Wereld zakt onder m'n voeten weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wereld zakt onder m'n voeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:30

Ik moet denk ik gewoon even m'n ei kwijt aan onafhankelijke buitenstaanders, niet van die mensen die de hele tijd 'ah wat naar, goh wat vervelend' gaan zeggen.
Geen idee wat m'n verdere doel is hoor, maar dan heb ik het maar even van me af getikt.

Gistermiddag werd ik door mijn vader gebeld (ik woon 100 km ver weg van hen) dat mijn neef (26 jaar) een hersenbloeding had gehad. Ik studeer psychologie en heb door verhalen en voorbeelden vanuit m'n opleiding meegekregen dat het meestal wel weer goed gaat, dat er lichte beperkingen bijvoorbeeld in de fijne motoriek blijven bestaan, maar dat men meestal wel weer tot op zekere hoogte herstelt. Tuurlijk schrok ik van het bericht, maar met dat in mijn achterhoofd kon ik het op zich wel aan.

Vandaag belde m'n vader opnieuw, met een graftoon meldde hij dat het foute boel was. De druk op zijn schedel was ontzettend hoog en deze wilde niet zakken. Daarom hebben ze de gehele frontale kwab (http://nl.wikipedia.org/wiki/Frontale_kwab) verwijderd.. Daar schrok ik ontzettend van. Dat zou betekenen dat, hoe hij dan ook herstelt, mijn neef niet meer zo zou zijn zoals hij was vóór de bloeding.
Aan de telefoon vertelde m'n vader dat de artsen het min of meer hebben opgegeven en dat het nu afwachten is hoe het zich verder ontwikkelt. Met andere woorden, mijn oom en tante moeten nu de moeilijke beslissing gaan nemen of ze nog verder willen laten opereren of dat ze de stekker er uit gaan trekken.

Echt, het loopt me dun door de broek bij de gedachte dat ik vanavond of morgen een telefoontje ga krijgen dat mijn lieve neef er niet meer is. We gingen altijd met hen samen op vakantie, m'n neef en ik altijd samen op een kamer want we waren en zijn dikke maatjes. We speelden altijd dat we de god/godin van het steen, water, vuur of wat dan ook waren en konden daar uren in op gaan. En wat kon/kan hij goed tekenen. Damn..... Het zegt jullie natuurlijk he-le-maal niks, maar het voelt zó, zó raar dat hij er straks waarschijnlijk niet meer is.

Nogmaals... Geen idee wat ik wil bereiken met dit topic, en misschien moet ik het gewoon voor mezelf houden... Maar ik weet van gekkigheid niet wat ik moet doen. Afwachten duurt zo lang. ;(

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:31

Heel veel sterkte gewenst! :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:32

Poeh....das heftige oliebol.
Heel veel sterkte.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:32

Wat heftig, heel veel sterkte toegewenst !

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:33

Ik weet niet wat ik moet schrijven, wat ik ook zal typen het zal nooit goed over komen. Weet alleen dat ik onwijs met je mee leef en hoop dat jij, je neef en de rest van je familie er samen doorheen komen :(:)
Heel veel sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Wereld zakt onder m'n voeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:36

heel veel sterkte..

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:37

Kan niet anders zeggen dan wat ontzettend erg! (zacht uit gedrukt)
weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen. Maar ontzettend veel sterkte de komende tijd.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:37

:(:) weet niet zo goed wat ik er op terug moet andwoorden..maar

ik hoop dat je een beetje steun kan vinden door het even van je af te typen dat je even de rust voor jezelf kan vinden ook al is dat moeilijk.
wil je heel veel sterkte wensen

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:38

Sterkte!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:38

Goed dat je het van je af hebt geschreven meid.

Heel veel sterkte :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:40

het gewoon even van je afschrijven is al even fijn denk ik. Ik vind het lastig wat ik moet neerzetten. behalve dan heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:42

Bedankt voor de lieve reacties allemaal.. Misschien voelt het voor jullie als een banketstaaf sterkte wens, maar voor mij voelt het zo ontzettend alsof ik niet helemaal alleen ben of zo.. Maakt het wat meer draaglijk. Thanks..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:42

Jeetje, dat is niet niks.. Heel veel sterkte!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:43

Mag ik je in ieder geval sterkte wensen, het zal niet meevallen als je op afstand dit moet meemaken met je lievelings neef....kan me voorstellen dat je het bere moeilijk hebt nu....
Voor je oom en tante die zo'n beslissing moeten nemen zal het helemaal zwaar zijn, jeetje en dan nog
op zo'n jonge leeftijd.....
Hopelijk zal het toch mog een positieve wending krijgen en mogen jullie de kracht hebben om
er samen sterk te zijn en er mee om te gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:54

Ik ben hier even heel stil van, wat moet dit slopend voor je zijn, die onzekerheid, die angst. Verder schieten woorden tekort voor wat jullie op dit moment mee moeten maken, ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:56

jeetje, wat $%#^#$^#^!

sterkte :(:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:56

Gatverredamme wat een kút situatie, en dat is heel mild uitgedrukt..
Vreselijk, ook van mij heel veel sterkte gewenst!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:57

Sterkte hee... arme meis... Y;( :(:)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:58

:(:) :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:59

Ik kan niet meer zeggen dan... STERKTE!!!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:59

Veel sterkte... meer weet ik ook niet te zeggen behalve dat hij nog zo jong is dan ook nog.. wat oneerlijk en het kan je dus zomssr gebeuren...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:00

Zo, dat is niet niks :(:)

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:01

Heel veel sterkte
en een dikke knuffel :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:15

Afschuwelijk! Ik wens jou, je familie en zijn familie heel veel sterkte. Hopen op een wonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:17

Dank allemaal, echt super lief..
Een wonder is vrijwel uitgesloten.. Ze hebben nu twee opties; verder opereren (ik vermoed dat ze dan nog meer weg gaan halen? Maar qua persoon wordt het daar natuurlijk alleen maar slechter van) of de stekker eruit trekken. En volgens mij is het nu aan mijn oom en tante om te zeggen wanneer de stekker er uit gaat, omdat zij ook wel een stukje rationeel verstand hebben.. 't Is gewoon klaar. Man man man, wat is het leven soms verrekte gemeen. _-:(