Enquête over/voor Afghaanse immigranten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Enquête over/voor Afghaanse immigranten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:11

Hallo allemaal,,
Voor school moet ik met nog twee andere een werkstuk maken. Ons onderwerp is de beeldvorming van Afghaanse immigranten door de jaren heen. Dus hoe Nederlanders Afghaanse immigranten zien, en dat dan door de jaren heen. Dus bijvoorbeeld is er een verschil hoe mensen nu tegen Afghaanse immigranten aan kijken tegen over vroeger. Maar nu moest ik en enquête maken die ingevuld moet worden door Afghanen die op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen. De bedoeling is dat we door deze enquête te weten komen waarom de meeste naar Nederland zijn gekomen, wanneer, hoe ze zich voelen in Nederland. Maar vooral of ze merken of sommige Nederlanders misschien vooroordelen over hun hebben o.i.d.

Echter wil ik jullie nu om hulp vragen. Want wat vinden jullie van de enquête? Is het bijvoorbeeld een beetje duidelijk geformuleerd? En kennen jullie misschien nog mensen(dus mensen die van Afghanistan naar Nederland zijn geëmigreerd) die deze enquête in zouden willen vullen? Ik heb een aantal collega's die van Afghanistan naar Nederland zijn geëmigreerd, maar ik denk dat ik dan toch te weinig heb.

Dit is de enquête tot nu toe:

U zal bij deze enquête anoniem blijven, dit houd in dat u naam niet ergens bij vermeld zal worden. Als u op een bepaalde vraag geen antwoord wilt geven, of geen antwoord weet vul dan een ‘X’ in.

1. In welke stad bent u geboren?
……………………………………………………………………..

2. Wanneer bent u naar Nederland gekomen?
…./…../…. (datum)

3.Wat was de reden dat u naar Nederland bent gekomen?
………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Waarom heeft u gekozen om naar Nederland te gaan, en niet naar een ander land?
……………………………………………………………………………………………………………………………………

5. Heeft u voordat u naar Nederland kwam nog in een ander land dan Afghanistan gewoond?

6. Bent u ingeburgerd?
Ja/nee(doorstrepen wat niet van toepassing is)

7.In hoeverre beheerst u de Nederlandse taal als u een cijfer mocht geven van 1-10 ?
…………(1=zeer slecht, 10= zeer goed)

8. Welke taal/talen spreekt u naast Nederlands nog meer?

9.In hoeverre voelt u zich thuis in Nederland als een cijfer mocht geven van 1-10 ?
…………(1=zeer slecht, 10= zeer goed)

10. Denkt u dat u anders behandelt wordt dan mensen die in Nederland geboren zijn ?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

11. Merkt u wel eens op dat mensen vooroordelen hebben over u door uw afkomst?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

12. In hoeverre denk u dat mensen vooroordelen hebben over u door uw afkomt als u een cijfer mocht geven van 1-10, ? …………(1=zeer slecht, 10= zeer goed)

Bedankt voor het invullen van deze enquête!