Lucide dromen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Lucide dromen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:11

Info over lucide dromen kan je vinden op http://www.ld4all.com/nl/

Ik had vorig jaar 1 keer een lucide droom maar toen werd uk gelijk wakker. Sinds 1 maand bezig met het bijhouden van een dromendagboek maar nog geen LD gehad.

Wie van jullie heeft een keer een LD gehad en wat heb je toen gedaan?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:33

Ik probeer ook al een tijdje lucide te dromen, maar dat lukt me nooit :P

Ik hou ook een dromendagboek bij, en sindsdien onthoud ik veel meer dromen. Eerst onthield ik ik eigenlijk nooit een droom, en nu bijna elke dag.

Esmee_RS

Re: Lucide dromen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:35

Ik heb redelijk vaak dat ik droom en dat ik weet dat ik droom. Alleen kan ik geen dromen besturen oid.
Vorig jaar geprobeert om een dromendagboek bij te houden, maar heb daar van af gezien aangezien ik me graag nog een keertje omdraai :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:36

[LZP] Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

dit topic was er al.... miss beter daar maar kan ook hier.

Esmee_98 schreef:
Ik heb redelijk vaak dat ik droom en dat ik weet dat ik droom. Alleen kan ik geen dromen besturen oid.
Vorig jaar geprobeert om een dromendagboek bij te houden, maar heb daar van af gezien aangezien ik me graag nog een keertje omdraai :+

het is wel leuk om de dromen terug te lezen :j

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:41

Ik droom altijd heel veel en elke nacht en onthou ook veel. Is echt leuk heb ik overdag iets om over na te denken:p

Ook heb ik heel vaak lucide dromen, minstens 3 x in de week!

Ik vind dat heel erg leuk

K slaap ook elke nacht minstens 8 uur misschien ligt dat daaraan

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:43

_RMHorse_ schreef:
Ik droom altijd heel veel en elke nacht en onthou ook veel. Is echt leuk heb ik overdag iets om over na te denken:p

Ook heb ik heel vaak lucide dromen, minstens 3 x in de week!

Ik vind dat heel erg leuk

K slaap ook elke nacht minstens 8 uur misschien ligt dat daaraan

wat doe jij in die dromen? vliegen? bank beroven :') , ontelbaar veel snoep eten?

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:49

Ik heb alleen lucide dromen bij nachtmerries. Dus ik heb eigenlijk ''Lucide nachtmerries''. Dan weet ik dat ik droom, en dan laat ik mezelf doodmaken, of opeten, en dan word ik wakker. Toen ik jonger was had ik meer nachtmerries dan nu, nu haast nooit meer.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:51

Ik onthoud echt bijna niks. Echt 1x per jaar dat ik iets weet. Maar dan onthoud ik het wel gelijk een paar jaar lang :P

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:54

Ik ben vaak wel heel bewust dat ik droom, maar echt dan bewuste keuzes maken doe ik niet. Kan wel, ik kan dan ook echt beredeneren (bijvoorbeeld herinneringen erbij betrekken) maar echt keuzes maken doe ik niet.
Onthouden, is meestal tot een paar minuten na ik wakker word, en maar soms langer.
Ik weet dat als je appelsap drinkt voor je gaat slapen je dromen 'wilder' kunnen worden. Helaas lust ik geen appelsap :+

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:54

dancer_ schreef:
Ik onthoud echt bijna niks. Echt 1x per jaar dat ik iets weet. Maar dan onthoud ik het wel gelijk een paar jaar lang :P

Daarom is het ook handig als je het opschrijft ;)

Als je net wakker bent kan het zijn dat je nog wel iets onthoudt, maar als je het dan niet opschrijft vergeet je het een paar minuten later.

Als je net wakker bent dan moet je even met je ogen dicht blijven liggen, dan onthoud je de droom/dromen beter.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:56

Merula123 schreef:
dancer_ schreef:

Daarom is het ook handig als je het opschrijft ;)

Als je net wakker bent kan het zijn dat je nog wel iets onthoudt, maar als je het dan niet opschrijft vergeet je het een paar minuten later.

Als je net wakker bent dan moet je even met je ogen dicht blijven liggen, dan onthoud je de droom/dromen beter.

ik ga het eens proberen. Je kunt dus echt bewust je dromen onthouden, want mij lukt het echt niet!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:57

laraxXxemma schreef:
Ik ben vaak wel heel bewust dat ik droom, maar echt dan bewuste keuzes maken doe ik niet. Kan wel, ik kan dan ook echt beredeneren (bijvoorbeeld herinneringen erbij betrekken) maar echt keuzes maken doe ik niet.
Onthouden, is meestal tot een paar minuten na ik wakker word, en maar soms langer.
Ik weet dat als je appelsap drinkt voor je gaat slapen je dromen 'wilder' kunnen worden. Helaas lust ik geen appelsap :+

o vandaar :') . ik drink heel vaak appelsap voor het slapen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:22

Haha dat van die appelsap ga ik eens proberen. :p
Ik droom erg veel, kan ze soms redelijk sturen maar echt lucide is me maar 3x gelukt. Film Inception is ook erg aan te raden. Ik heb zo'n tolletje besteld, droom weleens dat ik die mee moet nemen maar om echt te kijken of ik droom tel ik mijn vingers.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 17:24

Captain schreef:
Haha dat van die appelsap ga ik eens proberen. :p
Ik droom erg veel, kan ze soms redelijk sturen maar echt lucide is me maar 3x gelukt. Film Inception is ook erg aan te raden. Ik heb zo'n tolletje besteld, droom weleens dat ik die mee moet nemen maar om echt te kijken of ik droom tel ik mijn vingers.

mooi dat het na 2 jaar 3 keer gelukt :))

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:27

Heb ik wel vaker, meestal 'ontdek' ik dan dat ik droom, bvb: in mijn droom ben ik op school, en dan denk ik: "wacht, ik keek super hard uit nr dat ene paardenkamp en nu zit ik op school ?! " En dan weet ik dus dat ik droom... Als er dingen niet kloppen. Als ik weet dat ik droom probeer ik meestal te vliegen, wat dan ook lukt, jeej *\o/*

Heb het wel nog nooit bewust kunnen laten gebeuren, ook niet met trucjes zoals naar de klok kijken of lezen, want ze zeggen dat je niet kan lezen en geen cijfers kan zien in je slaap (ik dus wel %) )

haha appelsap ... :)*

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 17:29

Ptje007 schreef:
Heb ik wel vaker, meestal 'ontdek' ik dan dat ik droom, bvb: in mijn droom ben ik op school, en dan denk ik: "wacht, ik keek super hard uit nr dat ene paardenkamp en nu zit ik op school ?! " En dan weet ik dus dat ik droom... Als er dingen niet kloppen. Als ik weet dat ik droom probeer ik meestal te vliegen, wat dan ook lukt, jeej *\o/*

Heb het wel nog nooit bewust kunnen laten gebeuren, ook niet met trucjes zoals naar de klok kijken of lezen, want ze zeggen dat je niet kan lezen en geen cijfers kan zien in je slaap (ik dus wel %) )

kijk naar je hand, rn kijk of je door muren kan lopen. dan weet je het zeker!

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:31

hmm..
Had het woord wel eens gehoord maar wist niet de betekenis. Ik droom dus erg veel lucide dromen. Zo weet ik dat ik vanacht boodschappen ging doen in me dromen.
Ik had een karretje en ging door de Albert heijn die hier in de buurt staat. En ik verzamelde dus dingen voor macaroni haha.

Ik herinner me ook dat ik van de week door een pretpark liep en dat het bijna ging sluiten. Ik moest dus kiezen waar ik voor het laatst in wou.
Erg raar ik ga het ook maar eens opschrijven.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 17:32

moet je na een maandje teruglezen. dat is leuk om te doen!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:33

Misschien ga ik het ook weer doen, maar dan wel als ik weer naar school moet. Dan kan ik niet nog een keer gaan slapen :Y)
Mijn dromen zijn overigens allemaal heel random.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 17:34

Esmee_98 schreef:
Misschien ga ik het ook weer doen, maar dan wel als ik weer naar school moet. Dan kan ik niet nog een keer gaan slapen :Y)
Mijn dromen zijn overigens allemaal heel random.

nou die van mij dan vannacht droomde ik over woorden in scrabble vorm die in de lucht waren :')
en ik wist niet eens dat ik droomde :')

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:34

Xfjord schreef:
Ptje007 schreef:

kijk naar je hand, rn kijk of je door muren kan lopen. dan weet je het zeker!

Of je 5 vingers hebt bedoel je dan ? En het helpt blijkbaar als je er ook een gewoonte van maakt in je echte leven, zo ga je het automatisch doen, dus door muren lopen ... :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 17:35

ik RL door muren lopen..... :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:37