Ik heb een zusje van 16 jaar. Ze zit echt enorm in de pubertijd. Ze wordt echt om alles maar dan ook alles boos. Ze irriteert zich dood aan alles en iedereen. En stiekem vind ik haar wel een beetje verwend. Wij hebben altijd vrij dure kleding maar moet je haar eens zien gaan als ze iets niet krijgt of mag hebben. Ik zou niet in dezelfde winkel willen staan op dat moment
Ik kan zo hele gesprekken typen maar dan ben ik volgende week nog bezig. Ik zal hier zo een voorbeeld neer te zetten en ik ben heel benieuwd of er ook bokkers zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Ik word er vaak enorm moedeloos van, ik loop op mijn tenen of ik iets kan zeggen of niet in de hoop dat ze niet boos wordt. ik zal even wat opnoemen wat typisch is hier:
* Ze wil niks in het huishouden doen, onze ouders werken fulltime maar ik doe het gehele huishouden en vraag ik het dan wordt ze boos want 'ze doet al genoeg'
* Iets van haar generatie: Een telefoon die vastgegroeid is in je hand. En dan vooral enorm veel selfies en fotos van alles maken om naar zoveel mogelijk mensen te 'snapchatten'
* Volgens haar ben ik haar moeder. Ik gedraag me als een moeder terwijl ik gewoon haar zus ben. Ze snapt niet dat ik ongerust ben als ze op vakantie boos is en wegloopt. Ik krijg geregeld OKE MAMA naar mijn hoofd geslingerd
* Ze heeft een arrogant hoofd van hier tot Tokio op sommige momenten. Je durft niks fouts te zeggen want die blik die kan echt doden. Letterlijk.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar voor iedereen die ook in zo'n periode zit, uit al je frustraties hier! Het is fijn om het te delen met mensen die hetzelfde ondergaan vind ik. Wij moeten als oudere broer/zus alles maar oke vinden want 'dat hoort bij de pubertijd'. Maar frustraties of onenigheden uiten kan ook weleens opluchten!

nou ja ik weet niet of dat eerste zo goed is.......

Mijn zusje van bijna 14 daarentegen, is een echte b*tch de laatste tijd. Ze luistert niet als ik iets vraag, is onbeleefd tegen mijn ouders en als je een discussie hebt zegt ze alleen maar: ja en, gij zijt lelijk!!
Ze moet altijd, maar dan ook ALTIJD gelijk hebben en doet altijd haar eigen zin. Tja....
Dat zijn we op zich alledrie thuis. Maar ja 3 meiden met steeds 2 jaar tussen zorgt wel geregeld voor bitch-fights