vaatwasser kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

vaatwasser kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:43

Na lang nadenken zuchten afwassen toch maar de knoop door gehakt om maar een vaatwasser te kopen. Er zijn zo veel verschillende merken maar welke is goed en waar moet je opletten?
alvast bedankt

Murthul

Re: vaatwasser kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:00

Wij hebben gekozen voor een vaatwasser van IKEA, prijs niet al te hoog en kwalitatief heel goed. (Is de LAGAN geloof ik) een kennis van me die in de witgoed zit raadde aan om er sowieso een te nemen met een waterstop, als er dan iets fout gaat dan stroomt je vaatwasser tenminste niet over.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:13

Kijk ook even goed waar je de toevoegingen in moet doen (zout, glans spoel, blokje)
Niets is zo lastig als een reservoir waar je bijna niet bij kan.
En inderdaad de ingebouwde water stop!
Wat voor type wil je.
Onderbouw/ Inbouw.
Groot/ klein.
De keuze is reuze.
Wij hebben een Zanussi, werkt erg goed en wast erg schoon. We spoelen wel eerst de vaat af voor dat het de machine in gaat!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:23

jorika1986 schreef:
Kijk ook even goed waar je de toevoegingen in moet doen (zout, glans spoel, blokje)
Niets is zo lastig als een reservoir waar je bijna niet bij kan.
En inderdaad de ingebouwde water stop!
Wat voor type wil je.
Onderbouw/ Inbouw.
Groot/ klein.
De keuze is reuze.
Wij hebben een Zanussi, werkt erg goed en wast erg schoon. We spoelen wel eerst de vaat af voor dat het de machine in gaat!!!

Wij halen alleen de grove stukken eraf en dan hup de vaatwasser in.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:30

Hier een Siemens en die wast perfect schoon, ik vertik het dingen af te spoelen van te voren. Heel heel soms moet een ovenschaal met aangekoekte resten een tweede rondje maar dat is echt zelden. M'n ouders hadden altijd een Siemens met dezelfde ervaring als ik en kochten daarna een Bosch. Paar maanden terug ging dat ding stuk en hebben ze weer een Siemens gekocht, werkte toch echt een stuk beter.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:31

Dat kan ook alleen wil hier wel eens de vaat een dag of twee blijven staan in de machine (vies)
Dus als er nog grote klodders van iets op de borden zit gaat die stinken.
Als er veel mensen zijn blijven eten dan gaat ook alles zo de machine in hoor :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:34

Mijn ouders hebben juist heel veel ellende met Siemens/Bosch (is hetzelfde...)...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:11

IK heb gelet op de hoeveelheid energie die hij verbruikt en ook hoeveel geluid hij produceert,wij hebben een open keuken en resentie's gelezen.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 08:25

Het merk whirlpool hebben we slechte ervaringen mee dus dat wordt um zo wie zo niet.
iemand ervaring met merk edna?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:15

Die maken hele goede gasfornuizen, maar of de vaatwassers ook goed zijn zou ik niet weten.
De vaatwasser op mijn werk is er een van Bosch, altijd keurig schone vaat met dat ding, ook op de ecostand.
Alleen op zaterdagavond gaat alles wel eens op de hoogste stand, ook de onderdelen van de Senseo en zo. Verder staat 'ie altijd op eco.