burgerservicenummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

burgerservicenummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:35

Op het moment ben ik op vakantie op een waddeneiland wat je dan natuurlijk niet verwacht is dat je ziek wordt. Ik ben namelijk maar zo'n 50 km van huis. Toch ben ik ziek geworden en de huisarts hier op het eiland wilde mij graag zien. Nu komt het probleem ik heb alleen m n rijbewijs bij mij en ook nog is geen zorgpas. Wel heb ik een pasje van m n doorlopende reisverzekering ook heeft Mm n vader mijn BSN gesmst. Zal dit genoeg zijn? Of zal ik m n vader vragen een kopie van m n paspoort te maken en dat te mailen voor ernaast. Normaal zou ik even opnieuw bellen maar dat kon natuurlijk maar tot 10 uur.

Irisx

Re: burgerservicenummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:38

Eigenlijk alle gegevens wat op je paspoort staat, staat ook op je RBW.

Vraag aan je vader of ie ook het klantnummer van je zorgverzekeraar kan opsturen en waar je verzekert bent.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:39

Ik denk dat de assistente aan je BSN nummer en je legitimatie (riijbewijs) voldoende heeft.
Ze kunnen vaak zo opvragen waar je verzekerd bent.
Je BSN nummer staat trouwens ook op je rijbewijs, op de achterkant meen ik mij te herrineren.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:39

Klopt Jorika. Op de achterkant van je rijbewijs aan de linkerkant. Redelijk bovenaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:41

Oh echt ik ga het meteen even bekijken dat zal al wat stress schelen

Edit.

Inderdaad nu zie ik het zelf ook! Gewoon niet goed gekeken heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 01-08-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:42

Je legitimatiebewijs is altijd verplicht je BSN e.d erop te hebben. Dus nooit daarom in de stress raken. Je mag ook altijd met je RBW legitimeren namelijk.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:42

Met het BSN kan ik als zorgverlener alle benodigde (verzekerings)gegevens van een patiënt opvragen. Ik denk dat je met je rijbewijs een heel eind komt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:47

Plien91 schreef:
Met het BSN kan ik als zorgverlener alle benodigde (verzekerings)gegevens van een patiënt opvragen. Ik denk dat je met je rijbewijs een heel eind komt.

Bedankt dat stelt gerust. Ga ik nu nog maar even slapen en dan vanmiddag afwachten. Heel erg bedankt allemaal.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:49

Ik ben al meerdere keren met alleen een burgerservicenummer naar de tandarts/huisarts geweest. Geen probleem!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:57

Je BSN en je verzekeringspasje is meer dan genoeg hoor.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:27

LovingTweety schreef:

Meer dan genoeg inderdaad! Want ook zonder verzekeringspasje komt het sowieos goed :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:33

Dat weet ik, ik schrijf dagelijks meerdere mensen in, haha. Maar het is altijd wel fijn om te hebben.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:47

Ach meis! wat naar! :( wat heb je?

Beterschap iig! :*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:24

LovingTweety schreef:

volgens mij is de stress nou juist dat ze geen verzekeringspasje heeft :?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:28

lenaa_tje schreef:
Op het moment ben ik op vakantie op een waddeneiland wat je dan natuurlijk niet verwacht is dat je ziek wordt. Ik ben namelijk maar zo'n 50 km van huis. Toch ben ik ziek geworden en de huisarts hier op het eiland wilde mij graag zien. Nu komt het probleem ik heb alleen m n rijbewijs bij mij en ook nog is geen zorgpas. Wel heb ik een pasje van m n doorlopende reisverzekering ook heeft Mm n vader mijn BSN gesmst. Zal dit genoeg zijn? Of zal ik m n vader vragen een kopie van m n paspoort te maken en dat te mailen voor ernaast. Normaal zou ik even opnieuw bellen maar dat kon natuurlijk maar tot 10 uur.

Dat lijkt mij niet, die heeft ze toch?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:30

lenaa_tje schreef:
Nu komt het probleem ik heb alleen m n rijbewijs bij mij en ook nog is geen zorgpas.

zorgpas is wat anders dan een pasje van je reisverzekering

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:47

Pas op dat je nooit je bsn icm een identiteitsbewijs afgeeft. "men" mag ook geen kopie meer maken van je paspoort.

In verkeerde handen is dit tamelijk fraudegevoelig bv met afsluiten van online abo's.

Overigens sterkte, hopelijk ben je snel weer beter. Wellicht erover heen gelezen, maar wat had/heb je? Overigens, als je je pasje van je reisverzekering bij je hebt, dan moet dat toch voldoende zijn?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 17:40

Rocamor schreef:
Pas op dat je nooit je bsn icm een identiteitsbewijs afgeeft. "men" mag ook geen kopie meer maken van je paspoort.

In verkeerde handen is dit tamelijk fraudegevoelig bv met afsluiten van online abo's.

Overigens sterkte, hopelijk ben je snel weer beter. Wellicht erover heen gelezen, maar wat had/heb je? Overigens, als je je pasje van je reisverzekering bij je hebt, dan moet dat toch voldoende zijn?

In Nederland hebben de huisartsen bepaalde contracten met de verzekeringen. Is de reisverzekering niet nodig. Het is inderdaad goed gekomen. Ik kon gewoon in het systeem gezet worden en ze kon direct m n verzekeringsgegevens inzien. Ze heeft m n gegevens gewoon overgenomen :)

@Margreet dankje :)
Ik heb een flinke maar/darm infectie en houdt sinds maandag al niks binnen. Voorlopig wil ze nog dat m n lichaam de infectie zelf oplost. Heb wel een soort zakjes gekregen voor vocht(?) om niet uit te drogen. En moet ors slikken (lijkt mij hetzelfde dacht ik).

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:50

He jakkes! wat vervelend zeg! heel veel beterschap en hoop dat je toch een beetje van je vakantie kan genieten :(:)