Gevoelens voor beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nosceorbis

Gevoelens voor beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 13:39

Dit account heb ik aangemaakt in overleg met het moderator team aangezien ik graag anoniem wil blijven maar tegelijkertijd wel zit met het volgende probleem…

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik niet langzaam aan gevoelens aan het krijgen ben voor een van mn beste vriendinnen… Ik heb geen flauw idee wanneer deze ideeën zijn begonnen, maar naar mn gevoel nog niet zo heel erg lang. We zijn nu al best een poosje heel goed bevriend en vanaf het begin mocht ik haar echt al. Ze had iets over zich wat ik helemaal niet zo goed kon plaatsen, misschien een nuchtere vorm van afstandelijkheid en eigenzinnigheid die ik best wel kon waarderen. Als je iets aardigs zei of deed dan kon ze me gemakkelijk staalhard negeren maar dat was niet zo erg want haar als persoon was gewoon een oprecht persoon.

Na een tijdje werden we toch echt vrienden en werden we ook vrienden met elkaars vrienden, tot op het punt dat we gewoon heel close waren/zijn. Altijd als goede vrienden, dat is ook het enige wat logisch zou zijn. We hebben allebei ook veel andere goede vrienden en in dat opzichte zijn we ook niet 'de enige aan wie we dingen kunnen zeggen oid' maar ik vertrouwde haar wel met het meeste in alles dus was ook super eerlijk over letterlijk alles en andersom. Op een bepaalde manier heeft ze mij veel opener gemaakt en hebben we door met elkaar te praten ook onze eigen meningen over zoveel dingen duidelijker gekregen. Tot dusver nog heel normaal allemaal. Recentelijker heb ik echter gewoon steeds vaker het gevoel dat ik echt bij dr wil zijn, en vind ik het bijna vervelend als ze niet reageert op smsjes.

Daar schrok ik echt van want ik vind het zelf echt vreselijk als mensen zo obsessief doen. Ik vind het ook heel vervelend als ik een tijdje niks van haar hoor want dan ben ik meteen bezorgd, omdat ik bang ben dat het dan minder goed gaat maar ze dat niet zou zeggen. Je moet nl begrijpen dat onze communicatie aan de ene kant super open is en we echt wel (ik in ieder geval haha) alles delen maar we zijn allebei ook heel erg van het: laten we dingen niet gecompliceerder maken dan het is, en we hebben een hekel aan extreem overbodig gezeur :P Daarnaast is zij gewoon een baksteen als het moeilijker gaat, je kan pas zien dat ze met de temperaturen slinkt en groeit als je er langdurig aandachtig naar kijkt want als je een paar keer per dag langs loopt lijkt het gewoon dezelfde steen. (het was helemaal niet mn bedoeling een mooie metafoor te schrijven haha maar het kwam er even lekker uit). Dat maakt vrienden zijn wel lastig, en triggert dus alleen maar dat stomme gevoel van mij dat ik dr vaak wil horen ipv alleen een whatsapp.

Ook krijg ik het (irrationele) gevoel dat we langzaam uit elkaar gaan groeien in de komende tijd omdat we allebei een druk leven hebben en dat onze levens immers gewoon doorgaan. Dat vind ik dus best wel k*t allemaal, want ik weet ook dat dat een overdreven reactie is en dat ik gewoon normaal moet doen, en er van uit moet gaan dat het allemaal goed komt en zo niet dat we dat later wel zien. Ik zeg dit soort dingen dan ook niet echt vaak tegen haar omdat ik ook weet dat zij het onnodig gezeur zou vinden (is ook gewoon zo) en dat je je nu toch geen zorgen hoeft te maken over wat later misschien gaat gebeuren…

Al deze gekke gevoelens heb ik veel minder bij andere, ook heel erg close vrienden, ook niet bij degene die ik zelfs nog veel langer ken. Ik hou gewoon echt van dr, maar ben bang dat dat idee dr zou afschrikken. Ik zelfs zou namelijk ook heel erg afgeschrokken zijn als een vriendin dat tegen me zou zeggen. Ik weet dus gewoon echt niet of ik gewoon heel erg van dr hou als vriendin of dat ik echt verliefd op dr aan het worden ben. Het gekke is dat ik aan de ene kant denk dat het helemaal niets uit maakt maar ik word wel gek van het idee en wil eigenlijk voor mezelf duidelijk hebben wat het nou allemaal is want het maakt me een beetje gek. Verder ben ik dus helemaal niet lesbisch trouwens (tenminste niet dat ik weet) dus dat maakt het best een vreemde situatie, zeker aangezien ze ook een (leuke) vriend heeft waar ik ook verder helemaal niet jaloers op ben oid. Ik vind haar heel knap, vooral in uitstraling, wil graag bij dr zijn.. Of ik seks met haar zou willen… uhhm geen idee :P Niet perse eigenlijk, misschien ook wel...

Dus nu denk je vast, als je dat niet perse wil, wat is er dan mis met goede vrienden zijn, en ook daar heb ik niet echt een antwoord op behalve dat ze als goede vrienden niet zou doorhebben hoeveel ik om dr geef en hoe graag ik wel niet bij dr ben.

Echt serieus, heeft iemand een tip voor het helder maken van je eigen gevoelens? En enorm bedankt voor het lezen van het hele verhaal als mensen dat gedaan hebben.

Hikarii

Re: Gevoelens voor beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:45

Ohjee. Ik heb het zelfde gevoel bij iemand die ik over internet ken, die acht jaar ouder is en honderden kilometers hiervandaan woont. Ik lees even mee, want ik weet zelf ook niet zo goed wat ik hiermee moet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:07

Ik hou heel erg veel van mijn beste vriend, en toen wij elkaar 'net' kenden werd ik ook onzeker als ik minder van hem hoorde of jaloers als hij met andere mensen afsprak.

Dat had deels te maken met mijn eigen onzekerheid dat ik bang ben dat ik zo'n fijn iemand zal verliezen, maar ook deels te maken met de intensheid van onze vriendschap. Wij hebben gewoon een hele goede band, alhoewel we nu wel wat relaxter zijn geworden. (allebei een baan, etc)

Soms heb je gewoon mensen in je leven waar je heel veel van houdt, die heel diep van binnen zitten. Dat is mooi en dat mag je die mensen ook best laten weten. Zeker als je nog nooit zo'n vriendschap hebt gehad, dat iemand je zo goed begrijpt en kent, is dat even wennen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:20

ik weet het niet.......
je kan tegen je vriendin zeggen dat je eigenlijk gevoelens voor haar hebt. als ze echt een goede vriendin is dan blijft ze echt wel vriendinnen met je als je dat zegt!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:25

Ik heb een vriendin gehad die mij vertelde verlieft op mij te zijn. Nou val ik zelf niet op vrouwen maar ik heb er met haar over gepraat en we zijn nogsteeds goede vrienden.

Misschien moet je het gewoon vertellen en dan zien wat er gebeurt.

Nosceorbis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:34

Bedankt voor de berichtjes, het probleem is alleen xfjord en alice0cullen dat ik helemaal nog niet weet of ik dus wel echt gevoelens voor haar heb….

Zometeen maak ik dingen heel anders terwijl ik achteraf inderdaad gewoon alleen vrienden met haar wilde zijn wat ik al ben.

en xBerber, wat lastig als iemand dan ook nog eens zo ver weg woont zeg!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:25

Ben je wel eens echt verliefd geweest? Ik denk dat je die gevoelens dan toch wel zou herkennen? Je wil dan echt heel graag bij diegene in de buurt zijn, hem/haar graag aanraken en dergelijke. Je kan natuurlijk ook gewoon van je vriendin houden, zonder nou meteen een intieme relatie met haar te willen, vriendschap kan ook heel hecht zijn. Ook dan kan je jaloerse gevoelens bij hebben, dat is echt niet gek binnen een vriendschappelijke relatie. Misschien kan je gewoon eens een algemeen gesprek hebben over sexualiteit tussen vrouwen en eens pijlen hou zij daar tegenover staat? Wie weet hou zo'n gesprek gaat lopen.... :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:31

Nosceorbis schreef:
Bedankt voor de berichtjes, het probleem is alleen xfjord en alice0cullen dat ik helemaal nog niet weet of ik dus wel echt gevoelens voor haar heb….

Zometeen maak ik dingen heel anders terwijl ik achteraf inderdaad gewoon alleen vrienden met haar wilde zijn wat ik al ben.

en xBerber, wat lastig als iemand dan ook nog eens zo ver weg woont zeg!

Ja inderdaad.
Maar ik kan er zelfs beroerd van worden als ze weggaat voor een tijdje, voor werk etc. Nu zit ze een weekje ergens anders waar geen internet is.. Ik kan er soms wel heel erg ziek van worden -O- Want negen van de tien keer is ze dus internetloos als ik echt het even nodig heb om met haar te praten. Kan er dagen beroerd van zijn op dat moment.
Of op de momenten dat ze me gewoon overslaat, maar wel met anderen praat.. of omdat ze te lang over reageren doet. Kan ik ook chaggo van worden..

Nosceorbis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:37

ven reageren per vraag/opmerking hoor *D

DatBenIkNou schreef:
Ben je wel eens echt verliefd geweest?
Nee om eerlijk te zijn niet. Ik heb wel spannende kriebels gehad zeg maar, maar die gingen eigenlijk altijd weer snel weg

DatBenIkNou schreef:
Je wil dan echt heel graag bij diegene in de buurt zijn, hem/haar graag aanraken en dergelijke.
Ja dat heb ik wel.. En ook wel een beetje anders dan bij andere vrienden/vriendinnen.

DatBenIkNou schreef:
Ook dan kan je jaloerse gevoelens bij hebben, dat is echt niet gek binnen een vriendschappelijke relatie.
Ik heb niet echt jaloerse gevoelens eigenlijk.

DatBenIkNou schreef:
Misschien kan je gewoon eens een algemeen gesprek hebben over sexualiteit tussen vrouwen en eens pijlen hou zij daar tegenover staat? Wie weet hou zo'n gesprek gaat lopen....
Ja ik weet al wel redelijk wat zij van alles vindt maar misschien is zo'n algemeen gesprek wel serieus een goed idee

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:57

Ik herken je gevoelens wel, maar ik durf te zeggen dat het bij mij absoluut geen verliefdheid is :) Als ik iemand (m/v) tegenkom die ik heel graag mag, dan heb ik soms ook in het begin dat ik elke dag wel wat leuks samen wil doen, dat alles leuk is, wat je ook gaat doen etc
Verliefd is voor mij echter anders, daar hoort voor mij ook lichamelijke aantrekkingskracht bij en dat heb ik bij vriendschap zeker niet, ook al vind ik mijn vriendinnen echt wel mooi :j

Al met al een lastige situatie voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:10

Ik kan je geen tip geven over het helder krijgen van je gevoelens. Behalve: neem er de tijd voor en hou alle opties open voor jezelf. En bedenk dat je heel veel vormen van liefde hebt. Van knetterverliefd tot heel veel om iemand geven. En van woeste lust tot aseksuele liefde. En dat het ook nog per dag, per uur, zelfs per minuut kan verschillen wat je voelt. Dat maakt dat soort gevoelens definiëren soms heel lastig, denk ik.

En als je wilt weten of je iets hebt met vrouwenliefde, kijk dan eens naar de films La Vie d'Adele. Of Circumstance. Beide hele mooie films en misschien helpt het jou om wat duidelijker te krijgen wat je voelt.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:18

Sorry, maar dit klinkt toch echt als verliefdheid hoor. <3 Alleen kun je het gevoel nog niet goed plaatsen simpelweg omdat je er niet bekend mee bent.. Ik herken bijna alle details die je omschrijft en heb ik ook ooit zo omschreven naar toen een heel goede vriendin die ook een vriend had... Ik ben nu dus al wel weer bijna 10 jaar uit de kast en ben inmiddels wel aan het idee gewend, maar ook dat heeft even geduurd voor ik het echt besefte en voor ik er ook echt wat mee kon...
Geniet gewoon van het bij haar zijn en je kunt misschien pijlen hoe zij over homoseksualiteit denkt, maar ik weet niet of ik jullie vriendschap op het spel zou zetten... ook verliefdheid gaat vanzelf weer voorbij en het zou zonde zijn als dat nu tussen jullie in komt te staan als nu toch wel zeker is dat zij hetero is (aangezien ze een vriend heeft..?)

Nosceorbis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 20:39

Aartje schreef:
Sorry, maar dit klinkt toch echt als verliefdheid hoor. <3 Alleen kun je het gevoel nog niet goed plaatsen simpelweg omdat je er niet bekend mee bent.. Ik herken bijna alle details die je omschrijft en heb ik ook ooit zo omschreven naar toen een heel goede vriendin die ook een vriend had... Ik ben nu dus al wel weer bijna 10 jaar uit de kast en ben inmiddels wel aan het idee gewend, maar ook dat heeft even geduurd voor ik het echt besefte en voor ik er ook echt wat mee kon...
Geniet gewoon van het bij haar zijn en je kunt misschien pijlen hoe zij over homoseksualiteit denkt, maar ik weet niet of ik jullie vriendschap op het spel zou zetten... ook verliefdheid gaat vanzelf weer voorbij en het zou zonde zijn als dat nu tussen jullie in komt te staan als nu toch wel zeker is dat zij hetero is (aangezien ze een vriend heeft..?)

Je hoeft je niet te excuseren hoor! Ik vraag immers om meningen omdat ik het zelf niet echt weet :Y)

Misschien is dat wel het beste advies, gewoon wachten totdat de verliefdheid weer voorbij gaat. Daar maak je iig niets bestaands mee kapot