Microsoft oplichters hebben me net gebeld!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Microsoft oplichters hebben me net gebeld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:26

(MICROSOFT) WINDOWS OPLICHTERS hebben me net gebeld. Ik kreeg net telefoon thuis van een 0000000000 nummer en had vervolgens een engelssprekende man aan de lijn, zogenaamd van Windows.

Ik heb meteen gezegd dat ik er niet in geloof en heb het gesprek afgebroken, omdat mijn baas een soortgelijk telefoontje heeft gehad een maandje geleden. Ze vroegen toen of hij niet ontdekt had dat zijn PC langzamer was geworden de laatste tijd en zijn een heel stappenproces met hem doorlopen, waarbij hij aan het eind een nummer in zijn beeldscherm zag dat hij aan de oplichters moest doorgeven. EN DAAR IS HIJ GELUKKIG OOK GESTOPT. Want zodra ze dat nummer van je hebben kunnen ze op afstand in je PC kijken en hem overnemen en je bankrekening blijkbaar leegroven (zie maar naar deze link, die ik net heb opgezocht n.a.v. het telefoontje) http://webwereld.nl/beveiliging/59017-o ... -sterk-toe

Let dus op mensen als je gebeld wordt door een 0000000000 tel.nr en ga er niet op in!!!!

Caira

Re: Microsoft oplichters hebben me net gebeld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:30

gewoon zeggen, geen interesse en ophangen, dan kunnen ze je echt niets maken.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:30

handig ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:33

Ik had pas ook iemand die Engels sprak aan de lijn, 'Do you speak Englisch?' met een accent, tsjaa... Direct opgehangen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:37

Nee, deze sprak accentloos en begon meteen met zijn verhaal.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:38

Klopt, dit zijn allemaal scam-telefoontjes. Iemand die echt van Microsoft is zou je nooit op zo'n manier benaderen. Helaas zijn er heel veel mensen die dat niet weten. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:39

Dat heeft mijn vader ook een keer gehad 2 jaar geleden ofzo, echt raar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:31

Mijn moeder en stiefvader hebben er wekenlang last van gehad.
Tijden genoteerd en nummers, waren er 2, laten blokkeren.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:37

hier ook al een aantal keer zo'n telefoontje gehad, op advies van de politie gewoon ophangen zodra ze zeggen dat ze van microsoft zijn.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:39

Hier hebben wij ook zo vaak zo'n telefoontje gehad. Is trouwens al vaker voor gewaarschuwd, zowel in de media als op bokt

Ophangen is er beste. Of zoals ik wel een heb gezegd, "that's strange, i've got everything from Apple. So no Microsoft". Dan weten ze niet meer wat ze moeten zeggen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:56

Douraque schreef:
Hier hebben wij ook zo vaak zo'n telefoontje gehad. Is trouwens al vaker voor gewaarschuwd, zowel in de media als op bokt

Ophangen is er beste. Of zoals ik wel een heb gezegd, "that's strange, i've got everything from Apple. So no Microsoft". Dan weten ze niet meer wat ze moeten zeggen _O-

Hahaha die ga ik onthouden. :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:38

Nederlands terugpraten is nog beter :D

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:41

Gewoon helemaal niks zeggen, soms dan nemen ze je ook op en heb je zo een duur abbonement aan je Broek hangen, dat doen ze ook nog wel eens. Dan hebben ze een bandje gemaakt en als ze die afspelen dan klinkt het net alsof je een gesprek met ze hebt gehad.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:46

aan de telefoon houden, allerlei rare tegenvragen stellen,
ontkennen dat je iets ziet en m alle stappen opnieuw laten doen..

net zolang doorgaan tot hij ervan overtuigd is dat jij niet goed bij je hoofd bent.. wedden dat ze dan niet meer bellen? Doe echter nietsssssssssssss op je pc.. doe gewoon alsof en dan kun je de grootste lol hebben.

zelfde geld ook voor telefonische verkoopers.. kijk hoelang je ze aan het lijntje kunt houden.. voor de gevorderden: zeg dat er bezoek aan de deur staat en of ze morgen nog een keer kunnen bellen..

mijn record (voor een tweepersoons kingsize bed, toen ik in een studentenkamer woonde van 13m3(heb ik toen ook gelijk gezegd, toen dat genegeerd werd ben ik dus mijn spel begonnen). en dat het dus niet paste) staat op:

3.5 uur over 3 dagen verspreid.

ik heb het uiteindelijk afgewimpeld met:

Ik denk toch dat ik er maar vanaf zie, zoals ik aan het begin aangaf heb ik maar een kamer van 13m3, met een bureau, bijzet tafel, bureau stoel, gewone stoel en kledingkast heb ik helaas toch geen ruimte over voor uw kingsize bed..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:47

anniekasaur schreef:
Gewoon helemaal niks zeggen, soms dan nemen ze je ook op en heb je zo een duur abbonement aan je Broek hangen, dat doen ze ook nog wel eens. Dan hebben ze een bandje gemaakt en als ze die afspelen dan klinkt het net alsof je een gesprek met ze hebt gehad.

je moet opletten dat je geen ja antwoord op 'heeft u interresse achtige, kan ik u plezieren met' vragen.. misschien is dan veiliger.. als ze teveel moeten monteren, dan is dit duidelijk hoorbaar voor een zaak..
gewoon geen ja antwoorden op onveilige vragen.

als ze diensten verkopen, kun je ze nog sneller afwimpelen..

zeg gewoon:

sorry, ik werk voor de concurrent en daar heb ik personeelskorting, daar kunnen jullie niet tegen op.

werkt altijd bij energiebedrijven ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:44

Ze zijn momenteel wel erg actief... Ik had vanochtend een nummer uit amerika dat bij Google ook naar voren kwam als zo'n oplichters systeem...
Maar ik hoorde niets aan de andere kant van de lijn...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:47

Gewoon zeggen dat je enkel Apple producten hebt en ophangen, klaar!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:52

Mij ook eens gebeurd een jaar geleden of zo, erg grappig gesprek;

-Telefoon gaat: "Hello, I am from Microsoft customer service"
-Ik: "No, you are not"
-Andere kant van de lijn: korte stilte, -klik-

Ik begrijp nog steeds niet dat ik zó ad rem was, zeker net een kop koffie gedronken ;) .

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:53

weet je wa je moet doen als die morrons bellen??? zeggen dat ze een momentje moeten wachten... zet je een muziekje aan op je laptop en leg je telefoon erbij.... sommige zijn echte diehards.. heb er ooit eentje gehad die hield 20 minuten vol :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:58

SharonIndezz schreef:
weet je wa je moet doen als die morrons bellen??? zeggen dat ze een momentje moeten wachten... zet je een muziekje aan op je laptop en leg je telefoon erbij.... sommige zijn echte diehards.. heb er ooit eentje gehad die hield 20 minuten vol :')

_/-\o_

af en toe even te woord staan en dan weer zeggen of wacht even 'belangrijke klanten' op de andere lijn en weer terug zetten in zijn wachtmuziekje.. denken ze een grote vis te hebben en houden ze het zo nog 10 minuten langer vol :P

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:01

haha daar ga ik volgende keer voor :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:33

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt , trap er ook niet in ook niet met mails van de bank oid...

maar mijn ramen (windows) mogen ze best komen wassen(opschonen) hoor :Y)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 22:47

elenaMM77 schreef:
anniekasaur schreef:

je moet opletten dat je geen ja antwoord op 'heeft u interresse achtige, kan ik u plezieren met' vragen.. misschien is dan veiliger.. als ze teveel moeten monteren, dan is dit duidelijk hoorbaar voor een zaak..
gewoon geen ja antwoorden op onveilige vragen.

als ze diensten verkopen, kun je ze nog sneller afwimpelen..

zeg gewoon:

sorry, ik werk voor de concurrent en daar heb ik personeelskorting, daar kunnen jullie niet tegen op.

werkt altijd bij energiebedrijven ;)

Ze wilden niets verkopen (tenminste niet bij mijn baas...bij mij weet ik niet, want ik heb meteen gezegd: "I don't believe you" en heb opgehangen.) Het enige wat ze bij mijn baas wilden was dat hij even op zijn PC een stappenplan doorliep en dat hij hun dan even een nummer doorgaf wat op zijn PC naar voren kwam.
Zodra ze dat hebben, kunnen ze dus gewoon in je PC meekijken als je wat typt. Ze kunnen zo blijkbaar aan je bankgegevens komen en die leegplunderen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:15

had hiervoor een ander voorstel.

hiervan alles laten uitleggen, zeggen dat je het niet snapt. vreemde tegenvragen stellen..
ondertussen helemaal niets!!!! doen op je pc..
maar net zolang aan de praat houden met idiote vragen tot ze denken dat je niet goed bij je hoofd bent..

voor de volle tekst' moet je mijn eerste post op dit draadje maar even terug zoeken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:22

Oh die bellen hier gemiddeld 4 keer per week. Blijf volhouden dat ik helemaal geen computer of wat dan ook heb, en ga daar ook gigantisch lang mee door. Worden ze vanzelf gek en hangen op