Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:29

Tja.. Morgen gaan we voor twee weken op vakantie naar limburg. Mijn parkietje Vogel heb ik achter gelaten bij een gezin met twee andere pietjes. Hij zit daar dus helemaal goed.. Maar toch knaagt het. Wat als hij ziek word? Wegvliegt? Vogel is echt mijn 'kindje' ( :o ) dus het blijft door mijn hoofd spoken. Het liefst had ik hem zo weer meevnaar huis genomen..

Vroeger had ik dit ook met onze vorige hond kat en konijn.. Toen moest ik echt huilen. Nou ben ik wel wat ouder maar het gevoel blijft...
Wie kent het?

friendly

Re: Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:33

Ik. Elk jaar hetzelfde hoe oud ik ook werd. De eerste dagen "weg" zijn altijd het zwaarst, dan mis je ze enorm en ben je bang dat zij jou ook missen en voel je je schuldig dat je daar niks aan kan doen. Tenminste, dat heb ik. En nog steeds als ik de hele dag weg ben.. Maar katlief komt niks te kort, alleen dat nare gevoel...dat blijft.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:35

Ik niet gelukkig, want wij gaan nooit op vakantie.
Al moet ik zeggen toen we met stal 3 dagen weggingen ik mijn paard heel erg gemist heb(hij moest thuis blijven want hij kan nogal gek doen haha), ook al was het maar 3 dagen. Was wel een voordeel dat er een hoop andere (bekende) paarden mee waren dus dat verlichtte het wel een beetje denk ik.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:36

Ik.....
Ben 41,maar heb dit jaar echt moeten huilen de eerste paar dagen,toen ik mijn hond weg bracht.
Verschrikkelijk,maar meenemen werd ook lastig omdat ze bijna nergens mee naar toe kan.
Wat was ik blij toen we haar weer op gingen halen.
Zij ook trouwens.... Il heb ook een kat,maar dat gaat prima. Mis il ook niet. Maar mijn hondje....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:39

Oh dear, wacht maar tot je kinderen hebt en die gaan eens uit logeren :+

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:40

Herkenbaar..daarom al een jaar of 3 niet op vakantie geweest. Vakantie vind ik heerlijk hoor, maar je beesten achterlaten en uit handen geven...pff dat valt me best zwaar!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:49

Herkenbaar....en ga dus nooit op vakantie. Kan toch niet genieten en maak me alleen maar zorgen haha erg hè?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:50

Jep, herkenbaar en ga het liefst ook niet op vakantie. :o
Maar als de katten uit logeren gaan om wat voor reden dan ook, krijg ik de eerste 1-2 dagen altijd appjes met foto's en hele verhalen over hoe ze het doen. <3

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:01

Wij zijn net terug van 2 weken vakantie, waarin we onze 2 katten naar mijn schoonouders brachten. Ik vind het ook best lastig en vooral sneu om ze zoveel stress te bezorgen (40 min. in de auto) en een hele nieuwe omgeving, omdat woj zo nodig op vakantie moeten. Onze ene kat vindt het volgens mij alleen maar leuk, een andere omgeving, maar de ander doe je er toch minder plezier mee. Vanochtend onze katten weer opgehaald en ik ben toch heel blij om ze weer in huis te hebben. Ook ben ik het niet overal mee eens met wat m'n schoonouders over/voor de katten denken, dus dat maakt het ook wel moeilijk, vind ik. M'n vriend heeft er alleen minder problemen mee..

xAntheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:02

Jep.. Heel herkenbaar!
Vakantie probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 22:12

Onze hond die we bu hebben gaat mee kamperen, maar kon niet mee met de bus naar spanje. Hij zat toen in een pension dus daar had ik een goed gevolg bij.. Maar het gezin waar vogel logeert hebben ze drie kinderen, drukke kinderen van onder de twaalf. Ben zooooo bang dat Vogel minder tam word en dat ik dan mijn maatje kwijt ben..

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:09

Heel herkenbaar! :j
Ik heb twee honden en ondanks dat ik altijd zorg dat er iemand in huis is zodat ze in hun eigen omgeving blijven, kan ik wel janken op het moment dat ik de deur uit loop.. Vreselijk gewoon. Je weet dat het heus wel goed gaat allemaal maar ik krijg het bijna niet over mijn hart om weg te gaan. Ik ga dus niet zo vaak op vakantie -O-

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:11

Geen enkel problemen er mee. Hond gaat naar de plek waar hij altijd heen gaat en goed verzorgt word. Hij heeft het daar ook gruwelijk naar zijn zin! Als hij bij ons huis in het zin heedt om weg te lopen gaat ie daar heen :') tuurlijk ben ik wel heel blij als ik hem straks weer zie! Maar heb er geen traan om gelaten! Hij is daar echt in goede handen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:16

Geen probleem mee :). De hond gaat altijd naar mijn schoonouders. Ze komt er vaker, dus kent er de weg. Die gaat iedereen stapelgek maken met haar balletjes: tussen de pallets gooien als ze geen aandacht krijgt en er dan voor zitten blaffen :+ .

De paarden worden naar de zaak gebracht en worden dan door mijn schoonvader/schoonzus/nichtje verzorgt.
De kippen en konijnen blijven thuis (er zit zelfs een extra logee konijn bij) en die worden allemaal door de buren verzorgd. De vissen in de vijver trouwens ook.

Ik zal de paarden en met name de hond wel missen, maar weet dat ze in goede handen zijn. En als er wat is, kunnen ze altijd bellen.
Maar ze weten welke paardenarts we hebben, want mijn schoonzus heeft dezelfde voor haar paard en ook welke dierenarts we hebben voor de honden en konijnen.

Ik heb maar 1 jaar echt moeite gehad en een traantje gelaten toen we de hond achterlieten bij mijn schoonouders. Dat was met onze asielhond Binky. Die voelde zo goed aan als we zonder haar weg gingen. Ze was ook altijd zo blij als we weer terugkwamen van vakantie. Ze zat dan als 1e bij de auto, bang dat we haar weer zouden achterlaten.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 26-07-14 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:18

Ik!
Elk jaar moet ik mijn caafje en hamster naar mijn opa brengen. Hij verzorgt ze goed, maar mijn cavia is altijd heel bang en vaak valt ze 100 gram af ofzo ;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:20

Ik herken het en kan ook niet zonder mijn dieren (2 paarden en een poes). Dus we gaan niet met vakantie, maar gewoon dagjes weg! :-)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:20

Ik heb mijn cavia's drie maanden bij mijn ouders moeten onderbrengen ivm werk. Ik vond het vreselijk, heb ze heel erg gemist; ook al zorgden mijn ouders er super voor. Nu zijn ze weer bij mij gelukkig :+:

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:22

Ik ken het.. ben in april voor 2 nachten weggeweest voor een bijscholing van Zumba in Duitsland... ik had al heimwee nog voordat ik weg was... :o

Mijn ratten werden verzorgd door een vriendin, Banjer werd verzorgd door een heel lief meisje van stal en Nikita werd verzorgd (en logeerde bij) mn ouders... alle dieren waren in goede handen, maar toch voelde ik me heel naar en onrustig... was ook erg blij dat ik weer thuis was :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:24

Als ik op vakantie ben ben ik ook echt even weg van mijn beesten. Ik kan me daar goed voor afsluiten, mis ze niet en ik hoef tijdens mijn vakantie dan ook geen bericht van het thuisfront over mijn beesten. Maar uiteraard ben ik wel weer superblij als ik ze daarna weer bij me heb.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:27

Ik herken het ook zeker. Ik ben ook zo blij om ze dan weer terug te zien. Daarom houd ik ook echt niet van vakantie. Nu gaan we deze week een paar dagen weg en nemen we het paard en de hond gewoon mee :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:31

Ik mis mijn hondje altijd vreselijk op vakantie, sinds dit jaar ook een pony dus dat wordt nog wat. Ik weet dat ze in super goede (en vertrouwde) handen zijn, maar toch mis ik ze.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:32

Ik ken het..
Toen ik ruim 2 weken weg ging in mijn eentje misten we elkaar heel erg.
Het ergste vind ik nog dat jij weet wanneer je hem weer ziet, maar hij weet niet of en wanneer jij terugkomt. Tegen vrienden ed kun je zeggen ik zie je volgende week dinsdag weer:)
Als ik dan met mijn ouders aan het skypen was moest hij er wel bij natuurlijk en dan begreep hij het niet :(:)
Heel zielig, keek hij zo om de ipad heen van 'hé! Ik hoor de goede stem' maar hij had dan niet in de gaten dat ik 'in' de ipad zat..
Dat vind ik misschien nog vervelender om achter te laten.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:33

Ik heb er nooit problemen mee gehad om de honden achter te laten met vakantie. Zij ook niet, vooral onze boxer brak van gekkigheid de halve wachtruimte bij de kennel af als ze er weer heen mocht, die vond het fantastisch. :)) Onze teckel moest in het begin heel erg wennen (die hebben we ook als volwassen hondje gekocht), maar na twee keer vond ze het ook wel prima in de kennel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:36

Zit nu in Frankrijk en mis mijn ponylief en geitjes.Vooral Britta omdat ze al oud is.Maar ze heeft belooft dat ze niet dood gaat tijdens de vakantie.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:38

Ik ben er heel makkelijk in.Ben zonder kinderen nog nooit weg geweest en ook de honden gaan gewoon mee.Heb ik alleen de katten en paarden nog om over te zeuren en dan ga ik gewoon niet te lang weg.
Dit jaar heb ik het me nog makkelijker gemaakt,ben thuis gebleven :D