Vraag OV-chipkaart/korting reizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Vraag OV-chipkaart/korting reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 11:45

Beste Bokkers,

per 1 september ga ik aan een nieuwe studie beginnen.
Nu heb ik OV-chipkaart e.d. allemaal aangevraagd en ik kan 15 augustus mijn studentenreisproduct ophalen en op mijn kaart zetten.
Per 1 september kan ik hier dan mee reizen.
Nu moet ik voor introductie week van 25 t/m 29 naar school. Ik kan dan dus nog niet reizen met mijn OV.
Kan ik dan wel een kaartje kopen met 40% korting en mijn OV-chipkaart daarbij laten zien of mag dat niet omdat hij nog niet geactiveerd is?

Alvast bedankt!

silversomali

Re: Vraag OV-chipkaart/korting reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:47

Je studentenproduct gaat pas 1 september in (want dan begin je officieel aan je studie) dus dan gaat ook pas je korting gelden!

Captain

Re: Vraag OV-chipkaart/korting reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 11:48

Hmmm ja dat dacht ik al helaas.. Dank je!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:49

Tenzij je met iemand mee kan reizen die dan studenten OV heeft, moet je helaas 100% voor je kaartje betalen.
Misschien zijn wel dagkaartjes te krijgen bij Blokker ofzo, scheelt toch iets :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:58

En zelfs als je het zou willen, kun je geen kaartje met 40% korting kopen.
Die bestaan namelijk niet meer.

Enige optie om met korting te reizen, is door op iemands anders abonnement mee te reizen.
Maar dan moet je dus iemand kennen waarmee je samen kunt reizen (en dan samenreiskorting op je OV chipkaart zetten). Je eigen abonnement is inderdaad nog niet geldig.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:27

Wie weet dit: heb kersverse OV chipkaart (automatisch opladen). Ga van Groningen naar Schiphol, neem twee vriendinnen mee met ook eigen chipkaart. Ik heb daluren abo, hoe kunnen zij met mij meereizen met korting? Ben bang om vliegtuig te missen, kan ik tickets ook al tevoren met korting op NS site bestellen, of moet ik echt met pasje naar automaat op station?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:46

InekeN schreef:
Wie weet dit: heb kersverse OV chipkaart (automatisch opladen). Ga van Groningen naar Schiphol, neem twee vriendinnen mee met ook eigen chipkaart. Ik heb daluren abo, hoe kunnen zij met mij meereizen met korting? Ben bang om vliegtuig te missen, kan ik tickets ook al tevoren met korting op NS site bestellen, of moet ik echt met pasje naar automaat op station?

Moet echt met het pasje op het station.
Ze moeten allebei samenreiskorting op hun OV chipkaart zetten, en zorgen dat zij minimaal 10 euro op hun kaart hebben staan.

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/ ... rting.html
Hier staat informatie en een oefenfilmpje.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:03

OK, dank je wel!!