korte kapsels , wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

korte kapsels , wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:10

hee iedereen

nu het weer wat warmer is de laatste dagen besef ik me weer wat een dikke bos haar ik heb
ik heb namelijk heel dik en zwaar haar
nu zit ik er over te denken om het kort te gaan knippen
maar ik weet niet hoe.

nou mijn vragen aan jullie:
wie van jullie hebben er nog meer een kort kapsel ?
en hoe ziet dat er uit en waarom heb jij het gedaan?

alvast bedankt :D

Flowery

Re: korte kapsels , wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:11

Ik zat serieus net te denken in mijn pauze: het wordt tijd om er weer een stuk af te halen :')
Ik lees ff mee :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:13

ook gezellig ! :D

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:15

Ja! Jaren geleden mijn lange haar eraf laten knippen en nooit spijt van gehad, heeerlijk. Ik heb een hele dikke bos haar en het scheelt in warmte verschrikkelijk veel of het eraf is of niet. Hier wordt het nooit meer echt lang, dat weet ik zeker.

Ik ben gewoon gaan zoeken naar korte kapsels die ik mooi vond en heb mijn kapster om advies gevraagd, had destijds een kapster die heel goed wist wat goed bij iemands gezicht stond. Inmiddels weet ik zelf vrij goed wat voor kapsels ik kan hebben en laat ik eigenlijk iedere keer iets totaal anders knippen, kan zo lekker met kort haar! Loop er altijd fris bij (:

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:15

ik ben inderdaad ook al een beetje aan het rond kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:16

Jup ik :j
Ik heb heel erg dun én heel fijn haar. Als ik het lang heb ziet het er echt heel sneu uit, en al snel onverzorgd. Als ik het kort heb lijkt het veel voller en kijk je ook nergens meer op mijn hoofdhuid. Ben er dus wel blij mee, dit is veel vlotter :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:32

Ik heb het kort sinds mijn 21e (ben nu 33). Het is bij mij asymmetrisch geknipt, de linkerkant is een centimeter of 3 en dan wordt het langer naar mijn rechterkant toe. Aan de rechterkant is het iets van 12 centimeter. Ook ik heb erg fijn haar.
Ik laat het zelf altijd bij kinki kappers knippen. Is wel erg duur, maar ze hebben mijn haar altijd heel goed geknipt. Ook hebben ze geweldig haarspul om het goed in model te houden. Ik durf niet met mijn korte haar naar een andere kapper. Ben bang dat ze het dan niet goed knippen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:36

Ik heb het een tijd kort gehad en de laatste drie jaar weer lang laten groeien, maar een aantal weken geleden weer in een keer alles eraf laten knippen en gedoneerd aan stichting haarwens. Ik vind kort haar gewoon veel fijner. Het is lekker koel, zit niet in de weg, geen gedoe met fohnen (ik heb een hekel aan nat haar in mijn nek!) en het staat gewoon vlotter en frisser. Ik hou niet zo van heel lang haar bij mensen.

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:44

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben van lang naar kort gegaan
Heb er wel stiekem spijt van...

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:47

Grappig dat je alleen naar de kinki gaat, daar zul je mij nooit vinden! Haar is daar eens flink goed verpest voor een veel te dure prijs en krijg altijd zo'n ''we doen maar wat, want da's hip!'' gevoel. Zal wel veel uitmaken per kapster natuurlijk (:

Daarbij vind ik het ook heel 'leuk' om naar een gewone kapster te gaan. Degene die mijn haar nu knipt vind het altijd echt een feestje als ze eens iets anders mag doen dan gewoon bijpunten. Van mij kan het ook vrijwel niet kort genoeg dus dan gaat degene die me knipt echt volledig los haha.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:52

Lienek schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben van lang naar kort gegaan
Heb er wel stiekem spijt van...

Waarom? Het staat je prachtig! :)

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:53

Ik mis mijn lange haar.. Voel me toch wat on vrouwelijk er door.

Krijg hele dubbele reacties. De een vind het prachtig en de ander een dood zonde

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:04

Ik vind dat korte haar echt véél beter staan lienek :j zeker niet onvrouwelijk hoor! Het ziet er ook veel verzorgder uit, dat korte kapsel :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:07

Ik heb maart 2013 mijn haar afgeknipt.
Gedaan omdat ik constant met hoofdpijn door de haarpijn liep.
Ik kon niet eens normaal mijn haar wassen zoveel pijn deed het.

Ben er wat dat betreft heel blij mee.
Maar wordt soms uit gemaakt voor man.
Dan zeggen ze meneer tegen me.
Dat is niet prettig.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:22

ik heb nu een kapsel uit gekozen en ga nog even verder zoeken

mijn moeder zegt ook doen
omdat ik alltijd heel erg hoofdpijn heb vooral met dit weer

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:30

Ik heb vaak bevliegingen hahaah mijn kapster is er wel blij mee uiteraard en krijg er inmiddels bijna een vip behandeling := maar ik koop vaak kapselboekjes bij de bruna ( ah heeft ze ook ) want de ene keer wil ik mn pony weer anders, dan een andere tint blond, dan weer ander soort laagjes etc... en in die blaadjes staat zo ontzettend veel dat ik altijd wel inspiratie opdoe of tegen de kapper zeg: ik wil dit. En dan is het super handig dat je een voorbeeld kunt laten zien. Al is google ook handig, ik typte laatst schuine boblijn in en kreeg een hele lijst met voorbeelden.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:33

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:43

ik heb even gekeken naar schuine bob lijn en wat mooi zeg ik heb er daar meteen een paar van uit geprint

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:46

Ik knip het 's zomers tot mijn schouders af. Kort haar vind ik al heel snel mannelijk staan. Bij mij in de familie hebben bijna alle vrouwen stekeltjes, nou dat ziet er echt niet mooi uit :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:48

Ik was mijn lange haar beu, ook met het warme weer en tijdens het sporten.
Heb er bijna 20 cm af laten knippen door de kapster.
Nu is het zo lang dat het nog net op een staartje kan zonder dat ik schuifjes of wat dan ook moet gebruiken want dat was wel een voorwaarde.
Ben nu een paar weken verder maar nog niet gewend, dit is niet helemaal wat ik verwacht had. Er tussen in was denk ik beter geweest, maar het groeit wel weer.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:01

maatje987 schreef:
ik heb even gekeken naar schuine bob lijn en wat mooi zeg ik heb er daar meteen een paar van uit geprint

Voordeel is dat je aan de ene kant toch wel een kort koppie hebt en aan de andere kant heb je nog wel haar ' in je gezicht'. En met een maand of drie is het achter wel weer bijna op je schouder ( voor als je t weer zat bent )

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:05

Ik heb ook dik en zwaar haar, draag het al jaren kort. Word bij mij ook uitgedund,anders kan ik er niks mee. Nu heb ik het a symmetrisch,ene kant wat langer,andere komt kort,maar niet opgeschoren.
Het groeit ook erg snel. Na 2 maandjes kan ik weer kiezen voor iets totaal anders.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:30

Ik weet niet hoelang jouw haar is, maar als het lang is en je gaat het er af knippen, denk er dan aan dat je je haar ook kan doneren:
[LZP] In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Ik heb op dit moment ook een kort kapsel, omdat ik mijn haar heel graag wou doneren aan stichting haarwensen.
In het begin moest ik heel erg wennen, nu vind ik het wel prima.
Het is wel lekker makkelijk zo in de zomer.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:37

ik heb het ongeveer net een stukje onder me oksels zeg maar

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:44

Wat toevallig dat ik dit topic tegenkom! Ik ga mijn kapper zaterdag weer blij maken want er mag een heel stuk af. Ik heb besloten mijn haar (nu +/- 5 cm onder mijn BH-bandje) af te laten knippen zodat het op m'n schouders valt, maar niet eroverheen. Een keer totaal iets anders en het lijkt me wel leuk staan. Ook lekkerder met de warmte.

Hopelijk krijg ik geen spijt haha, mochten er mensen zijn met een goede kijk op of het bij je gezicht staat wil ik best een foto sturen via PB. Dat ik niet m'n hoop vestig en de kapper het afkraakt. (Verwacht ik niet, vroeger als klein meisje een bob gehad en stond heel leuk).

Voor de mensen die toevallig een kapsel hebben tot op hun schouders, kun je nog wel een staartje of knot indoen? Is wel handig met zwemmen en sporten. :+
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 24-07-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt