Ik heb laatst mijn vader uitgenodigd voor een gesprek en hij gaf als reden op dat het leeftijdsverschil te groot was en ze geen dingen gemeen hebben (mijn moeder is net zo oud als mijn vader en kan prima met mijn vriend opschieten ondanks het leeftijdsverschil en het geen dingen gemeen hebben)
Ik vind het dus onzin maargoed,
Het lijkt ook wel of hij niet wil dat het gewoon makkelijk gaat tussen die 2,
Mijn vriend gaat braaf mee naar verjaardagen of op visite maar hij voelt zich de laatste tijd zich gewoon niet meer welkom bij mijn vader.
Mijn vriend werkt niet en elke keer als wij dus bij mijn vader komen is het eerste wat hij vraagt, en heb je al werk? (pap je hoort het wel als hij werk heeft, hoef je niet steeds te vragen)
Vorige x ook waar alle visite bij zat: ja die vriend van je is een nietsnut, hij doet niks, wil niks en kan niks, en het is zijn schuld dat jullie af en toe krap zitten (ik werk zelf ook niet, zit op school en loop stage dus heb nog minder inkomsten als mijn vriend, maar daar valt mijn vader dan niet over)
Nu is mijn vader in de 1,5 jaar dat ik niet meer thuis woon maar 4x langs geweest (eerste 3 maanden wilde hij niet komen omdat hij boos was dat ik weg was gegaan, reden weet hij maar wilt hij niet aan, dan niet)
Heb ik dan ook wat van gezegt (wij wonen niet zo groot) ja maar dat gaat toch nooit passen met ze 4en (iedereen moet dan meteen mee) dus ik heb egzegt, ja maar je kan toch ook een keer alleen komen?
oh ja dat kan ook (gaat dus niet gebeuren)En nu wilt mijn vader aankomende zaterdag een vader dochter dagje doen, hartstikke leuk maar ik zie het meer als een goedmakertje voor alle tijd dat hij niet langs is geweest en mij maar een beetje heeft laten zitten (hij nodigt mijn vriend en mij nooit uit om dingen te doen, terwijl ik met zijn ouders overal mee naartoe mag en ze alles voor mij betalen)
Heb hem gevraagd of mijn vriend mee mocht aankomende zaterdag zodat ze met elkaar leren opschieten en mijn vader misschien een keer inziet dat hij zo slecht nog niet is.
Mijn vaders antwoord was heel stug NEE, we gaan wat met zijn 2en doen.
Ik wil wel een vader dochter dagje met hem doen maar ik wil eerst de band tussen hem en mijn vriend verbeteren voordat ik wat met hem alleen ga doen want ik blijf ertussen staan.
Ik wil tegen hem zeggen dat ik alleen mee ga als mijn vriend ook mee mag omdat ik eerst wil dat hun beter met elkaar op kunnen schieten, maar ik ben bang dat mijn vader dan meteen uit zijn slof schiet en boos wordt. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
ik dacht 10 jaar ofzo haha.
Het contract verbreken met je eigen, enige vader omdat het niet botert? Er is nog niks gebeurd als ik OP lees, alleen geen fijne band. Zou voor mij nooit een reden zijn om mijn vader uit te zwaaien... Je hebt er maar 1, wees er zuinig op.
ik bedoelde het leeftijdsverschil tussen hem en mijn vader, oeps