auto vanuit Duitsland naar Italië laten komen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

auto vanuit Duitsland naar Italië laten komen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:39

Hallo,
Ik woon nu samen met mijn vriend in Italië. Eind oktober willen we naar Duitsland verhuizen en we hebben nu nog geen auto dus zouden we die graag uit Duitsland laten komen zodat we die dan niet in Duitsland hoeven te laten keuren enz..
Weet iemand hoe je dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:45

Niet handiger om als je straks in Duitsland zit, een auto te kopen? Nu moet je hem in Duitsland kopen, importeren naar Italië, en dan weer terug invoeren naar Duitsland?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:48

Ja maar hoe nemen we alle spullen mee vanuit hier.. Hebben we toch een auto voor nodig.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:50

Je hebt met regelgeving in Italië en Duitsland te maken, lastig voor een NL forum ;)

Ik zou ook zeggen huren, maar je zit nu in D en gaat voor 3 maanden naar I? Wordt je dan ook Italiaan voor die 3 maanden of is het als het ware een wat lange vakantie?

Huren kost natuurlijk ook geld, maar naar D gaan om een auto goed te bekijken, mee naar I te rijden, daar op I papieren kost ook geld. En Italië kennende zit je al in oktober voor je je eerste stempel op de documenten hebt....

SSmonamiSS

Re: auto vanuit Duitsland naar Italië laten komen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:54

Nee ik ben nu in Italië eind oktober willen wij naar Duitsland om daar te blijven dus willen dan het liefst een Duitse auto hebben.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:03

Grootste probleem is denk ik hoe krijg je die wagen verzekerd en het Duitse equivalent van de houderschapsbelasting geregeld als je nog niet in D bent ingeschreven. Als dat geregeld is: pak een el cheapo vlucht naar D, stap op de trein of regel een lift met iemand die naar het noorden gaat. Koop een auto, rij ermee naar I, laad al je spullen erin en rij terug naar D.

Alternatief bel je een paar vrachtbedrijven wat het zou kosten om je spullen naar D te brengen. Waarschijnlijk goedkoper dan de benzine / diesel van een rit van en naar D.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 15:11

Ja maar wat als we nou iemand hebben die de auto van D naar I zou rijden. Hoe komen we dan aan een kenteken of neem je in D het kenteken over van de vorige eigenaar?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:28

In D krijgt een auto een nieuw kenteken als die van eigenaar wisselt. Misschien zelfs al als de eigenaar in een andere Kreis (gemeente) gaat wonen. Met een rood exportkenteken kan je de auto wel naar I rijden, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het de moeite waard is om voor 3 maanden op I kenteken te krijgen. En op D kenteken houden als je nog niet in D ingeschreven staat lijkt me ook vrij lastig (lees: ik denk niet dat het kan).

Nieuwsgierig: heb je nu een auto op I kenteken?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 15:34

Nee we hebben nu geen auto. We werken nu op een camping in Italië en als dit seizoen voorbij is willen we dus in Duitsland gaan wonen. Maar wij dachten dat we dam wel een auto uit Duitsland konden kopen. Maar zoals jij nu al zegt gaat dat een heel werk worden! Dus misschien dan toch mijn schoonouders lief aankijken of die ons hier niet op kunnen halen want met de spullen op de trein gaat niet lukken! (4 koffers en 2 verhuisdozen zowiezo)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:37

Je kan geen auto op duits kenteken hebben als je geen duits adres hebt. Koop je er eentje in Duitsland dan moet je importkosten naar Italie betalen en weer importkosten als die terug naar Duitsland gaat. Op die manier heb je ook verschillende nummerplaten/kentekenplaten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:40

SSmonamiSS schreef:
met de spullen op de trein gaat niet lukken! (4 koffers en 2 verhuisdozen zowiezo)

Zoek even uit wat het kost om het met een pakketdiens oid te laten verzenden. Goed kans dat je voor onder de 100 euro klaar bent. Met de huidige prijzen is dat iets van 3 druppels benzine.

Zouden er tzt op de camping geen gasten uit de omgeving van je nieuwe woonplaats zitten die voor een fles Schnaps 1 of 2 dozen mee kunnen nemen?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 15:45

Ja dat is maar de vraag.. Geen idee wie er komt en waar ze vandaan komen haha! Het is allemaal best lastig omdat het dus pok nog maar de vraag is waar we precies gaan wonen! We willen dus in Westerwald gaan zitten maar vanaf hier kun je vrij weinig vinden op itt dus zullen we ook eerst daar heen moeten gaan!