Wat moet ik hier nou mee..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Wat moet ik hier nou mee..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 12:19

Een keer eerder heb ik een topic geopend om mijn hart te luchtten over hoe het zit met mijn ouders. Continue ruzie, spanningen in huis etc. Overdag ging het goed, t tot mijn vader terug kwam van werk. 1 keer heeft mijn moeder mijn vader uit huis getrapt omdat het niet wilde.
Een tijdje ging het goed.. Tot twintig minuten geleden.

We zitten nu in hulsberg, Limburg, op een camping. Sinds zondag. Mijn vader heeft helemaal niks gedaan met inpakken en de tent opzetten, zoals altijd. Mijn moeder kreeg die avond last van haar voet.. Wij net naar de huisarts: overbelast. Meerdere keren heb ik al voor de grap gezegd, bij dingen die fout gingen (zoals mijn tent die blank staat) 'zullen we maar naar huis gaan?' toen zei mijn vader dat toestraks en het werd mijn moeder emotioneel. (Bij de balie) toen eenmaal buiten begon de hel.. Mn ouders erover ruziën. We zaten toen in de auto, en het werd alleen erger. Overigens stonden we nog stil toen. Mijn vader begon agressief te worden en schold mijn moeder uit. Meerdere malen heb ik 'houd je bek' geroepen n omdat ik me gewoon totaal machteloos voelde. Mijn vader werd nog bozer, stapte uit, smeet de sleutels op de aytobank en liep weg. Mijn ma moest zelf naar rijden, maar dat kon niet net haar voet. Mijn moeder riep dat hij terug moest komen, en vroeg of hij volwassen was of niet. Uiteindelijk kwam hij terug en nog neer geruzie in de auto.. Mijn vader wilde het biet uitpraten, nogsteees niet. Ze zitten nu alle bij de in vouwwagen en ik nogstewds, in een snikhete auto want ik durf er niet uit. Mijn vader kan lichamelijk geweld gebruiken als hij agressief word dus ik pas wel op..
Ik moest dit toch echt even kwijt.
We zouden pas volgende week terug gaan, maar ik denk nu wel eerder. Als we thuis zijn pak ik gelijk mijn spullen en vertrek richting mijn tante, diecweet dat het wel vaker zo gaat eb dat ik er niet tegenkan ,dus bood ze aan om daar een paar dagen te blijven tot alles weer rustig was..

Nayomie

Re: Wat moet ik hier nou mee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:02

Jeetje TS, wat ben jij in een nare situatie beland, maar ik ben van mening dat hij jou met rust moet laten. Kinderen mogen van ruzie tussen ouders nóóit de dupe worden.

Probeer een beetje kalm te blijven, een raampje open te doen. Heb je wel wat drinken bij je?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:08

Nee zit nu zo'n vijf minuten al weer buiten, was echt snikheet.. Heb net even met de hond lopen ravotten, mijn ouders zitten idd in de vouwwagen maar kan niet horen wat ze zeggen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:08

Kun je je tante niet nu al bellen misschien kan ze je ophalen..... want dit is geen situatie waar jij in hoort te zitten....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:10

Goed dat je naar buiten bent gegaan!
Jij mag niet de dupe van hun problemen worden. Inderdaad je tante bellen om je op te halen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:14

Allememachies...
Hebben je ouders hulp ? Helemaal omdat je zegt dat je vader gewelddadig kan worden als hij boos is ?
Lijkt me geen fijne situatie voor jou.
Wat hier boven al geopperd word is misschien een goed idee, laat je indien dat kan ophalen.
Dit is niet iets waar jij tussen hoort te zitten.
Sterkte !

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:19

Tjeetje meid
Gaat dit thuis ook zo of is dit de druk van de vakantie?

Hopelijk krijgen jullie toch nog een fijne vakantie want dit is niks natuurlijk!
Heb je wel zin in de vakantie? Anders zou ik idd ook kijken of je tante je kan ophalen of desnoods met de trein

Dit is geen gezonde situatie voor jou niet maar ook voor je ouders niet
En zoals al gezegt word je vader (ook jeoeder overigens)
Zijn fout bezig
Hun hebben een "probleem" daar horen ze jou als kind niet mee lastig te vallen

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:52

Mijn tante is zelf ook op vakantie. En ze gaat denk ik niet zover rijden daarvoor.. Plus ze bemoeit zich met best wel veel dingen, dus dat is ook niet handig. Met de trein zou ik sowieso niet die kant op gaan, ben 1x in mijn hele leven met de trein geweest en toen was ik zes. Plus ik ben doodsbenauwd in het openbaar vervoer en super verlegen.. Nee dus.

Mijn vader heeft verder geen hulp. Maar hij niet altijd fysiek, laatste keer was twee jaar geleden met kerstmis dat hij me aan mijn haren door de keuken sleurde.

Ouders zijn inmiddels uit de vouwwagen en hebben het uitgepraat. Voor nu dan.. Keer op keer voelt het als een tikkende bom. Vooral als de spanning stijgt is jet maar afwachten of het escaleert..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:22

Bah meid, wat een situatie!
Ik maak uit de tekst op dat je vader vaker agressief heeft gehandeld. Heb je hier al eens met een hulpverlener over gepraat? Ik denk dat het ook voor jou belangrijk is om je ei kwijt te kunnen. Bokt kan hierbij helpen, maar ik denk dat je beter gebaat bent met een instantie die kan meedenken en helpen voor een oplossing op langere termijn.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:29

ow jeetje meis wat heftig. ik hoop dat je ouders eruit gaan komen...misschien is het nu even wat erger dat wat irritaties rondom de vakantie....ik hoop dat het goed gaat. Wel goed van je dat je het neer hebt gezet kan opluchten! sterkte!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 14:34

Nouja, sinds het incident met kerst waarbij hij mij door de kamer sleurde, is het minder geworden. Tussendoor ben ik af en toe geslagen, maar hij is een hele tijd bang geweest (half jaar ong) om me aan te raken, doordat mijn opa gedreigd had de politie te bellen.
Alleen als hij dronken is komt hij ook agressief uit de bocht. En hij is best vaak dronken.
Thuis hulp heb ik gehad van Lijn vijf, heb jaren lang bij GGned rond gelopen maar na een tijdje wist ik te omzeilen wat zij eruit wilde halen. Eigenwijs dat ik was, willen leven als een normaal iemand. En dat is nog steeds zo, dus hoe stom het ook klinkt, hulp van een instantie wil ik liever niet want die gaan zich dan met alles bemoeien..

Irritatie rond vakantie.. Tja. We zitten wel allemaal op een kluitje..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:37

jeetje ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen...ik schrik ervan. Ik snap dat je niet zit te wachten op bemoeienis maar een vader hoort van zijn dochter af te blijven, dronken of niet is geen excuus. Jij gaat daardoor op je tenen lopen om maar te zorgen dat je vader niet boos word. Pff vakantie hoort zo leuk te zijn...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:45

Jeetje wat erg!
Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:23

Goed dat je voor jezelf kiest en naar je tante gaat. Ik zou kijken of je ervoor kunt zorgen dat je niet meer terug hoeft in deze situatie, dat is echt funest voor je eigen ontwikkeling. En nee, over een paar dagen gaat het wel weer is niet waar, de situatie blijft, alleen ben je weer even opgeladen. Maar deze situatie is voor jou echt heel slecht en destructief. Je merkt het zelf misschien nauwelijks, maar het is niet normaal.
Je bent als een kikker in de pan. Zet je de kikker in een pan met koud water, doe je deze op het vuur en wordt het water langzaam heet totdat het kookt, springt de kikker er niet uit.
Zet je eerst de pan met water op het vuur, laat je het dan koken en gooi je de kikker er dan in, springt ie er meteen weer uit.
Met andere woorden, het is ongezond en gevaarlijk als je aan deze situatie gewend bent.

Heel veel sterkte, ook jij verdient een rustig en veilig thuis :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:47

ts...hoe gaat het nu?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:58

Juist een vader heeft z'n dochter met geen vinger aan te raken (op een corrigerende tik na dan maar dan moet kindlief het wel heel bont maken)

Ik begrijp dat je geen instantie ertussen wilt hebben
Kun je niet nog eens met je opa praten?

Zoals al gezegt word dit is niet goed voor je ontwikkeling
Ik ga er vanuit dat je nog op school zit ook je school en dus vroeg of laat je bedrijfsleven gaat eronder lijden dat is natuurlijk niet de bedoeling meid!

Misschien kan je opa nog eens met je vader praten want dit kan zo niet
Op vakantie niet maar ook niet daar buiten

Ik woon zelf een half uurtje bij je vandaan
Je mag best een dagje (of meer) hier heen komen als je dat leuk lijkt en natuurlijk als je ouders het er mee eens zijn

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:04

Ik heb andere topics van je ook gelezen en wil je nog een keer veel sterkte wensen.

Ik sluit mezelf helemaal aan bij het bovenstaande, niemand verdient het om geslagen te worden en het is niet gezond om te zien hoe erg je ouders aan het ruzie maken zijn.

Zijn jullie in de buurt op vakantie? Zou je eventueel naar huis kunnen?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 08:52

@Gentlegiant; Mijn opa kan niet met hem praten. Het was de opa van mijn moeders kant, maar hij is er veelste gevoellig voor.
Maar ik denk niet dat ze me (ook al ruziën ze zoveel) naar een wildvreemde laten..

@RoosG: Nee we zitten twee en en half uur er vandaan.

Op het moment gaat het wel, internet deed raar dus daarom gister geen ppsts meer. Mijn vader ging gister rond half zeven terug naar huis om iets te doen, vandaag komt hij rond drie uur terug dus nog even genieten van de rust.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:27

Veel volwassenen hebben tijdens de vakantie extra veel stress, het is een raar gegeven maar waar. Ik denk persoonlijk dat er meerdere dingen fout gaan tegelijkertijd. De stress die er tussen je ouders hangt kun jij weinig aan veranderen, maar er zijn wel andere dingen die je zou kunnen proberen.

Probeer er niet tussen te komen, hoe vervelend ook dat is NIET jou taak. Je ouders zijn volwassen en zouden oud en wijs genoeg moeten zijn om hun eigen situatie in te schatten. Misschien de volgende keer gewoon uit de auto stappen? Laat ze het zich zelf maar regelen.

Verder wees voorzichtig met sarcastische grapjes, zeker in een gespannen situatie kan het verkeerd vallen ook al bedoel je het goed. En dan krijg je misverstanden om niks (je vader kan denken; ze vind het helemaal niet leuk, waar doe ik het dan voor...)

Je zit in een hele lastige situatie en zowel je vader als je moeder zouden ervoor moeten zorgen dat jij hier niks van mee krijgt. Ik krijg namelijk uit je verhaal het gevoel dat je partij kiest voor je moeder, maar eigenlijk moet je proberen neutraal te zijn. Geef dat ook bij beide aan, dat je veel van ze houdt maar niet meer in hun ruzies betrokken wilt worden. Als je moeder even haar hart wilt luchten moet ze een vriendin bellen maar niet jou. Want zo beïnvloedt ze wel hoe jij je vader ziet.

Verder zou ik voor jezelf hulp zoeken in de vorm van een vertrouwens persoon in je omgeving (tante, oma) en/of straks op school. Via school kunnen ze misschien ook helpen of bij je huisarts kun je ook altijd terecht.
Als je er nu werk van maakt heb je er straks als je ouder bent alleen maar voordeel van. Dit zijn dingen waar je hulp bij nodig hebt, wees niet bang er om te vragen.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:06

.
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:14

En als je evt. thuis bent en even wil vluchten, je mag mij ook altijd een pb'tje doen! Ik woon in de buurt van Apeldoorn.

(Ik heb alleen geen paarden voor een buitenritje :o)