Nog meer mensen met een spannend beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:42

Hoihoi,

Ik vroeg me af, zijn er hier nou nog meer bokkers die een spannend, stoer of apart beroep/opleiding hebben?

Ik zelf doe de opleiding HTV-Politie. Ik loop dus stage bij het politiekorps, Handhaving Maastricht, en verschillende security's. Ook ben ik Noodhulpverlener bij het Rode Kruis, HartslagNu en de EHBO vereniging.
Daar buiten ben ik nog gastdame bij VVV-Venlo. (Iets minder stoer, wel apart toch? ;) )

Nou kom maar op met die verhalen! :7

Nayomie

Re: Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:49

Jazeker! Tekenen :))
Oke, misschien is dat wat minder spannend :')

Maar, wel gaaf en goed wat je allemaal doet zeg. Zo te zien zet jij je in voor de maatschappij :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:49

Een spannend beroep. Tja... Ik studeer nog, Jeugdzorg.
Ik loop tijdens mijn stage al tegen pittige dingen aan waar ik op school ook al een cursus voor heb moeten volgen om mezelf te redden. Aankomend jaar ga ik stage lopen met jongeren die allemaal al een keer (niet positief) in de krant hebben gestaan en die daar op vrijwillige basis zitten maar ook door justitie daar geplaatst zijn. Spannend wil ik het niet erg noemen maar meer pittig! :o

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:51

@Nayomie hahah maar wel apart! Doe je het echt als fulltime baan? :)

@Kiimm_ Dat lijkt me ook zeer interesant zeg! En ik denk soms toch ook wel spannend als je kijkt naar wat sommige voor verleden hebben. Hoelang moet je nog studeren?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:52

Haha nee hoor, meer hobbymatig gelukkig. Was meer als grap bedoeld :Y) maar wie weet wat het later wordt.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:55

@Nayomie haha ja ik wist het niet zeker dus ik dacht ik reageer maar heel serieus :D
En idd wie weet als je talent hebt wat het je gaat brengen haha

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:55

Ik werk in de verslavingspsychiatrie, soms best spannend.. Vooral als patiënten psychotische episodes hebben of ernstig onder invloed zijn.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:56

@BellaTessa ook een spannend beroep ja.. Ben wel eens voor stage in een aantal inrichtingen en daklozen centra etc. geweest. Respect hoor! Voor hoe de medewerkers daar met de mensen omgaan :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:56

BlackShadowZ schreef:
@Nayomie hahah maar wel apart! Doe je het echt als fulltime baan? :)

@Kiimm_ Dat lijkt me ook zeer interesant zeg! En ik denk soms toch ook wel spannend als je kijkt naar wat sommige voor verleden hebben. Hoelang moet je nog studeren?

Ik ga mijn laatste jaar in.
Als ik ga werken met jongeren wil ik hun verleden nog niet helemaal weten. Ik wil eerst de jongere leren kennen voordat ik al hun 'narigheid' weet. Zo leer ik de persoon in het echt kennen en niet de persoon op het papier. Als ik ze beter ken dan lees ik vaak de dossiers door. Spannend wil ik het niet noemen, het is gewoon pittig, hard werken. Wat ik wel heel lastig is is de verslaving en depressiviteit, dat vind ik wel wat naar het spannende toe gaan, maar daar wordt ik goed mee geholpen :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:57

Ik heb afgelopen jaar stage gelolen met borderline jongeren. Ook spannend als ze suicidaal zijn..

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:59

@Kiimm_ Dat vind ik heel goed van je! Dat je nog geen vooroordelen hebt over iemand :j

@amandananana Wat voor opleiding doe je? Lijkt me ook heftig ja...

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:00

BelleTessa schreef:
Ik werk in de verslavingspsychiatrie, soms best spannend.. Vooral als patiënten psychotische episodes hebben of ernstig onder invloed zijn.

Wauw, respect hoor. Met verslaving werken is erg lastig vind ik. Sterk in je schoenen staan!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:03

Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.

Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.

Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:08

Ik ben Equine Assisted Coach, dat wil zeggen dat ik mensen coach, met behulp van paarden...
Het is in ieder geval heeeeeeel bijzonder...

Daarnaast werk ik nog een aantal uur op een jongeren woning met licht verstandelijke beperkte jongeren met gedragsproblematiek en een heftig verleden.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:09

Horsetopshop; wauw...Dat lijkt me echt...apart werk. wel gaaf hoor dat hij dat doet :j

Hoor je dan niet ook allemaal griezelverhalen van hem ofso? wat ik me afvraag..Wat gebeurt met de resten die dan geruimd worden?

BiHB; heel bijzonder! wat moet ik me daar dan precies bij voorstellen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:19

BlackShadowZ schreef:
Horsetopshop; wauw...Dat lijkt me echt...apart werk. wel gaaf hoor dat hij dat doet :j

Hoor je dan niet ook allemaal griezelverhalen van hem ofso? wat ik me afvraag..Wat gebeurt met de resten die dan geruimd worden?

:j Ik ben heel nuchter in dat soort dingen, maar er is 1 begraafplaats waarbij er in een hoek bomen staan. Ook al is het windstil, het waait daar altijd zegt hij. Hij en zijn collega's noemen dat de bar. De geesten zitten daar een biertje te drinken :+

Graven worden bijvoorbeeld voor 30 jaar gekocht. Hierna wordt het graf geruimd. Alles wat uit de graven komt, wordt verzameld en gaat in een massagraf.
De graven maken en ruimen wordt vooral met een graafmachine gedaan. Dus als een lichaam nog intact is, moeten ze die met een grijper eruit halen.

Hij komt weleens thuis met verhalen waar mijn nekharen van overeind gaan staan. Hij ziet dingen die je je niet kan voorstellen.
Hij heeft het ook altijd over de geur. Dat is een hele aparte, vieze, zoete geur.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 29-07-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:19

Interresant dit ;) even meelezen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:21

He, jij woont in de buurt!

Ik heb niet echt een heel spannend beroep, ik werk met gehandicapten. Wél spannend als je iemand kwijt bent :=

Verder ligt mijn interesse erg bij psychiatrische zorg, daar zou ik later graag een opleiding voor volgen.
Dat is dan weer wat spannender, afhankelijk van de afdeling waar je werkt.

@ HorseTopShop: griezelig!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:25

Tja Spannend, nee ben het gewend geraakt.
Op 60 meter hoogte op een platform, bevestigd aan een schommelende schoorsteen, met een simpele reling.
Snelheid en verontreiniging meten.
Ben van beroep Laborante Kwaliteit & Milieu.
Kom door deze functie ook in de fabriek waar men met koolstof werkt en het niet altijd even schoon is.
Een dagje ''zwart werken'' is ook geen probleem (koolstof is zwart...)
De douche is geduldig.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:27

Ik slaap, spannend niet? En ik verdien er ook nog energie mee :))
Nee onzin, ik ga nog naar school. Jou werk lijkt me echt gaaf, misschien wil ik later ook wel zoiets gaan doen :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:34

Hier nog een spannend beroep: hoofdagent. Leukste beroep ter wereld! Je komt in korte tijd meer dingen tegen dan de meeste mensen in een heel leven. Je moet er wel tegen kunnen en het werk vormt je ook echt. Daar moet je omgeving ook mee om kunnen gaan.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:35

Ben hersenwetenschapper en in tegenstelling tot sommige van mijn collega's die alleen hersenen op een MRI zien, zie ik ze ook in het echt. Ik coordineer het autopsy team wat inhoudt dat we een belletje krijgen als er iemand komt te overlijden die zijn hersenen (met specifieke ziekte) heeft gedoneerd aan de wetenschap. Dan scannen wij de hersenen als deze nog in het lichaam zit, nemen we (de patholoog) de hersenen uit, scannen nogmaals en beslissen welke afdeling welke stukjes van deze hersenen krijgt om omderzoek mee te doen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:37

Snadrem schreef:
Hier nog een spannend beroep: hoofdagent. Leukste beroep ter wereld! Je komt in korte tijd meer dingen tegen dan de meeste mensen in een heel leven. Je moet er wel tegen kunnen en het werk vormt je ook echt. Daar moet je omgeving ook mee om kunnen gaan.

Ik heb laatst een programma zitten kijken over agenten in Engeland. Hierbij hadden ze een melding gekregen van een buurvrouw die zich zorgen maakte over de buurman. De tv stond hard aan en ze had hem al dagen niet gezien.
Je snapt wel wat ze aantroffen toen ze het huis binnen gingen...

Zijn dat o.a. de dingen die je bedoeld?

Agent zijn lijkt me ook heel gaaf.
Iemand die ik ken zit bij de dierenpolitie. Zij heeft ook echt, naar mijn idee, een hele gave baan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:43

BelleTessa schreef:

Mijn moeder ook :j Volgens mij is ze nog best een bekende vrouw (geworden) in de psychiatrie (en andere 'gedeeltes'?) :P Ze heeft in ieder geval altijd wel interessante verhalen

Edit: Ze doet verschillend werk, maar om het een beroep te geven: Ervaringsdeskundige
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 29-07-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:43

Horsetopshop, respect hoor. Mijn pa is ook hovenier en heeft dit (niet vrijwillig) ook weleens moeten doen, bij een flinke overstroming. Hij vond het heel erg naar..