Welke auto kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy__

Welke auto kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:15

Nadat ik voor de derde keer in anderhalf jaar met mijn Deawoo Matiz naar de garage kon, ben ik me aan het oriënteren op een ander autootje. Wil voor een jonge tweedehands gaan. Ik heb een aantal auto's in gedachten: Ford ka (maar dan wel het nieuwe model), Renault twingo en een Toyota aygo. Ook ben ik helemaal weg van de Fiat punto. Maar voor welke moet nou toch gaan? Ik wil wel een beetje een klein autootje, maar ik ga er wel behoorlijk wat kilometers mee maken.

Alle ervaringen zijn Welkom! :D

Billy20

Re: Welke auto kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:29

Ik heb een Aygo en ik zweer erbij. Rijdt zuinig en ik heb er in 5 jaar tijd niks bijzonders mee gehad.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 10:44

Toyota schijnt wel hele goede auto's te hebben, tenminste dat hoor ik altijd. Ik neig op dit moment heel erg naar de twingo. Iemand daar ervaring mee?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:50

Een brommobiel :D .

Nee zonder gein, ik vind Renault wel fijne auto, maar iemand anders kan het weer een flut auto vinden.
Ik heb een tijdje Twingo gereden, en vond hem erg fijn! Vriend heeft een Laguna, en moet zeggen dat ik deze Franse auto's wel fijn vindt :).

Misschien idee om gewoon wat testritjes te maken? Elk merk/type kan een rotte appel hebben, dat je net pech hebt dat ie steeds stuk gaat.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:58

Ik heb 2 Twingo's :D Ik vind het echt super autotjes. Echt heel ruim van binnen voor zo'n kleine auto. En rijdt ook hartstikke zuinig. Ik heb als nood 1 gekocht vorig jaar en was er erg blij mee dus heb er nu weer 1 gekocht (mijn oude gaat binnenkort naar de sloop :P) nu wat nieuwer met wat meer opties :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:02

Het is zowiezo goed om te kijken kwa kosten, verzekering,gewicht, benzine, kwartaal rijbelasting etc.

Wat je kwijt wilt en hoe belangrijk het is dat hij zuinig rijd is vaak al iets wat veel auto's afvalt.

Zelf heb ik een renault kangoo, de nieuwere, maar dat is een gezinsauto. Ervoor reed ik altijd peugeot. (106,205 etc) Ze waren licht,goedkoop in gebruik (650 kg op 30 liter tank) en kwa verzekering kostte het geen drol.

Wat ik zowiezo aanraad is ga langs een dealer,vaak kan je dan een nieuwe apk bij de koop vragen,scheelt je weer een jaar.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:34

Ik volg even.
Heb veel pech met mijn auto.
Ben nu hard aan het sparen om eind van het jaar een andere te kunnen kopen.
Heb helaas geen tips voor je.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 11:37

Klopt hoor, elk merk heeft er rotte appels tussen zitten, maar ik wil ook gewoon een wat jongere auto.
Maar moet idd wel goedkoop in wegenbelasting zijn, zuinig rijden etc.
Ik ga sowieso naar een dealer, ook omdat ik mn huidige auto in wil ruilen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:40

Ik rijd zelf het nieuwste model twingo, heerlijke wagen. Comfort is voor mij echt een pré en daarmee zit je in die auto wel goed :j Ik ga 'm in maart inruilen omdat ie te klein wordt maar als ik geen kind had gehad had ik 'm zeer zeker aangehouden :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:55

@nancy ik had veel voordelen met mijn peugeot destijds, weinig onderhoud en als er iets gedaan moest worden had elke dealer wel wat liggen en garage. Ze wegen ook niet zo veel (personen auto's normale) en zijn zuinig in gebruik en onderhoud. (op de normale slijtage dingen na en banden). Ook kon soms plaats van peugeot onderdelen ook citroën gebruikt worden, aangezien ze veel op elkaar lijken

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:01

Chevrolet spark bi-fuel. Het merk weet ik even niet, maar is een klein autootje wat op gas (G3) rijdt en dus zeer goedkoop is in gebruik. Was vorig jaar nog belastingvrij en nu voor wat ik weet 90 euro per kwartaal.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:04

Een auto die op LPG rijd is niet altijd goedkoper ;) ligt ook aan hoeveel km je rijd en dergelijke

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:09

ik heb een fiat panda, ook een heerlijke auto en ook zeer goed betaalbaar!

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:10

de Alto is ook een aanrader ben er zelf zo tevreden over dat we er nu 2 hebben.
3 jaar geleden 1 nieuw gekocht en nog niets gehad en pas 1 van 5 jaar oud gekocht en rijd ook als een zonnetje.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:11

FIAT PUNTO!
Ik zweer erbij, koop nooit meer wat anders.
Heb rijlessen gehad in een Punto, vervolgens die ook als eigen auto gekocht. Is een goed betaalbare auto en heb er weinig gedoe mee. Heb hem nu anderhalf jaar, iets korter zelfs en 30.000 km mee gereden.

Heb trouwens ook een keer een Punto TwinAir meegehad.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 12:14

Mallow schreef:
Ik rijd zelf het nieuwste model twingo, heerlijke wagen. Comfort is voor mij echt een pré en daarmee zit je in die auto wel goed :j Ik ga 'm in maart inruilen omdat ie te klein wordt maar als ik geen kind had gehad had ik 'm zeer zeker aangehouden :)

Ik denk dat ik er gewoon een proefrit in moet gaan maken als ik jou zo hoor!

Over Peugeot heb ik best wel slechte verhalen gehoord. Dus dat durf ik niet aan :=

Ik heb zelf een keer in een hele nieuwe Punto gereden en dat vond ik zo'n fijne auto!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:16

Ik rijd zelf Ford Fiesta, ben geen voorstander van Franse of Italiaanse merken. Toyota heeft ook een goede naam.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:19

Wij hebben de Ford Ka, rijdt super! In vergelijking tot de Renault Twingo veel sneller en daarmee rijdt hij een stuk prettiger. Twingo kan ik alleen qua rijgedrag in de diesel variant aanraden. Toyota Aygo is vergelijkbaar met Peugeot 107 en die vond ik ook een stuk minder prettig rijden.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:22

ik heb slechtere ervaring met de Aygo. In de stad de beste auto die je kan hebben, zuinig, klein en er is nooit iets mis mee. Op de snelweg een heel ander verhaal, laat staan op vakantie. Harder dan 110 moet je eigenlijk niet willen gaan (gaat hij schudden). Op vakantie moesten we met max 50 km/h achter de vrachtwagens de berg op. Verder erg minimaal autotje en ik krijg met langere ritten last van het trillen van het stuur.

Kort samengevat: prima stadsauto maar verder niet.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:29

Ik heb de Ka, de Twingo en de Aygo gereden. Momenteel een Aygo. En die vind ik het fijnst.
Om de snelweg goed op te kunnen komen (als je snel wilt) moet je hem wel in de hogere toeren rijden. Maar met hard rijden absoluut geen last van trillen. Verbaasde me er juist over hoe strak hij op de weg blijft zonder trillen bij 160 :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:30

Ik rij in een Swift. Wel een oudje van 20 jaar maar ik kom waar ik wil komen. Deze auto's zijn ook goed.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 16:00

Ik zit nu ook naar een suzuki alto te kijken. Er is echt teveel keus haha.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:02

Anders gewoon eens een proefrit maken,zou zelf wel opletten dat hij rond of onder de 100,000km heb gelopen.. en mogelijk met nieuwe apk. Verder gewoon eens proefritjes maken,wie weet bevalt er 1 zo goed...

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 16:10

We gaan ook gewoon een dagje langs een aantal dealers. En kijken wat me het beste bevalt. Ik moet toch nog even Door sparen, dus heb ook nog even bedenk tijd haha.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:16

Mijn vriend is automonteur en heeft me altijd gezegd, neem géén Fiat punto.
Ik zat er eerst ook naar te kijken want vond m er wel leuk uit zien maar toch niet gedaan dus.
Maargoed, bij elk merk kun je net die vervelende auto die altijd wat heeft net treffen..

Ik heb nu een Nissan micra uit 2003, het wat nieuwere model.
Zuinig, goedkoop in wegenbelasting en rijdt heerlijk =)