Mijn vader wordt 13 oktober 50. Ik wil een groot feest organiseren.
We hebben al een locatie. Bij ons op de manege hebben wij een zaal gehuurd.
Het plan was om eerst met de familie (moeder, broer, ik en vader) te gaan wokken en dat er een mooie koets met paarden bij de wok komt en dan mijn vader en moeder ophalen en naar het feest te brengen.
(Dat moet ik nog regelen bij de manege)
Mijn vader mag zelf niet weten dat er een feest georganiseerd wordt, het is een verassing tot dat hij met de koets bij de manege aan komt
Alleen heb ik nog nooit eerder echt een feest georganiseerd, dus ik vraag hulp aan de bokkers.
Er zullen ongeveer 50 tot 60 gasten komen, het zal 18 oktober plaats vinden, is het dan nog wel mooi weer voor de koets? De zon hoeft niet te schijnen, maar is het dan niet te donker?
Met de muziek heb ik iemand (een soort DJ) gevonden die eventueel zou kunnen komen. (Gigant fm)
Maar zijn de familie niet echt van die feest beesten. Op normale verjaarden of feesten zitten ze het liefst gewoon op stoelen en praten ze wat met elkaar. Ik weet niet of ik er dan wel verstandig aan doe om geld te spenderen aan een DJ als de meeste mensen toch maar zitten. Ik kan dan natuurlijk ook een cd maken en die opzetten. Nu wil ik wel meer staan tafels neer zetten ipv zit stoelen.
Hoe kan ik dat het beste met het eten en drinken doen? Mijn moeder kwam met het idee om zelf in te slaan en iemand van buiten af te vragen om achter de bar te staan, natuurlijk krijgt diegene een vergoeding. En de hapjes? Zal ik schalen bestellen? Wij zijn niet zo goed met zelf maken
Of zijn daar nog andere opties voor?Hoe kun je leuke uitnodigingen maken? Ik wil het liefst 1 met een foto van mijn vader en ons paard. Nu hebben we daar wel foto's van maar die vindt ik niet zo top.
We willen ook alles versieren en een pop van 50 neerzetten, waar kan ik dit het best weg halen en wat is leuk?
Ons budget voor dit feest is 600 euro. Zaaltje is 100 en wokken ook 100 euro, dus 400 euro om een feest te organiseren.
Ik wil ook iets extra's, iets wat het feest afmaakt. Maar ik heb geen idee wat. Ik dacht aan een beemer met allemaal leuke foto's, maar die foto's heb ik dus niet.
Ik wil zelf graag een groot feest organiseren, geen simpele verjaardag, maar mijn moeder is echt een beetje saai, "Zet maar gewoon een paar stoelen neer, koop zelf maar drinken en we geven wel een cadeau bon" type. Maar ik wil graag een leuk cadeau aan mijn vader geven op het feest. Mijn vader wil graag met onze fries mennen en heeft nog geen men kar/tuig. Nu dacht ik een mooi cadeau, maar dat vindt mijn moeder geen goed idee, omdat het te duur, te groot is. En omdat ze bang is dat me vader het niet leuk vindt.
Mijn vader is echt een ras echte Drenthe, echt boers.
Maar ik wil een feest organiseren dat niks niet op een verjaardag lijkt. Daarom dacht ik mam en ik kopen een leuke jurk, maar nee hoor ze wil gewoon een broek met een blazer aan doen zoals op elke verjaardag.
Hoe kan ik zorgen dat mijn familie zich tot die tijd stil houdt?
Al vast bedankt voor de hulp!