Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Esmee_98 schreef:Ik heb redelijk vaak dat ik droom en dat ik weet dat ik droom. Alleen kan ik geen dromen besturen oid.
Vorig jaar geprobeert om een dromendagboek bij te houden, maar heb daar van af gezien aangezien ik me graag nog een keertje omdraai
_RMHorse_ schreef:Ik droom altijd heel veel en elke nacht en onthou ook veel. Is echt leuk heb ik overdag iets om over na te denken:p
Ook heb ik heel vaak lucide dromen, minstens 3 x in de week!
Ik vind dat heel erg leuk
K slaap ook elke nacht minstens 8 uur misschien ligt dat daaraan
, ontelbaar veel snoep eten?
dancer_ schreef:Ik onthoud echt bijna niks. Echt 1x per jaar dat ik iets weet. Maar dan onthoud ik het wel gelijk een paar jaar lang

Merula123 schreef:dancer_ schreef:Ik onthoud echt bijna niks. Echt 1x per jaar dat ik iets weet. Maar dan onthoud ik het wel gelijk een paar jaar lang
Daarom is het ook handig als je het opschrijft
Als je net wakker bent kan het zijn dat je nog wel iets onthoudt, maar als je het dan niet opschrijft vergeet je het een paar minuten later.
Als je net wakker bent dan moet je even met je ogen dicht blijven liggen, dan onthoud je de droom/dromen beter.
laraxXxemma schreef:Ik ben vaak wel heel bewust dat ik droom, maar echt dan bewuste keuzes maken doe ik niet. Kan wel, ik kan dan ook echt beredeneren (bijvoorbeeld herinneringen erbij betrekken) maar echt keuzes maken doe ik niet.
Onthouden, is meestal tot een paar minuten na ik wakker word, en maar soms langer.
Ik weet dat als je appelsap drinkt voor je gaat slapen je dromen 'wilder' kunnen worden. Helaas lust ik geen appelsap
. ik drink heel vaak appelsap voor het slapen! Captain schreef:Haha dat van die appelsap ga ik eens proberen. :p
Ik droom erg veel, kan ze soms redelijk sturen maar echt lucide is me maar 3x gelukt. Film Inception is ook erg aan te raden. Ik heb zo'n tolletje besteld, droom weleens dat ik die mee moet nemen maar om echt te kijken of ik droom tel ik mijn vingers.
)
Ptje007 schreef:Heb ik wel vaker, meestal 'ontdek' ik dan dat ik droom, bvb: in mijn droom ben ik op school, en dan denk ik: "wacht, ik keek super hard uit nr dat ene paardenkamp en nu zit ik op school ?! " En dan weet ik dus dat ik droom... Als er dingen niet kloppen. Als ik weet dat ik droom probeer ik meestal te vliegen, wat dan ook lukt, jeej![]()
Heb het wel nog nooit bewust kunnen laten gebeuren, ook niet met trucjes zoals naar de klok kijken of lezen, want ze zeggen dat je niet kan lezen en geen cijfers kan zien in je slaap (ik dus wel)
haha appelsap ...
Esmee_98 schreef:Misschien ga ik het ook weer doen, maar dan wel als ik weer naar school moet. Dan kan ik niet nog een keer gaan slapen
Mijn dromen zijn overigens allemaal heel random.
Xfjord schreef:Ptje007 schreef:Heb ik wel vaker, meestal 'ontdek' ik dan dat ik droom, bvb: in mijn droom ben ik op school, en dan denk ik: "wacht, ik keek super hard uit nr dat ene paardenkamp en nu zit ik op school ?! " En dan weet ik dus dat ik droom... Als er dingen niet kloppen. Als ik weet dat ik droom probeer ik meestal te vliegen, wat dan ook lukt, jeej![]()
Heb het wel nog nooit bewust kunnen laten gebeuren, ook niet met trucjes zoals naar de klok kijken of lezen, want ze zeggen dat je niet kan lezen en geen cijfers kan zien in je slaap (ik dus wel)
haha appelsap ...
kijk naar je hand, rn kijk of je door muren kan lopen. dan weet je het zeker!