iemand opgevangen. wat nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

iemand opgevangen. wat nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:13

Nav. Dit topic
[VVDD] Wat kan ik nu nog doen?
welke helaas gesloten is omdat TS geen 25 nuttige heeft open ik een nieuw topic.
de reden daarvan is dat er op bokt enorm veel mensen zitten. Enwie weet.. wie weet weet iemand iets.
TS is op dit moment bij mij. We hebben het het weekend over kunnen tillen en zijn heeeel hard aan het nadenken wat nu.
Het feit blijft natuurlijk dat het nu zondag is en TS natuurlijk nog steeds nergens heen kan.
Begrijp me niet verkeerd ik zal absoluut de laatste in die zegt zoek het maar uit, maar wij wonen in een 1 kamer appartement en je kan begrijpen dat dat geen handige situatie is.
We kunnen niet naar instanties omdat ze nergens ingeschreven staat. Er is dus geen GBA.
We zijn nu aan het kijken voor een kamer. Dat is de enige optie zon beetje. Maar goed TS verdient 170 euro in de week met 0 spaarrekening. Bij alle kamers moet je huur + borg vooruit betalen. Eurotje of 800. Dat is er dus niet.

Willen jullie aub meedenken. Er zitten zoveel mensen op bokt. Heeft er iemand connecties. iemand die een zolderkamer wil verhuren en een regeling wilt treffen. Iets...

Maureen95

Re: iemand opgevangen. wat nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:15

Jeetje wat een moeilijke situatie :( Je kan misschien kijken of je in een kraakpand kan huren. Is meestal goedkoop! En anders tijdelijk een kleine studentenkamer waar je geen extra borg hoeft te betalen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:17

Dat is meestal het lastige.
De ene actie is goed en lovenswaardig, maar nu verder...
Wat wil en doet je gast er zelf mee?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:17

Misschien moet je even noemen in welke regio je zoekt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:18

Ik vind het zo vervelend dat dat topic op slot ging, kan Bokt hier niet eenmalig een uitzondering voor maken dat TS permissies krijgt om te posten in LZP?

Ik hoop dat met hulp van Bokt alles in orde kan komen.
Een vraag van mijn kant uit: TS verdient rond de 170 per week zeg je. Ze werkt 20 uur, dus dat is niet echt een gigantisch hoog salaris. Kan zij omhoog in de uren/kan zij een andere baan krijgen waardoor het inkomen omhoog gaat? Of heeft zij recht op aanvulling vanuit de gemeente?

Misschien moeten jullie alles op een rijtje zetten. Gewoon even een lijstje maken
- TS werkt in ...
- TS zoekt een woning in de omgeving van ... met een maximum afstand van ... en een maximum huurbedrag van ...
- Welke instanties kunnen we benaderen, welke zouden behulpzaam kunnen zijn bij het overwegen van de volgende stap?
* Antikraakwoningstichtingen
* Sociale huurwoningstichtingen
* Gemeente om te kijken wat mogelijk is

Nogmaals mijn complimenten aan jou dat je haar opgevangen hebt. Echt heel erg goed.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:19

Een regio die centraal is. Waar een beetje een trein verbinding is en waarvanuit je gewoon met de trein naar je werk kan. Dus geen noord groningen of zuid limburg.

senna21 bedankt voor je nuttige bijdrage. Ze zet alles op alles.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:21

Dankjewel roosch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:21

Is ze nu een "spookburger" omdat ze nergens ingeschreven staat? Ik denk dat ze het beste langs de gemeente kan gaan morgen en kijken of ze zich kan inschrijven als dakloze zijnde. Het enige "probleem" is dan wel dat ze zich zal moeten melden en wrs min 1 of 2 nachten moet slapen in een daklozenopvang en daar word je niet gelukkig van.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:23

Bijstand aanvragen om te beginnen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:23

girlyggirl schreef:
Bijstand aanvragen om te beginnen

Er is geen GBA.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:25

Gemeente idd, want met die 170 euro/week zit ze onder het minimum. Ze zal niks krijgen zolang ze inwoont bij iemand, maar met een eigen huis wel. Heeft zij trouwens zorgtoeslag? Want die is persoonlijk en als volwassene viel ze ook niet onder de verzekering van haar moeder.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:31

Nergens ingeschreven? Echt niet? Ook niet bij haar moeder? Hoe doet ze dat dan met haar salaris (haar werkgever heeft toch ook een adres nodig en een geldig id bewijs) en haar zorgverzekering (ook die willen een geldig adres).

170 euro per week, dat is dus 737 euro in de maand. Dat is net iets onder de bijstandsnorm voor een alleenstaande. Ze zou dan recht hebben op aanvullende bijstand. Hoe zit het inderdaad met de zorgverzekering en de zorgtoeslag?

Wat handig lijkt (in stappen van belangrijkheid):
1. onderzoeken of ze in aanmerking komt voor een kamer bij het Leger des Heils
2. dan inschrijven bij die gemeente
3. inschrijven bij de WBV en zo langzaam doorstromen naar een eigen huis (urgentie wellicht?)
4. met eigen huis dan huurtoeslag
5. als eigen huis dan aanvullende bijstand aanvragen bij de gemeente
6. dan wellicht ook aanmelding voor de voedselbank
7. zijn er echt geen schulden?

Maar goed: stap 1 is: onderdak zoeken bij leger des heils en dan verder.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:36

Nee nergens ingeschreven. Je staat dan als geemigreerd. Werkgevers gaan niet nachecken of je daadwerkelijk ingeschreven staat. De belasting kraait ook nergens naar zolang je afdraagt.

maargoed. Zorgverzekering maakt ze zelf handmatig over. Leger des heils heeft bij mijn weten geen kamers maar slaapzaaltjes vol drugsverslaafen.

nauwelijks schulden. Ze kan zich dus weer inschrijven zonder deurwaarders op dr dak. Maarja dan heb je wel een huis/kamer nodig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:37

Leger des Heils heeft ook begeleid kamer projecten. Dan heb je meer privacy. Maar goed, het blijft opvang van het Leger des Heils.

Als ze verder helemaal geen financiele middelen heeft dan is dit de mogelijkheid. Anders misschien anti-kraak, maar verder houdt het op.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:38

We gaan dr in elk geval een telefoontje aan wagen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:40

Ik weet misschien wel iets voor huisvesting. TS, ik stuur je zometeen een PB.
Het is een kleine kans, maar alle beetjes helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:41

Ik heb nog geen half jaar geleden in precies dezelfde situatie gezeten; geen woning meer, geen GBA en dus serieus vogelvrij...

Je hebt eigenlijk maar 2 "snelle" opties;
Leger des Heils of andere daklozen opvang, want daar kun je eventueel tijdelijk laten inschrijven en verzorgen zij ook een slaapplek of woning voor jou.
En ik zou als de donder mij bij alle Anti- kraak bureau's laten inschrijven;
Leegstands Beheer en Camelot, zijn de 2 die ik zo even uit mijn hoofd ken, waar je geen inschrijf kosten moet betalen, voordat je een woning hebt.
Heel veel sterkte, allebei en petje af TS!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:45

Ik (39, docente) heb een heel huis in mijn eentje met een vrije zolder en een logeerbed daarin. In Purmerend. Laat haar maar een pb sturen over een overbruggings periode tot ze zelfstandig iets heeft.

Roosch

Furrow

Ik vond het ook heel jammer toen het topic sloot..

Ze werkte interim dacht ik? Is het geen mogelijkheid om andere interims op te bellen zodat ze aan meer uren geraakt?

Shadow0

PenP, volgens mij zou jij eventueel als briefadres kunnen fungeren, dan kan jouw logee op die manier in elk geval aanvragen doen voor het papierwerk. Dat is dan een startpunt naar verder.
Dat lost het probleem van het slapen nog niet op, maar je moet ergens beginnen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:46

Kukkie schreef:
Ik (39, docente) heb een heel huis in mijn eentje met een vrije zolder en een logeerbed daarin. In Purmerend. Laat haar maar een pb sturen over een overbruggings periode tot ze zelfstandig iets heeft.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat is Bokt af en toe toch ontzettend mooi. Zeer genereus aanbod, wauw.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:46

Kukkie schreef:

Mooi aanbod zeg :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:47

Roosch schreef:
Kukkie schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat is Bokt af en toe toch ontzettend mooi. Zeer genereus aanbod, wauw.

Inderdaad, echt fijn om te lezen dat er mensen zijn met zo een warm hart <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:47

Nog een aanvullende vraag. In welke sector is TS werkzaam en is het mogelijk om in die baan meer uren te draaien/op zoek te gaan naar ander of aanvullend werk om meer te verdienen?
Wat is de reden dat ze zo weinig uurtjes maakt?