Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 16:31

Nee, dit heeft werkelijk niks met mijn leven te maken, maar het is wel iets waar ik wel eens aan denk. Toevallig zag ik het net in een programma en vroeg het mij af.

Stel je voor, je vriend(in) gaat vreemd en jij komt er zelf achter, zou je het diegene vergeven? En wat als je vriend(in) het zelf zou zeggen, zonder dat je er zelf nog van wist?

Pantykous

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:32

Het is beter als mijn vriend het zelf zou zeggen. Ik kan niet zeggen dat de deur meteen op slot gaat maar dat heeft alles met de 'motivatie' achter het vreemdgaan te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:32

Ik ben 99% zeker dat ik hem dat niet zou vergeven en andersom ook niet... :n

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:33

Ik vind me zelf een eenmalige aanbieding. Ga je ook nog voor een andere aanbieding dat is het klaar.

StormMilagro

Als mijn vriend het me zelf zou vertellen (mist hij er ook spijt van heeft natuurlijk) zou ik denk ik wel bereid zijn om het hem te vergeven. Dit betekend namelijk wel dat hij nog steeds eerlijk is.

Als ik er zelf achter moet komen is het snel gedaan

loez

KoudbloedKim schreef:

Same here!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:34

Nee, ik zou hem niet vergeven. Hoeveel spijt hij ook heeft. En of hij het nou zelf vertelt of niet, in beide gevallen zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen :n . Voor mij is vreemdgaan echt exit.

Anoniem

Ik zou het niet weten, blijf het lastig vinden.
Zoals Pantykous ook zegt, de 'motivatie' erachter.
Is het een keer zoenen in de kroeg of is het een 'relatie' achter je rug om, lastig..

xJurdyWonanx

Ik riep altijd dat dat einde zou beteken maar nu ik het zelf meegemaakt heb is dat even anders. Heb het van hem zelf gehoord maar wel een tijdje later en het is allemaal niet zo zwart wit als nu lijkt en nee ik praat het niet goed want er is nooit een excuus. Maar ik heb er wel mee 'leren leven' om het zo even te zeggen. Mijn liefde en gevoel en vertrouwen waren groot genoeg om er mee door te willen gaan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:35

KoudbloedKim schreef:

Ik ook niet, ik hecht daar veel waarde aan. En ik geloof dat veel van dit vergeven uit weinig zelfvertrouwen komen.
Niet allemaal natuurlijk, soms is het een duidelijke keuze.

EJuniorJoost

het is meer de reden waarom hij vreemd gaat eigenlijk heeft het nooit een excuus... ik denk eigenlijk dat als je vreemd gaat het een teken is dat je klaar met bent met de gene met wie je samen bent is dat niet het geval en is er echt een goede reden ( die er eigenlijk niet is) dan zou ik het niet kunnen vergeten maar misschien wel vergeven als hij ECHT zn best zou gaan doen.

vuurneon

Nee, omdat mijn vertrouwen te geschaad zou zijn en ik ook niet tot in de treurnis wil blijven denken; o hij is nu langer onderweg dan anders.... Zou hij weer?'
Vreemdgaan is voor mij een no-go.

Ik ben absoluut niet jaloers en als hij morgen wat gaat drinken met een andere vrouw vind ik dat zelfs leuk voor hem :j maar handjes thuis :Y)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-08-14 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mellanie

Ik heb mijn ex het zo vaak vergeven. maar ben van mening als ze het eenmaal doen, het altijd blijven doen.
Als ik nu bedrogen word kunnen ze hier nu meteen vertrekken

Selka

cam schreef:
Ik vind me zelf een eenmalige aanbieding. Ga je ook nog voor een andere aanbieding dat is het klaar.

Grandioos! Zo heb ik het nog nooit bekeken :D

Exit is de enige optie. Als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent in je relatie dien je daarover te praten en niet je leuter in een ander te hangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:36

Ik zou het hem ook niet kunnen vergeven. Ik zou sowieso niet bij hem kunnen blijven, want het vertrouwen is dan echt helemaal weg bij mij.. dus dat gaat niet werken.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:36

Ik zou het niet vergeven.. Al zou ik het wel vergeven en we zouden een keer ruzie oid hebben zou dat toch meteen weer naar boven drijven en steeds weer aangekaart worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:37

Tsja, ik vind dat moeilijk. Mijn gevoel schreeuwt bij het lezen: Neen! Rot op! Als je het op een ander moet zoeken... En ik vrees ook dat dat gevoel heel erg aanwezig is als mijn man vreemd zou gaan.
Maar ik durf niet te zeggen of ik voor 1 keer de scheiding zou aanvragen.... Ik weet echter ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten... Aan dit antwoord heb je niet veel...
Ik wil mijn man absoluut niet kwijt, maar ik weet niet of ik het zou kunnen vergeven... daar komt het zo'n beetje op neer denk ik... En als je niet kan vergeven... hoe houdbaar is de relatie dan nog?
Met mijn ex was het overigens wel zo dat ie mocht gaan toen ie me bedroog.. Maar daar was ik niet mee getrouwd. :) Had ik verder niks "samen" mee... Met mijn man zijn we aan het kijken voor een huisje enz... Dan komt er zoveel meer bij kijken... + dat de gevoelens voor mijn man zo ontzettend intens zijn dat ik me af vraag wat me meer kapot zou maken... Zonder hem verder moeten of moeten vergeven dat hij een fout gemaakt heeft...
Veel zou ook van zijn reactie af hangen denk ik. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-08-14 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:37

Mijn ex ging ook vreemd, of iig een soort van. Hij ging chatten en skypen met prutsmutsen (ja hij betaalde werkelijk geld om iets te zien :j ) Met andere meiden appte hij ook op een aparte manier.
Dan is het voor mij al exit :D
Na 10 kansen ofzo pas.... Achteraf heb ik er spijt van en had ik bij de eerste keer dat ik onraad rook al gelijk in moeten grijpen, maar ja.. :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:38

Wat valt er precies onder vreemdgaan? Waar wordt de grens getrokken? De één ziet het al als vreemdgaan als zijn/haar partner met iemand anders flirt, en de ander pas als er ook daadwerkelijk het bed wordt gedeeld.

Ik zelf ben op het vlak van vreemd gaan niet zo vergevingsgezind.
Once a cheater, always a cheater..
Nee voor mij zou het dan einde verhaal zijn, dan zou het vertrouwen absoluut geschaad zijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:39

Dat hangt er zo vanaf. Denk dat ik het bij zelf vertellen wel zou vergeven, achter komen niet. En dan ligt het eraan wat voor vreemdgaan het was. Had/heeft hij echt een 'affaire'/relatie met diegene of was het één keer het bed in duiken.

Dat laatste zou ik makkelijk kunnen vergeven (of althans, makkelijker) maar dat eerste echt niet.

Anoniem

vuurneon schreef:
Nee, omdat mijn vertrouwen te geschaad zou zijn en ik ook niet tot in de treurnis wil blijven denken; o hij is nu langer onderweg dan anders.... Zou hij weer?'
Vreemdgaan is voor mij een no-go.

Ik ben absoluut niet jaloers en als hij morgen wat gaat drinken met een andere vrouw vind ik dat zelfs leuk voor hem :j maar handjes thuis :Y)

Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Gelukkig heb ik het nog nooit ervaren maar kan me voorstellen dat ik er heel eg onzeker en daardoor misschien onredelijk van zou worden.

ik zou zelf gek worden van mijn eigen onzekerheid en het op mij zelf projecteren.
Wellicht zou ik in eerste instantie nog een kans geven maar weet diep van binnen dat het niet meer zal werken.

SAKKIA

Ayasha schreef:
Tsja, ik vind dat moeilijk. Mijn gevoel schreeuwt bij het lezen: Neen! Rot op! Als je het op een ander moet zoeken... En ik vrees ook dat dat gevoel heel erg aanwezig is als mijn man vreemd zou gaan.
Maar ik durf niet te zeggen of ik voor 1 keer de scheiding zou aanvragen.... Ik weet echter ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten... Aan dit antwoord heb je niet veel...
Ik wil mijn man absoluut niet kwijt, maar ik weet niet of ik het zou kunnen vergeven... daar komt het zo'n beetje op neer denk ik... En als je niet kan vergeven... hoe houdbaar is de relatie dan nog?

precies dit. Het ligt totaal aan de situatie ook denk ik. Ik zou me absoluut belazerd en vernederd voelen en uitzinnig van woede denk ik. Maar ik zou niet weten of ik ook daadwerkelijk de relatie zou verbreken. Als hij geen spijt heeft is het duidelijk natuurlijk dan gaat ie direct de straat op. Maar stel nou dat hij vreselijk spijt heeft? Tja ik weet het niet.
En eigenlijk hoop ik het ook nooit te weten te komen ;)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:40

Selka schreef:
cam schreef:

Grandioos! Zo heb ik het nog nooit bekeken :D

Exit is de enige optie. Als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent in je relatie dien je daarover te praten en niet je leuter in een ander te hangen :)

Hahaha,ja zo zie ik het echt hoor.
Laatst bijgewerkt door cam op 04-08-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:40

Ik zou het niet vergeven.

Heb ook het idee dat de meeste vreemdgangers het blijven doen door vergeving.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:41

Voor mij is vreemdgaan met iemand anders zoenen en meer. Als hij een keer vriendelijk glimlacht naar een andere vrouw is er niks aan de hand ;)

Overigens gaat appen over seks o.i.d. mij veel te ver en dan is het ook exit.