Er in het centrum van Almelo op dit moment nog de hijskraan van het nieuwe stadhuis afgebroken wordt? Ik lig er al bijna 2 uur wakker van.
Lutha
Geplaatst: 26-07-14 02:02
Nee, dit lijken mij niet de werktijden van bouwvakkers... Wel vervelend, anders misschien even politie inlichten wat betreft degeluidsoverlast?
Laatst bijgewerkt door Lutha op 26-07-14 02:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Cinderella
Aparte tijd voor werkzaamheden . Vervelend dat je er wakker van ligt TS, misschien tv zacht aanzetten of oordopjes zoeken?
Murthul
Serieus, nu nog? Na 22.00 hoort het stil te zijn en kun je politie bellen voor overlast. Dat is in elk geval zo met overlast van je buren, je kunt wellicht even bellen en vragen? Anders zou ik sowieso een klacht indienen bij de gemeente.
LK_2312
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-14 02:03
Ja blijkbaar wel!
Tv staat aan en ramen zijn dicht, meer kan ik niet doen. Ja mijn gal spuwen op Bokt haha
Ben uiteindelijk tegen 3 uur in slaap gevallen. Om half 3 was de herrie van de kraan minder. Hier vlak achter was ook nog een feestje wat steeds luider werd... Op een gegeven moment was ik blijkbaar toch te moe om wakker te blijven
Vanaf welke tijd mag er 's ochtends trouwens geluid gemaakt worden? Weet ik ook niet namelijk. maar om half 7/ kwart voor 7 beginnen de steigerbouwers vaak al. Als dat nou ook al vroeg is ga ik de projectleider eens even bellen dat het nu wel genoeg is geweest
Koper
Geplaatst: 26-07-14 07:20
Als er op zo'n ongeboren uur werkzaamheden zijn die voor omwonenden overlast veroorzaken is dat bijna altijd met een hele goede reden. Een spoedreparatie aan een viaduct bij voorbeeld. Als ex-gemeentemedewerker heb ik wel eens zulke klachten gehad en mensen hadden meestal wel begrip als je het uitlegde, ook al is het natuurlijk erg vervelend.
Er is wel met ons contact gehad dat er op vrijdagmorgen vanaf 5 uur overlast kon zijn vanwege het afbreken van de kraan. Hier had ik dan ook op gerekend en was er gisteren op tijd uit.
De steigerbouwers zijn 6 dagen in de week zo vroeg, ook daar ben je dan soms helemaal klaar mee.
Een nieuw stadhuis is hier in Almelo belangrijker dan gevaarlijke bruggen vervangen dus alle werkzaamheden eraan zullen wel als spoed gezien worden denk ik.
Een keer een spoedreparatie ergens aan kan ik me voorstellen dat het een keer nodig is, als je daar netjes over geinformeerd word lijkt het mij geen probleem
Een stadhuis repareren lijkt me niet echt een spoedklus en een kraan afbreken kan ook wachten tot een wat christelijker uur dan half 3 's nachts. Ik zou daar echt wel even een belletje aan wagen of even langslopen.
Volgens mij is het 's morgens wel vrij normaal om vanaf half 7/7 uur bezig te gaan. Wij hebben eens een buurman gehad die om kwart over 7 de klopboor in de voormuur zette om een nieuw lampie te maken. Toen ik hem vriendelijk vroeg of hij dat een andere keer wilde doen omdat mijn man net een half uur lag te slapen na zijn nachtdienst zei hij dat het een heel normale tijd was en dat het niet zijn probleem was. Dan sta je toch wel even verbaasd over zoveel onverschilligheid.