het moet inderdaad vaker in de bouw...
maar zorg er in ieder geval altijd voor dat als je ver moet reizen en een hotel moet krijgen je dit in ieder geval al betaald krijgt..
En ik vind het enorm *** dat het dan zo loopt.. en dat je broertje dan niet zelf meer eist vanuit zijn werkgever en minder onderzoek vooraf doet..
maar de meeste fouten zijn toch echt door lak daaraan gebeurd..
Elke zelfstandige ondernemer etc. zoekt ook eerste uit of het bedrijf waarmee ze aan de slag gaan, voor een opdracht of wat dan ook, financieel wel in de positie is etc. Want elk bedrijf wat op het randje van failliet gaan ligt kan ook gewoon nog mensen inhuren etc. in de hoop op verbetering, maar daar moet je jezelf tegen beschermen... daar kan je niemand aansprakelijk voor stellen.. Onderzoek doen en als je achter zaken komt waarvan je twijfelt, niet met deze werkgevers in zee gaan![]()
+ je broertje moet gewoon meer eisen van een werkgever als hij een A1 contract aangewezen krijgt.
gebruik je ballen en eis op zijn minst bijvoorbeeld 5dagen hotelkosten, voor het begin.
doen ze dat niet? Dan moet je ook niet gaan werken...
creëer voor jezelf meer zekerheid, als je al een contract hebt met 0 zekerheid
Als het je 1x gebeurd dat je werkgever plots failliet is, dat is tot daar aan toe,
maar meermaals? dan ben je vaak te makkelijk in het ondertekenen van een contract..
En iedereen in zijn recht,
het gebeurd vaker en vooral als het vaker is gebeurd kun je zeker wel in hoger beroep hoor, het kost je een paar duiten, maar als het werkelijk zoveel is wat hij misloopt hierdoor... heeft hij die na al die tijd als het allemaal is opgelost ook wel terug..(in meervoud)