Tips voor werken op een ranch in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DebOptimaal

Tips voor werken op een ranch in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:05

Al jaren droom ik ervan om te werken op een ranch in het buitenland. Vanwege mijn baan kan ik dit niet voor enkele maanden doen, maar enkele weken (ongeveer 4) zou zeer zeker een optie zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar Canada. Zijn er mensen die ervaringen hebben hierin, tips voor locaties en hoe het eea werkt? Ik ben erg benieuwd wat de werkzaamheden over het algemeen zijn, hoe het kostenplaatje eruit zal zien en wat verder belangrijk is om te weten.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Tips voor werken op een ranch in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:05

ED -> STW

Puniewhitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:44

Er is een hele leuke paardenranch in zweden, de Sun dance ranch. Ik was daar op vakantie en er waren daar ook meiden die daar werkte. Ze mochten daar slapen en op de paarden rijden (ook buitenritten begeleiden) en moesten dan werken daarvoor. Ze hebben ook een site!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:47

Ik ga met je meelezen! Het lijkt mij ook heel gaaf, en heb ook wel gezocht naar mogelijkheden, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Canada of VS lijkt mij te gek. Ook voor mij zou het om een week of vier gaan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:15

Puniewhitje schreef:
Er is een hele leuke paardenranch in zweden, de Sun dance ranch. Ik was daar op vakantie en er waren daar ook meiden die daar werkte. Ze mochten daar slapen en op de paarden rijden (ook buitenritten begeleiden) en moesten dan werken daarvoor. Ze hebben ook een site!

Meteen waar ik ook aan dacht! Ik ken ze goed, heb zelf in de buurt daar gewoond (en m'n ouders wonen er nog).

Ontzettend mooi gebied daar!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:27

Zorgen dat je weet waar je heengaat en dat je een back up plan hebt on snel en veilig weg te kunnen indien nodig. Werken met paarden klinkt leuk maar het kan ook heel erg tegenvallen en dan is het handig als je weet hoe je zelf weg kunt komen, jezelf de rest van de tijd kunt vermaken of iets anders kunt vinden.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:45

VS zou ik iedereen afraden aangezien je daar een speciaal visum voor nodig hebt. Indien je Amerika op een ranch met een toeristenvisum gaat werken, en ze komen erachter, wordt je linea recta teruggestuurd naar Nederland en kom je op een zwarte lijst te staan