Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:14

Zoals de titel al zegt, ik ben al 2,5 jaar samen met mijn vriend, woon sinds 1,5 jaar samen met hem maar mijn vader heeft geen klik met hem en andersom ook niet (komt door mijn vader)

Ik heb laatst mijn vader uitgenodigd voor een gesprek en hij gaf als reden op dat het leeftijdsverschil te groot was en ze geen dingen gemeen hebben (mijn moeder is net zo oud als mijn vader en kan prima met mijn vriend opschieten ondanks het leeftijdsverschil en het geen dingen gemeen hebben)
Ik vind het dus onzin maargoed,
Het lijkt ook wel of hij niet wil dat het gewoon makkelijk gaat tussen die 2,

Mijn vriend gaat braaf mee naar verjaardagen of op visite maar hij voelt zich de laatste tijd zich gewoon niet meer welkom bij mijn vader.

Mijn vriend werkt niet en elke keer als wij dus bij mijn vader komen is het eerste wat hij vraagt, en heb je al werk? (pap je hoort het wel als hij werk heeft, hoef je niet steeds te vragen)

Vorige x ook waar alle visite bij zat: ja die vriend van je is een nietsnut, hij doet niks, wil niks en kan niks, en het is zijn schuld dat jullie af en toe krap zitten (ik werk zelf ook niet, zit op school en loop stage dus heb nog minder inkomsten als mijn vriend, maar daar valt mijn vader dan niet over)

Nu is mijn vader in de 1,5 jaar dat ik niet meer thuis woon maar 4x langs geweest (eerste 3 maanden wilde hij niet komen omdat hij boos was dat ik weg was gegaan, reden weet hij maar wilt hij niet aan, dan niet)
Heb ik dan ook wat van gezegt (wij wonen niet zo groot) ja maar dat gaat toch nooit passen met ze 4en (iedereen moet dan meteen mee) dus ik heb egzegt, ja maar je kan toch ook een keer alleen komen? ;) oh ja dat kan ook (gaat dus niet gebeuren)

En nu wilt mijn vader aankomende zaterdag een vader dochter dagje doen, hartstikke leuk maar ik zie het meer als een goedmakertje voor alle tijd dat hij niet langs is geweest en mij maar een beetje heeft laten zitten (hij nodigt mijn vriend en mij nooit uit om dingen te doen, terwijl ik met zijn ouders overal mee naartoe mag en ze alles voor mij betalen)

Heb hem gevraagd of mijn vriend mee mocht aankomende zaterdag zodat ze met elkaar leren opschieten en mijn vader misschien een keer inziet dat hij zo slecht nog niet is.
Mijn vaders antwoord was heel stug NEE, we gaan wat met zijn 2en doen.
Ik wil wel een vader dochter dagje met hem doen maar ik wil eerst de band tussen hem en mijn vriend verbeteren voordat ik wat met hem alleen ga doen want ik blijf ertussen staan.

Ik wil tegen hem zeggen dat ik alleen mee ga als mijn vriend ook mee mag omdat ik eerst wil dat hun beter met elkaar op kunnen schieten, maar ik ben bang dat mijn vader dan meteen uit zijn slof schiet en boos wordt. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Caesar

Re: Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:18

Ten eerste; niks forceren. Focus je nu even op de relatie met je vader en probeer er achter te komen waarom hij je vriend niet mag en of zijn houding wel zou veranderen als je vriend wel een baan heeft. Los daarvan zijn er 16 miljoen mensen in Nederland en hoeft echt niet iedereen elkaar aardig te vinden. Als je vader het niet wilt; prima. Dan niet. Hoe lastig het ook is. Als jij en je vriend gelukkig zijn en een toekomst "samen" willen, dan is het misschien beter om je vader dat beperkt in voor te laten komen. Verwacht gewoon eens niks, niet dat hij de ideale schoonvader voor je vriend is, maar al helemaal niet om ze te koppelen. Het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:18

Ik zou juist samen gaan zaterdag en het eens rustig bespreken. Je bent de dochter van je vader en vaders vinden het vaak heel moeilijk om de dochter los te laten of om te zien dat een andere man belangrijk wordt in hun leven. Ik zou dus niet teveel gaan pushen, maar het er eens rustig over hebben dit weekend. Je arme papa moet zijn dochter loslaten en dat vind hij misschien wel heel moeilijk alleen uit hij dat een beetje onhandig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:19

Over wat voor leeftijdsverschil praten we?

Wel vervelend dat het niet klikt, maar besef dat het belangrijkste is dat jij en je vriend klikken. Natuurlijk zou het leuk zijn als je pa en vriend goed met elkaar kunnen opschieten, maar soms botst het gewoon te erg

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:21

jeetje meid dat is balen. alleen hoe graag je ook wil soms zullen dingen niet veranderen. Des te harder jij je best doet des te fouter het zal gaan. Misschien moet je je na 2,5 jr je erbij neerleggen. Is niet makkelijk alleen op deze manier word niemand gelukkig. Ik zou gewoon meegaan, samen met zijn 2en. Dan aangeven dat je merkt dat er geen klik is, je dat heel jammer vind, dat deze jongen je gelukkig maakt en je niet gaat kiezen tussen beide partijen.

Je vriend word op deze manier ook niet blij als hij mee gaat en de sfeer is een drama.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:22

Hij uit het inderdaad onhandig, en hij heeft overal wel een excuus voor dat vind ik zo vervelend, hij zal nooit een keer toegeven dat hij fout zit,
Mijn vriend wilt wel maar hij niet (bij geen enkel vriendje van mij niet hoor) dus weet ook niet zo zeer of het aan mijn vriend ligt als persoon.

Heb hem juist voor dat dagje laten komen om te praten maar ben er niet veel wijzer uit geworden.

Wil wel een leuk dagje hebben met hem maar wil ook niet dat dat tussen mij en mijn vriend in komt te staan.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:23

lifaya schreef:
Over wat voor leeftijdsverschil praten we?

Wel vervelend dat het niet klikt, maar besef dat het belangrijkste is dat jij en je vriend klikken. Natuurlijk zou het leuk zijn als je pa en vriend goed met elkaar kunnen opschieten, maar soms botst het gewoon te erg

Mijn vriend wordt dit jaar 21, en mijn vader is 47.
Maar hetzelfde leeftijdsverschil zit tussen hem en mijn moeder en dat gaat prima samen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:23

Heel eerlijk? Mijn vader zou hetzelfde doen. Uit bezorgdheid en omdat hij altijd geknokt heeft om van alles te bereiken. Wanneer ik ( ik ben 27) thuis zou komen met een vriend van 15 jaar ouder ( bijvoorbeeld) die niet werkt, zou mijn vader alles behalve enthousiast doen. weet je waarom? Omdat hij van mij houdt en mij wilt beschermen... iets wat in veel vaders zit. tuurlijk is dat voor jou nu niet fijn en juist vervelend, maar ik denk dat het wel van een juist hart komt.

Heb iets soort gelijk mee gemaakt en achteraf gezien geef ik mijn vader stiekem wel gelijk.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:24

Hoe lang is je vriend al werkloos?

Ik denk als de klik er niet is, dan zal hij waarschijnlijk nooit komen. Maar ik zou een gesprek met je vader aangaan zodat ze gewoon als volwassen personen met elkaar kunnen omgaan.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 04-08-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:25

ohh... ik dacht heel veel leeftijdverschil tussen jou en je vriend.. Ik denk we praten hier over een volwassen man van rond de 35/40 als jouw vriend.. :')

Eirikur

Klinkt mij als een probleem in de oren waar veel vaders last van hebben: geen enkele jongen/man is goed genoeg voor hun oogappeltje. Als je met een andere vriend was thuisgekomen, had ie daar vast ook wel wat op af te dingen gevonden.

Peelie

Pfoe. Lastige situatie. Ik zit in deze situatie met mijn schoonmoeder. Laat ik het zo stellen... Ik heb haar al bijna een jaar niet meer gezien.

Wat betreft jou vader zou ik zelf toch heel stellig zijn (mits de relatie met jou vriend serieus is) en duidelijk maken dat het alles of niets is. Dat houd dus in, jou én jou vriend, of helemaal niemand.

Ik zou jou vriend hier verder buiten laten. Aangezien jou vader volgens mij alleen maar op "oorlogspad" is omdat hij (jou vriend) zijn (jou vader) prinsesje (jij) heeft weg genomen van hem. Jou vader is duidelijk nog niet klaar jou los te laten, jou moeder wel.

Dus toch een keer een heel stevig gesprek aan gaan met jou vader, en heeeeeel erg duidelijk grenzen trekken.

En wbt het vader dochter uitje. Ik weet niet wanneer hij dat wil doen. Is dat zeer binnenkort, ga dan alleen. Is er nog geen aanstaande datum geprikt? Dan ASAP een gesprek aam gaan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:26

Nessah schreef:
ohh... ik dacht heel veel leeftijdverschil tussen jou en je vriend.. Ik denk we praten hier over een volwassen man van rond de 35/40 als jouw vriend.. :')

Ja dat had ik ook verstaan :+

Wel vervelend, zou het helpen voor je vader om misschien samen te zitten en hem eens te vragen om ideetjes te krijgen voor de werksituatie.
Misschien voelt het dan alsof hij inspraak heeft, en hij makkelijker kan loslaten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:26

Het is maar 2 jaar verschil dus? Dat is niet noemenswaardig := ik dacht 10 jaar ofzo haha.
In dat geval is gewoon niks goed voor papa's kindje. Het is heel moeilijk om je dochter blij te zien met een andere man

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:27

Ik denk dat je vader gewoon bezorgd is. Je vriend heeft geen werk en zo te horen is je vader bang dat jullie in de schulden komen. Waarom heeft je vriend geen werk?

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik lees juist het leeftijdsverschil tussen de vriend van TS en haar vader en niet tussen TS en haar vriend?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:28

Mijn vader heeft ook niet in alles ongelijk, ik snap dat hij zich zorgen maakt maar hij maakt zich teveel zorgen. Mijn moeder heeft dat losgelaten maar mijn vader kan dat niet op een of andere manier.
Nu praat mijn stiefmoeder ook veel op hem in (mijn broertje en ik hebben een hekel aan haar, ze manipuleert iedereen en zij bepaald wat er gebeurd en niet andersom) maargoed hij is met haar getrouwd en ik ga normaal met haar om dus ik snap niet waarom mijn vader niet beter zijn best wilt doen voor mijn vriend.

Mijn vader heeft ook altijd gewerkt, sinds kort een eigen bedrijf en hij is echt nog van de oude generatie, niks mis mee en snap ook dat hij graag wilt dat mijn vriend gaat werken, wil ik zelf ook en hij zelf ook maar hij heeft geen diploma's dus zo makkelijk vind hij helaas geen werk. Het is alleen jammer dat mijn vader alleen het negatieve ervan in ziet en niet ziet dat mijn vriend echt wel wilt werken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:29

Peelie schreef:
Wat betreft jou vader zou ik zelf toch heel stellig zijn (mits de relatie met jou vriend serieus is) en duidelijk maken dat het alles of niets is. Dat houd dus in, jou én jou vriend, of helemaal niemand.

zo goeiemorgen.. zo zie je hoe mensen verschillen :D Het contract verbreken met je eigen, enige vader omdat het niet botert? Er is nog niks gebeurd als ik OP lees, alleen geen fijne band. Zou voor mij nooit een reden zijn om mijn vader uit te zwaaien... Je hebt er maar 1, wees er zuinig op.
Laatst bijgewerkt door Nessah op 04-08-14 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:29

Maar jouw vriend mag nog bij jou thuiskomen. Begrijp me niet verkeerd, mijn ouders zijn gek op mijn vriend, maar dat is ook een hele ambitieuze lieve jongen.

Ik ben nu 27 maar als ik met een jongen zou daten die niet werkt en niet naar school gaat, hoeft mijn vader die jongen niet te ontmoeten. Hij wil het beste voor mij.

Ik zou de relatie tussen je vader en die jongen niet forceren. Maak er een gezellige dag van en geniet. Laat dat gesprek maar voor wat het is.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:29

Nessah schreef:

nee haha, mijn vriend scheelt maar 10 maanden met mij haha :P ik bedoelde het leeftijdsverschil tussen hem en mijn vader, oeps :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:31

Ik zou ook zo'n vader hebben
Idd bezorgdheid ook omdat jullie beide niet werken en hij denk bang is dat jullie in de problemen komen of dat jij daardoor in de problemen komt

Vader dochterdagje aanpakken en aanhoren en niet forceren dat je vriend mee moet

Waarom heeft hij geen werk, als je wilt werken is er werk....heel bot gezegd.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:31

Nessah schreef:
Peelie schreef:

zo goeiemorgen.. zo zie je hoe mensen verschillen :D Het contract verbreken met je eigen, enige vader omdat het niet botert? Er is nog niks gebeurd als ik OP lees, alleen geen fijne band. Zou voor mij nooit een reden zijn om mijn vader uit te zwaaien... Je hebt er maar 1, wees er zuinig op.

Ik wilde ook reageren op deze tekst. Je kan nooit je vader loslaten voor een jongen, we zegt dat dit de liefde van je leven is...heb je straks niets. Nee zo zou ik het echt niet gaan doen! Laat je vriend dan gewoon thuis als je vader er moeite mee heeft en ie weet in de toekomst word het wel anders

Urbanus

Re: Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:32

Woont je vriend ook in Heerhugowaard? Daar zoeken ze namelijk mensen voor de post.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:32

Misschien is het een idee dat hij vrijwilligerswerk gaat doen? Dan ziet jouw vader dat hij wel keihard kan en wilt werken. En voor je vriend ook goed want dan kom je weer in een routine en het staat goed op je CV. Ik denk dat mijn vader zoiets zou waarderen en het heeft alleen maar voordelen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:34

Wat vervelend! Maar sommige dingen kun je helaas niet dwingen. Hou ze een beetje uit elkaars vaarwater en wie weet komt het toch nog eens goed.

Als ik jou was zou ik er op jullie vader/dochter dagje helemaal niet over beginnen. Misschien wordt je vader wel stapel dol van het feit dat jij hier constant over wil praten. Hij wil gezellig een dag met zijn dochter op stap, niet een ellenlange praatsessie. Maak er een leuke dag van joh!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:34

Ik wil het contact met mijn vader niet verbreken omdat ik prima met hem op kan schieten, maar ik sta tussen beide en en ik heb het gevoel dat ik steeds moet kiezen en dat vind ik zo vervelend.
Ik wil gewoon wat met zijn 3en kunnen doen zonder dat er steeds wordt gezeurd over werk en dingen.
Soms gaat dat ook prima en mijn vriend mag ik altijd meenemen, alleen ja als ik hem meeneem wordt er niet veel tegen hem gezegd waardoor hij zich weer ongemakkelijk voel (wat ik begrijp want heb dat ook een tijdje gehad met mijn schoonmoeder)

Ik wil hem alleen voor dat dagje stellen van of met zijn 3en of voorlopig even niet, omdat ik eerst wil dat zij het uitpraten met elkaar (mijn vader is afgelopen vrijdag langs geweest maar hij had overal excuses voor en had niet echt het idee dat het iets geholpen heeft)