Kind van de buren huilt de hele dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kind van de buren huilt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:56

Hoi! :)

De titel zegt het al. We hebben hier in Zweden (waar we een huis hebben) nieuwe buren, en hun kind (3 jaar oud) huilt letterlijk (dit is niet overdreven) iedere 5 minuten. En dan meestal ook niet gewoon huilen, maar zelfs krijsen. We worden er gillend gek van. De ouders zijn verder geen slechte ouders, ze slaan het kind niet enzo, maar ze hebben volgens ons gewoon geen idee wat ze moeten doen.

Wat kunnen we hier aan doen? We komen hier voor onze rust, maar nu ergeren we ons alleen maar de hele dag aan dat kind.

Bakvis

Re: Kind van de buren huilt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:57

Gesprek aan gaan met de ouders ?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:57

Praatje maken?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:58

Praten ?

Vragen of het kindje misschien ziek is ?
Of hulp aanbieden ...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:02

Pfoe wij hebben 2 van zulke buurkindjes. De ouders lopen de vaak tegen ze te schreeuwen en die kinderen maar krijsen. Gelukkig niet de hele dag door maar toch zeker wel een paar keer per dag. We hebben wel eens een gesprekje aangeknoopt maar het helpt niet zo. Het zijn verder hartstikke aardige mensen hoor, alleen het geschreeuw en gekrijs is een beetje jammer.
Je doet er helaas zo weinig aan.

Je zou het kunnen proberen een praatje maar ik denk niet dat de ouders dat kindje voor de lol elke keer aan het huilen maken. Maar je kan het proberen natuurlijk! Misschien heeft je moeder nog een gouden tip voor ze :+
Sterkte ermee in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:04

Nog even een jaartje de tanden op elkaar, volgens mij moet het kindje ook daar vanaf 4 naar school ;)

Nee zonder gekheid, voor een huilbaby is het kindje te oud, ik denk dat het gewoon (lastig) peutergedrag is, gaat vanzelf over, het kindje wordt vanzelf ouder..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:05

Ik had ook een huilbaby/kleuter. Ook voor de ouders is dit heel erg. Vooral als de oorzaak niet bekend is.

Als alleenstaand ouder van zo'n kindje zou ik heel blij geweest zijn als een ander even (paard uurtjes) de zorg over zou willen nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:09

friesiszwart schreef:
Ik had ook een huilbaby/kleuter. Ook voor de ouders is dit heel erg. Vooral als de oorzaak niet bekend is.

Als alleenstaand ouder van zo'n kindje zou ik heel blij geweest zijn als een ander even (paard uurtjes) de zorg over zou willen nemen.

Wacht even.... Dus ipv dat de situatie van de TS nu opgelost wordt gaat ze een paar uur er nog dichter op zitten zodat een ander meer rust heeft? Where did I miss something?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:10

Ook ik had een huilbaby/peuter. Mijn zoon had met regelmaat oorontstekingen,eczeem en was allergisch.
De twee ook zwaar allergisch, eczeem pseudokroep en oorontstekingen. Omdat we het wisten van nr 1 waren we met nr 2 beter voorbereid.

Gelukkig had ik iemand in de straat wonen waar ik langs kon gaan voor wat rust.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:14

Vjestagirl schreef:
friesiszwart schreef:

Wacht even.... Dus ipv dat de situatie van de TS nu opgelost wordt gaat ze een paar uur er nog dichter op zitten zodat een ander meer rust heeft? Where did I miss something?

Volgens mij mis ik ook iets, want waar zegt ze dat?
Ze zegt dat dat ook voor de ouders heel erg is (dus dat het waarschijnlijk geen lakse mensen zijn die het kind maar laten doen), zo erg dat je soms zelfs even van je kind weg zou willen.
Dat is wat ik lees uiteraard.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:17

Vjestagirl schreef:
friesiszwart schreef:

Omdat TS dan met de peuter bezig is heb je meer het gevoel van controle, zelfs als het huilen nauwelijks minder wordt.

En de andere kant is puur medemenselijkheid, als je dag in dag uit met een kind zit dat zoveel huilt wordt je ook als hele liefhebbende geduldige ouder gillend gek. Niet na 1 dag en ook niet na 2. Maar na een week of zo raakt de accu behoorlijk leeg -O- Er even een uurtje tussenuit kunnen is dan zoveel waard.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:18

friesiszwart schreef:
.... een ander even (paard uurtjes) ....

Lees het nu pas, wat een pracht van een Bokt verschrijving :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:21

Ik denk niet dat je er iets tegen kan doen, lijkt me voor die ouders zelf ook heel vervelend en ik denk niet dat de baby ineens stopt met huilen omdat het buurmeisje het zo vervelend vindt.

Geluidsoverlast is poedersuiker.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:26

Normaal is het niet als een kind zoveel huilt.....
Dus maar gewoon accepteren vind ik niet echt een goede tip.

Maar met de buren praten wel. Voor hun is het ook slopend. ..
Misschien mankeert er iets aan en als ze nog niet bij een arts lopen, is het misschien wel handig om wat te gaan ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:31

Sorry hoor maar als jouw baby huilt hoef ik 'm echt niet een paar uurtjes bij mij in huis zodat ik er meer begrip voor krijg := Ik zit daar voor m'n rust en dan zit ik echt niet te wachten op een krijsend kind.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:31

friesiszwart schreef:

Maar het maakt nogal een partij uit of je een huilbaby hebt of dat het kind het om elk wissewasje op een krijsen zet (verwend kreng).

Een huilbaby is gewoon een ramp, zeker als je de oorzaak niet kunt achterhalen of erger: niet herkend en erkend wordt door medici. Dat laatste heb ik ook in mijn kennissenkring meegemaakt.

Zo'n kind dat het maar op een krijsen zet omdat ze d'r zin niet krijgt (onze nieuwe buren) daar ben je gewoon als ouder verantwoordelijk voor; je hebt iets gemist in de opvoeding (weten de buren ook, doen hun best maar heeft nog wat tijd nodig).

De feitelijke oorzaak maakt dus nogal uit bij wat de beste aanpak is.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:34

Wij hebben ook zo'n buurkindje die de hele dag huilt en er ook mee dreigt naar de ouders dat ze gaat huilen/krijsen als ze haar zin niet krijgt, echt heel frustrerend. Ik zet dus maar altijd de radio en tv aan of ga weg om het niet de hele tijd te horen, zit dus ook nooit meer in de tuin. Weinig aan te doen verder. En natuurlijk is het erg voor de ouders, maar zij kunnen er nog enige invloed op uit oefenen en als buitenstaander sta je helemaal machteloos.

Nu is het heerlijk rustig, ze zijn gister met vakantie gegaan... *\%/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:10

Naar Zweden :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:14

Shirley schreef:

:')

Maar met de ouders praten heeft helaas geen zin. Ze spreken alleen Zweeds, waar wij (ook al hebben we dit huis al 10 jaar) helaas nog steeds geen touw aanvast kunnen knopen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:32

Beginnen met kleuter-Zweeds. Ik heb gehoord (nou ja, het horen doen jullie }:) ) dat er naast jullie vakantiehuis een kindje zit die je daarmee zou kunnen helpen }:0

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:38

Heel herkenbaar, hier 4 buurkinderen die er wat van kunnen. Maar 1 steekt er met kop en schouders boven uit -O- Helaas voor de buren niks aan te doen het kind huilde gewoon héél veel zonder oorzaak.

Maar wel zeer frustrerend voor mij als buurvrouw, want ik heb helemaal niks met kinderen en mijn slaapkamer ligt ook nog eens aan die kant van het huis. Ik ben dus 2 jaar lang elke ochtend wakker gehuild om half zes in de ochtend. Niet grappig :n

Wij hebben het nooit met de buren bepraat, omdat we het lastig vonden om er over te beginnen. En je weet ook niet hoe de buren reageren en nu hebben we nog een goede omgang met elkaar. Wie weet als we er wel over begonnen waren hoe we dan met elkaar omgingen :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:44

Rex_Rolfo schreef:
Omdat TS dan met de peuter bezig is heb je meer het gevoel van controle, zelfs als het huilen nauwelijks minder wordt.

En de andere kant is puur medemenselijkheid, als je dag in dag uit met een kind zit dat zoveel huilt wordt je ook als hele liefhebbende geduldige ouder gillend gek. Niet na 1 dag en ook niet na 2. Maar na een week of zo raakt de accu behoorlijk leeg -O- Er even een uurtje tussenuit kunnen is dan zoveel waard.

Uh ja, daar heb je als moeder toch zelf voor gekozen? Want je krijgt er zoveel voor terug..... :)

Vind het een beetje vreemd dat als je al tien jaar ergens woont/regelmatig langere periodes verblijft je nog geen letter van de taal spreekt.. however, dan maar in het engels, dat zullen ze vast wel kunnen. Is er niks aan te doen, dan tanden bijten. Zelf maar effe terrasje gaan doen.
Ze zullen vast zelf ook wensen dat er een uitknop bij geleverd was.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:46

Shirley schreef:

:D Nee, ik denk Mexico of Hongarije....daar komen ze vandaan. Ben er ook nooit over begonnen, spreken slecht Nederlands en andere gewoontes e.d., dus zeggen alleen gedag tegen elkaar.
Huis staat ook te koop nu, dus hoop dat de rust ooit weer terug komt, maar ja je weet het nooit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:50

Ergens 10 jaar een huis hebben is niet er wonen hé, er zijn ook mensen met een tweede huis. :=

Ik zou er een woordenboek pakken.
"kan kind kop houden?" :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:51

Dan nog, als je ergens tien jaar regelmatig komt dan ga je toch een keer een beetje de taal leren?