Verschil briefpost/briefpakketje post NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Verschil briefpost/briefpakketje post NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 14:30

Ik ben mijn kledingkast aan het opruimen en wil graag wat dingetjes verkopen die door de brievenbus passen.
Nu meen ik mij te herinneren dat 'vroeger' je die dingen gewoon via de brievenbus kon sturen tegen een voordelig prijsje, door gewoon het gewicht aan postzegels er op te plakken.

Nu kijk ik op de PostNL site, en zie ik heel mooi staan Brief en dan oplopend de prijzen gelijk aan de postzegels. Echter staat er ook brievenbuspakje wat beging bij 3,85 tm 20g maar ook tm 2 kilo. Hier stond ik wel even van te kijken, zo wordt een simpel tshirt verzenden wel heel duur.

Meteen kreeg ik dus ook de vraag, wat is nou het verschil tussen een brief en een brievenbuspakje? Ik bedoel als ik mijn tshirt in een enveloppe doe is het dan een brief?

Ik hoop dat iemand me kan helpen en dat ik ze ook gewoon met postzegels kan verzenden.

Anoniem

Re: Verschil briefpost/briefpakketje post NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:32

Je kan ze ook gewoon met postzegels verzenden. Zolang het door de brievenbus past heb je gewoon de mogelijkheid om te laten frankeren voor het aantal gram wat je verstuurt. Het verschil tussen een brief en een brievenbuspakketje (wat weer anders is dan een gewoon pakketje!) is dat je bij het brievenbuspakketje een tracking code mee krijgt zodat je in ieder geval kunt zien dat hij is afgeleverd. Een pakketje is nog steeds standaard pakket post en dus 6,75. Maar je kan dus ook gewoon zelf postzegels erop plakken, dat is geen punt :j Alleen even goed erop letten dat ie door de brievebus heen kan.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:34

Als het T-shirt onder de 250 gram weegt dan kan het als brief mee voor €2,56
Van 250 gram tot 2 kilo kost het 3,84.

Sommige mensen kiezen ook bij lichter dan 250 gram voor een brievenbuspakketje.
Maar dat is dan meestal enkel voor de treack en trace code, zodat er geen gezeur komt als het pakketje kwijt raakt.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 14:37

Ah zo! Bij een brievenbuspakketje krijg je dus ook een T&T code, daar zit het hele verschil dus!
Ja die shirts wegen echt 3x niks dus die kunnen mooi de post op. Zou jammer zijn als ik ze voor 5 euro wil verkopen en de verzendkosten bijna 4 euro zouden worden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:50

Ik verzend kleding ook prima via de gewone brievenbuspost :j Ik pak het altijd in in een plastic zakje, dan kan het lekker strak, dun en luchtdicht. Met een briefje plak je dan het adres erop

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:54

Oh crap, dit topic had ik eerder tegen moeten komen :(. Heb al twee enveloppen met halster/kaptoom verstuurd voor die €3,84 terwijl het qua gewicht goedkoper had gekund. Naja, niks meer aan te doen, weet ik dat nu!