Ludieke actie tegen geluidsoverlast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Ludieke actie tegen geluidsoverlast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 08:39

Sinds een half jaar ben ik eindelijk op mezelf en er is gewaarschuwd dat er in dit pand nog wel eens geluidsoverlast kan zijn. De eerste maanden viel dit erg mee, maar nu het zomer is kan ik dat helaas niet meer zeggen... 's Avonds en ook 's nachts is er regelmatig 'muziek' te horen en niet altijd datgene wat ik mooi vind helaas ;). Vannacht om 20 voor 1 ook op het punt gestaan te gaan zoeken waar het vandaan kwam, toen iemand heel hard de gang opriep met 'Kan dat wat zachter!' en de muziek direct uitging. Het punt is dat ik niet precies weet waar het vandaan komt, ik verwacht van beneden (4 kansen nog) maar om ergens midden in de nacht aan te bellen en dan bij de verkeerde te belanden zou ik toch niet zo grappig vinden :).

Dus dacht ik: de deur, en dan een briefje erop. Deze wordt door vrijwel iedereen aan onze kant van het gebouw gebruikt, dus wellicht heeft het effect en anders is het leuk geprobeerd toch? Ik zoek een ludiek zinnetje ipv een hele brief met iets dat anderen vroeg op moeten of een andere muzieksmaak hebben, maar eigenlijk is alles welkom! Beetje in het genre van: 'Ruim je afval op, je moeder werkt hier niet!' oid ;).

Wie helpt *\o/* ?

melody7

Re: Ludieke actie tegen geluidsoverlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:28

Muziek midden in de nacht is niet echt waar ik op wacht... zoiets? :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:34

Ik zou de volgende keer nadat er muziek is een lyric opzoeken en daar een zinnetje uithalen en die daar groot opplakken. Keer erop gewoon weer de nieuwe lyric. Of is dat te subtiel? :p

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:40

melody7 schreef:
Muziek midden in de nacht is niet echt waar ik op wacht... zoiets? :+

dat is niet echt ludiek, maar meer een klacht.. dat kan 'verkeerd' vallen..

ik zou meer gaan voor een brief aan de deur met een mooie party achtergrond met een tekst als:

'Zoveel feestjes op zwoele zomeravonden, maar waar blijft mijn uitnodiging'
in grote letters, en dan in kleinere letters eronder.

De laatste tijd is er wat overlast door feestjes of harde muziek.
als bewoners zouden we het op prijs stellen als het van te voren wordt aangekondigd,
wanneer je van plan bent een feest te geven dat mogelijk overlast veroorzaakt.
is er geen feest, maar houd je gewoon van wat hardere muziek, zou je dan a.u.b. na 22.00 het volume terug willen gaan draaien en na 00.00h geen overlast meer.

alvast onze dank..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:41

Ik zou deze ophangen:

Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:30

lol die is ook leuk tieneke..

wel benieuwd hoe je daar opvolging aan geeft als het nodig is :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 16:19

Er woont hier nogal wat ehm... hoe zeg je dat netjes.... volk dat het wat minder nauw neemt met de regels. Hoe leuk ik je plaatje ook vind Tieneke, laten we die maar niet doen :').

En Elena: Punt is dat het geen feestjes zijn, dan had ik er nog wel begrip voor kunnen opbrengen. Denk dat het voornamelijk komt omdat iedereen de ramen open heeft en je zo veel meer hoort van elkaar. Heb nu al een paar nachten met de ramen en deuren potdicht geslapen, maar dat is met dit weer ook niet echt relaxed... ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:28

Hmm dan hebben er meer mensen er idd last van. Kan je inderdaad gewoon een briefje ophangen. Die duidelijk is en netjes blijft? Lijkt me erg irritant elke keer de overlast. Op vakantie had ik last van mensen die het nodig vonden op kei hard te gaan kreunen snachts om drie uur en een uur lang. Gelukkig was dit vakantie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:33

Nou ben ik heel benieuwd waar je woont! :D

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:34

Lijstje maken van de nrs die je gehoord hebt. Daar dan boven zetten: playlist van gisteren

En onderaan, gelieve de komende tijd geen priveconcerten meer (oid)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 16:51

MIjn buurman is erg van de AC/DC bijvoorbeeld, maar voor de rest zou ik echt de lyrics moeten opschrijven om de playlist te kunnen maken. En soms is het alleen instrumentaal/klassiek en dan valt het lastig te zoeken :P.

@Set_elkol: Haren inmiddels, en dan kom je onderweg vanaf Groningen eigenlijk maar 1 'beroemde/beruchte' plek tegen waar dat kan zijn :').

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:52

Sting schreef:
Er woont hier nogal wat ehm... hoe zeg je dat netjes.... volk dat het wat minder nauw neemt met de regels. Hoe leuk ik je plaatje ook vind Tieneke, laten we die maar niet doen :').

En Elena: Punt is dat het geen feestjes zijn, dan had ik er nog wel begrip voor kunnen opbrengen. Denk dat het voornamelijk komt omdat iedereen de ramen open heeft en je zo veel meer hoort van elkaar. Heb nu al een paar nachten met de ramen en deuren potdicht geslapen, maar dat is met dit weer ook niet echt relaxed... ;)

dacht al dat het geen feetjes zijn, maar dat is meer een 'humoristische' opening om het probleem aan de kaak te stellen..

kan mij goed voorstellen dat het goed irritant wordt op den duur.

zou idd eerst wat proberen en anders gewoon op den duur de politie bellen vanwege geluidsoverlast, of verhuurder bellen.. je hebt immers wel recht op een nachtrust.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:11

Weet je toevallig van meerdere bewoners van het pand dat zij ook last hebben van de muziek? Anders zou je eens samen met hen kunnen gaan brainstormen dit aan te pakken en wellicht eens met z'n allen om de tafel te gaan.

Als mensen 's nachts zulke harde muziek draaien en dus schijt hebben aan hun medebewoners, zullen zij ook schijt hebben aan een briefje op de deur ben ik bang.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:19

Graag telefoonnummer achterlaten op dit formulier zodat ik nachtelijke verzoekplaatjes aan kan vragen :')

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:23

melaniepk schreef:
Graag telefoonnummer achterlaten op dit formulier zodat ik nachtelijke verzoekplaatjes aan kan vragen :')

_/-\o_ _/-\o_ held

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:37

Of een briefje met de vraag of er iemand problemen mee heeft als jij in de ochtend ca vanaf 6.00 uur gezellig muziek luistert :list:

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:50

melaniepk schreef:

_/-\o_ hahahahaha die is goed!!