Bonte avond act leeftijd 6-12

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Bonte avond act leeftijd 6-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 23:05

Hallo allemaal!

Over drie weken is het weer zover... Het kinderkamp waar ik vanaf mijn vijftiende trouw elk jaar help. Echter wil ik dit jaar jullie hulp vragen!

We hebben rond de 250 kinderen, die we gedurende een hele week vermaken. Hutten bouwen, spelletjes, toneelspel, bos in, spooktocht, zwemmen, speeltuin........ En, een bonte avond! Voor de rest van de kinderen en alle ouders. Maar helaas ben ik zelf zo creatief als een steen ..

Ik zou dus graag ideeen hebben wat mijn groepje dit jaar zou kunnen doen. Ik en waarschijnlijk 1 andere vrijwilliger hebben een groepje van +/- 12 kids, van 6 tot 12 jaar. Soms heb je een heel jong groepje, soms een oudere, soms alleen meiden en soms alleen jongens.... Daarom heb ik graag veel ideeen! Het varieert van toneel tot dans tot een quiz of iets anders origineels. Zo hebben we vorig jaar 'kuiken piep' gedaan, hebben we een keer een quiz gehad met random uitgedeelde rode en groene borden, een dansje. Wat erg goed aansloeg was een toneelact waarin vrijwilligers overdreven nagespeeld werden en 'de neuzen', waar van karton gigantische neuzen waren gemaakt en langs gebracht werken.. de loopneus, de snotneus, de bloedneus.. de wijsneus :+

We hebben 1 week om voor te bereiden. We hebben karton, stiften en tijdens de uitvoering een microfoon en evt schmink, de rest moet van thuis mee komen. De rol van de vrijwilligers ligt net aan de act. Met kuiken piep heb ik bijvoorbeeld vooraan gezeten, zodat de kinderen aan mij een voorbeeld hadden als ze het dansje kwijt waren, maar soms sta je er echt naast niks te doen.

Ik zou dit jaar zo graag met iets origineels komen! Maak een paar kinderen blij... Want wie wil er nou niet de ster van de bonte avond zijn :D bedankt!

Noppes

Re: Bonte avond act leeftijd 6-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:59

Wat bij ons altijd een groot succes was, was het volgende:

Iemand zit aan tafel met zijn/haar handen/armen in een broek. De handen gaan in een paar schoenen die op tafel staan. Achter diegene zit iemand op zijn knieën verstopt. De persoon aan de tafel krijgt een vest/trui aan, maar de handen gaan zoals gezegd in een broek en niet in de mouwen van de trui. Degene die verstopt zit doet zijn armen in de mouwen van de trui. Kortom, het lijkt alsof er klein persoon/lilliputter aan de tafel zet.

Vervolgens probeert degene een maaltijd op te eten en hierbij nog wat te drinken. Je begrijpt het al: de armen zijn van diegene die verstopt zit. Het is nogal lastig om een en ander in de mond van de ander te krijgen.

Het is wel een grote kliederboel, maar zoals gezegd altijd een succes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:55

Wij deden op de bonte avond altijd een act, een playback-act.
Je mocht zelf een nummer kiezen en daarop deed je een zelf ingestudeerde act/dans.
Was altijd heel leuk. Ik kan me nu nog de act herinneren van 2 jongens uit de klas die 'In the Ghetto' deden. Daar zit een zin in van 'A little child is born'. Een jongen zat op de stoel met een hele wijde rok en de andere jongen kwam onder de stoel, onder de rok vandaan met een speen in zijn mond. Was echt hilarisch. :D